Nadar_Fly
himalayaKrem_Fly

החיידקים שיחזקו את השיניים והחניכיים שלך!

מאת: ד"ר שרית אברהם, רופאת שיניים, בעלת מרפאת שיניים ייחודית בירושלים
זמן קריאה: 2 דקות
מחקרים, שנערכו בעשור האחרון, גילו כי לצריכה של פרוביוטיקה יש השפעה של חיזוק בריאות החניכיים והשיניים. לפניכם הסבר ומתכון ביתי פשוט ביותר לפרוביוטיקה עשירה

צילום: 123RF

himalayaKrem_IN

ישנה הבנה הולכת וגוברת בתחום המחקר המדעי על השפעתם החיובית של החיידקים הטובים, הנמצאים בגופנו, על מצב בריאותנו ושגופנו מתקיים כאקוסיסטם שלם. יחסי הגומלין בין פעילות החיידקים הטובים לבין תאי גופנו הינה חיונית ביותר לצורך תפקוד תקין של הגוף.

אותם חיידקים פרוביוטיים ממלאים מספר תפקידים בגופנו, שלושת העיקריים שבהם:

1. חיוניים כדי למלחמה בחיידקים "הרעים", שגורמים למחלות

2. מסייעים לנו לספוג אבני בניין חיוניות מן המזון

3. מסייעים בפינוי פסולת רעילה מן הגוף.

ישנם תוספי תזונה רבים המכילים פרוביוטיקה אך כדאי לקחת בחשבון כי רכישת פרוביוטיקה כתוסף תזונה הינה דבר יקר ולא תמיד הוא שוות ערך לעלות שמשלמים. כמו כן, פעמים רבות זני החיידקים החיוניים, אשר נמצאים בתוסף הם בד"כ מאוד מצומצמים ולא מספקים את כל הזנים שצריך לספק עבור הגוף. לעומת זאת ניתן ואף רצוי להכין את הפרוביוטיקה בבית. ישנם מתכונים רבים הכוללים בתוכם הכנת מזון מותסס כמו כרוב כבוש ועוד.

בחרתי לשתף אתכם מתכון קל ומהיר להכנה, אשר יכול לשמש אתכם על בסיס יום-יומי. התוצר שמתקבל נקרא רג'ובילק וניתן להכין אותו בדרכים שונות: הדרך הנוחה ביותר היא להשתמש בחיטה ירוקה (פריקי) או בגרגירי כוסמין (אורגניים כמובן).

הרכיבים

1  כוס גרגרים (חיטת פריקי או כוסמין)
8  כוסות מים (מסוננים)

אופן ההכנה

בוררים היטב את הגרגרים ושוטפים תחת מי ברז קולחים.
מניחים את כוס הגרגירים בתוך 8 כוסות מים בטמפ' החדר (בחורף אפשר

איך לחזק את השיניים

צילום: 123RF

להשתמש ב-7 כוסות מים רגילים ולהוסיף לקראת הסוף כוס אחת של מים חמים על מנת להעלות מעט את טמפ' המים).
מוטב להשתמש בכלי מזכוכית או במבוק ולא מפלסטיק.
משאירים את הגרגרים בתוך המים למשך 24-48 שעות (בחורף צריך לפעמים אפילו 72 שעות אם ממש קר), עד שהמים תוססים קלות. תסיסת המים מראה כי החיידקים הטובים הצליחו לגדול ולהתרבות ושהמים מוכנים.
מסננים את המים לתוך כלי מזכוכית ושומרים את הנוזלים במקרר.

אפשר לשתות כחצי כוס מן הנוזלים מדי יום לשיקום הפרוביוטיקה של המעיים, בנוסף לטיפול תזונתי. לנוזל הזה ישנו טעם המזכיר מעט בירה, אם משתמשים בגרגרי כוסמין, או טעם של יוגורט, אם משתמשים בחיטה ירוקה.

אם השתמשתם בגרגרי כוסמין, אפשר להשתמש בגרגרים שנותרים לאחר סינון הנוזל – להמשיך ולהנביט אותם ולהכין לחם מכוסמין נבוט, אשר סגולותיו הרפואיות ידועות בפני עצמן.

כפי שציינתי, זוהי דרך מצוינת לצרוך פרוביטיקה ממקור טוב, שתספק לכם את החיידקים הטובים, אשר יסייעו לכם לטפל ולשקם את בריאות השיניים והחניכיים.

בשלב זה ראוי להביא לתשומת לבכם כי תזונה מיטבית הינה חלק חשוב מאוד ומרכזי כאשר רוצים לחזק את בריאות השיניים והחניכיים, אך ישנם דברים נוספים שחשוב לדעת כאשר רוצים להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

בקישור למטה תוכלו לקרוא על 5 דרכים פשוטות ויעילות נוספות, בהן ניתן בקלות לחזק את השיניים כבר בבית. לקריאה נוספת על פרוביוטיקה מומלצת, הכנסו.

ד"ר שרית אברהם,
רופאת שיניים, בעלת מרפאת שיניים ייחודית בירושלים.
סיסמתנו במרפאה – שומרים על השיניים שלך ביחד אתך!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו