himalayaKrem_Fly
Nikui_Fly

חיתוכיות קראמבל דלות פחמימות וטבעוניות

מאת: ליהי גרטל - הבלוג מסוכרת
זמן קריאה: < 1 דקה
חיתוכיות אוכמניות וקראמבל שקדים קוקוס
Nadar_IN

המתכון נולד כחלק ממאבקי במחלת הסוכרת שלי ונסיון למצוא פתרונות טעימים שיפיגו את הצורך במתוק ויעזרו לי לשמור על סוכר מאוזן.
מקווה מאוד שתאהבו 🙂

מצרכים:

למלית האוכמניות

קופסת אוכמניות (או כוס)

2 כפות מים

רבע כוס אריתריטול/סוויטנגו/3 מ"ל סוכרלוז נוזלי

רבע כפית קסאנטן גאם

לקלתית קוקוס ושקדים

כוס וחצי קמח שקדים

חצי כוס אריתריטול/סוויטנגו/6 מ"ל סוכרלוז נוזלי

שלושת רבעי כוס קוקוס טחון

2 כפות קמח קוקוס

חצי כפית מלח

100 גרם חמאה מומסת/80 גרם שמן קוקוס לגרסה טבעונית

כפית תמצית וניל

 

הכנה:

מרפדים תבנית מלבנית בגודל 30X20 בנייר אפייה.

מכינים את מלית האוכמניות: בסיר קטן מבשלים את האוכמניות והמים עד לרתיחת המים, מקטינים את הלהבה ומבשלים כעשר דקות עד שהאוכמניות מתפרקות, התערובת סמיכה ויש צבע מעלף. מועכים מעט את האוכמניות, הכוונה היא לא לקבל מחית חלקה אלא להשאיר את התערובת סמיכה וגושית. מוסיפים את הממתיק ואת הקסנטאן גאם, מערבבים היטב עד שהכל נטמע ומניחים למלית להתקרר מעט.

 

מכינים את הקלתית:

מחממים תנור ל- 170 מעלות.
בקערה מערבבים היטב את החומרים היבשים, מוסיפים את החמאה/שמן הקוקוס המומסים ואת תמצית הוניל ומערבבים היטב עד שמתקבלים פירורי בצק גדולים. מעבירים לתבנית שלושת רבע מכמות הבצק ומשטחים היטב עד שמתקבלת קלתית יפה. אופים כעשר דקות בלבד רק עד שהקלתית מזהיבה בקושי בצדדים, מניחים לה להתקרר כעשר דקות.

יוצקים את מלית האוכמניות על הבצק, מורחים היטב ומפזרים מעל את פירורי הבצק שנותרו בקערה. לוחצים בעדינות את פירורי הבצק כדי שיידבקו לאוכמניות ואופים כרבע שעה-עשרים דקות עד שהמאפה מזהיב והריח משגע אתכם.

מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין לפני שמוציאים את המאפה וחותכים לריבועים. שומרים במקרר ולא מגלים לאף אחד שזה דל פחמימה (וטבעוני!)

 

בתאבון!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו