supherb_Fly
PassoverFocus_Fly

לשמוע ולא להאמין

מאת: ד"ר גדעון רון
זמן קריאה: 2 דקות
אם אתם חושבים שקופות החולים ובתי החולים דואגים לבריאותכם, כדאי שתתעוררו. ההפך הוא הנכון. ד"ר גדעון רון, שירצה בסוף החודש בכנס הבריאות בידיים שלך, נותר מזועזע מהתוכנית ששודרה שבוע שעבר בערוץ 10
Laisha_In

פשוט לא להאמין! באמת, לא להאמין! ואנחנו חשבנו שיש מי שדואג לבריאותנו! והנה מסתבר שהביטוי "אם אין אני לי, מי לי" כל כך נכון בהקשר זה. והאמירה "הבריאות בידיים שלך" לא הייתה מעולם רלוונטית יותר.

בשבועיים האחרונים התפרסמו באמצעי התקשורת מספר כתבות שאמורות לפקוח לנו את העיניים: התפרסם, למשל, שישראל היא במקום הראשון (הראשון!) בעולם המערבי בהימצאות שאריות חומרי הדברה בירקות ובפירות. ועלינו לדעת שחומרי ההדברה הם חומרים רעילים לעילא ולעילא. אז מי מפקח על הריסוסים של החקלאים? משרד החקלאות. ולמה, מסתבר, הוא אינו מפקח כמו שצריך? כי הוא הרי מייצג את החקלאי (!) והאינטרס העליון של משרד החקלאות, כידוע, הוא רווחת החקלאי. אז למה להציק לחקלאי עם קושיות כגון: האם אתה מקפיד שלא לרסס, בסמוך לקטיף, בחומרי רעל המתפרקים רק כעבור שבועיים…?

למעשה, מכיוון שהעניין הוא בריאותי נטו, משרד הבריאות היה אמור לפקח על השימוש ברעלים הפוגעים בבריאותנו. אז מדוע משרד הבריאות העביר את הפיקוח למשרד החקלאות (המכונה לא פעם "משרד החקלאים")? התשובה היא פשוטה: רוב החברות המייצרות את חומרי ההדברה הן חברות התרופות ולמשרד הבריאות לא מתחשק "לריב" איתן. והתוצאה: אין מי שדואג לבריאותנו בנושא רעלני שכזה.

הרופא המליץ על תרופה? בדקו מאיזה כנס הוא בדיוק חזר?

חברות התרופות, אמרנו? אז קבלו כתבה שהתפרסמה השבוע בטלוויזיה ("המקור", ערוץ 10), על קשרי הגומלין בין חברות התרופות ורופאי קופות ובתי החולים השונים. גם על זה אפשר לומר: לשמוע ולא להאמין! מסתבר שמערכת הבריאות בארץ (ויש להניח שגם במקומות אחרים בעולם) ממש אוכלת מתוך כף ידה של תעשיית התרופות. טובות ההנאה שמקבלים המוסדות והרופאים יוצרים קשרים לא בריאים בין מי שאמורים לדאוג לבריאות הציבור לבין מי שבמוצהר דואגים להעשרת קופתם. ומסתבר שלא פעם ולא פעמיים האינטרס הבריאותי של האזרח ממוסך ע"י איזו מתנה/שכר שקיבל מוסד/רופא זה או אחר מחברת התרופות.

כך שהגיע הזמן להבין שהבריאות היא באמת בידיים שלנו ובאמת אין על מי לסמוך. שכל אחד מאיתנו יצא מדל"ת אמותיו ויקושש קצת מידע על בריאות. שימו לב: על בריאות. מידע על מחלות יאכילו אתכם מכל הכיוונים (בניצוח חברות התרופות המתפרנסות מהן כידוע). קראו ספרים על בריאות, צאו לשמוע הרצאות על בריאות, או חפשו ביוטיוב סרטונים על בריאות. עשו משהו! הבריאות לא תבוא אליכם אלא אם תקראו לה…

אני חייב לציין שהמשפט האחרון היה נחמד למראה אבל לא מדויק. בריאות אינה "משהו" שיש אותו או שיבוא אם יקראו לו. בריאות היא תהליך שיש ליצור אותו כל יום מחדש. ונחמד לדעת איך עושים זאת. בהצלחה!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. פצפצית

    ואיך סליחה על הבביטוי אני יודעת שאוכל לסמוך עליהם ושגם הם לא מנסים למכור לי תרופות שאני לא צריכה?

  2. אור

    בניגוד לרופאים מטפל סיני או מטפל טבעי אחר ירצה שתמליצי עליו לאנשים אחרים שהרפואה לא מצאה להם מזור

  3. אני

    כי על רופאים שלא מרפאים כן ממליצים? 🙂

  4. רותי

    לאור הכתבה הזעזעת לעיל אני צריכה לבחון כל המלצה של רופא לגבי התרופות ? לאן הגענו ? שהעולם מובל עי יצרני תרופות ולא : מה באמת חשוב למטופל?
    לא פלא שלוקחיםתרופה אחת ויוצאים עם נזקים של תופעות לואי ואז זקוקים לתרופה נוספת!!!
    איפה העולם הישר של פעם?

  5. נורית

    … המחלה זה שיבוש של המצב הטבעי, הסרת הסיבה והטבע יעשה את שלו לכיוון בריאות

  6. יפני

    אני ראיתי פעם רופא סיני מעשן גראס.
    לכן סביר להניח שיש עוד רופאים סיניים שמעשנים גראס.
    אולי בעצם כל הרופאים הסיניים מעשנים גראס.

    לכן בפעם הבאה שתקראו כתבה שנכתבה על-ידי רופא סיני, בידקו לפני שכתב אותה מה הוא עישן.

  7. נטע

    לא בטוחה שרופא מערבי ששותה אלכוהול טוב יותר מרופא סיני שמעשן גראס…
    ולעניינינו:
    אף רופא לא אמור לתת לך תרופה, אלא להמליץ לך על אורח חיים שיביא אותך למרפא.
    אין תרופות- לא מערביות, לא סיניות ולא סבתא.
    הגוף הוא כלי מופלא, ואם נותנים לו את התנאים האופטימליים הוא יודע לרפא את עצמו.
    שמרו על הגוף נקי מרעלים וממזון מעובד והוא ילחם במחלות לבד- וגם ינצח!

  8. NACHUM Peled

    עצוב ללמוד כל פעם מחדש שבנוגע לבריאותינו אין לנו על מי לסמוך .
    עצוב גם לדעת שרוב האנשים אמנם מאחלים אחד לשני תהיה בריא , אבל בנוגע לבריאותם האישית לא עושים הרבה ולא מוכנים ללמוד את הנושא שהוא הנושא החשוב ביותר לכל אחד ואחת .
    הכל מתחיל בחינוך ונמשך דרך תעשיית התרופות שמה שמעניין אותה באמת זה איך למכור כמה שיותר תרופות ותוצאות הטיפול בתרופות לטווח ארוך לא מעניינן כלל.
    דר, רון עושה עבודה חשובה ביותר .
    הלוואי וירבו אנשים כמותו