PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

חומצה פולית – החברה הכי טובה שלך

מאת: - חברת אקוסאפ מפתחת ומשווקת תוספי תזונה ייחודיים המבוססים על פטנטים יחודיים. המחויבות שלנו לבריאות אופטימלית באה לידי ביטוי באיכות חומרי הגלם שאנחנו משתמשים במוצרים שלנו. על ידי שילוב של מדע וטבע, אקוסאפ מציעה פורמולות חדשניות המגובות בפטנטים פורצי דרך בעולם תוספי התזונה.
בין אם את מתכננת היריון ובין אם את כבר אמא לזאטוטים, יש חברה אחת שלא מזניחים – החומצה הפולית

צילום: 123RF

Thymoquin_In

אז מהי החומצה הפולית שכל רופאי הנשים ממליצים עליה? ולמה היא כל כך חשובה לגופנו במהלך כל שנות הפוריות?

החומצה הפולית בשנות הפוריות

חומצה פולית היא ויטמין 9B מקבוצת ויטמיני B. בעוד שעבור כלל האוכלוסייה, צריכה קבועה של חומצה פולית מפחיתה את הסיכון לאנמיה ומחלות לב ואף משפרת תהליכים קוגניטיביים ונפשיים; עבור נשים בהריון צריכת חומצה פולית היא לא פחות מקריטית! החומצה הפולית מהווה שחקן חשוב בבניית התאים וה-DNA. בשבועות הראשונים להיריון היא נוכחת בכל תהליך ותהליך כאשר נבנה גופו של העובר ובמיוחד מוחו. פגם, ולו הקטן ביותר, בהתפתחות תאי העובר עלול לגרום למומים ולמוטציות אצלו. התעלה העצבית (Neural tube) נסגרת בשבוע 6 להיריון (4 שבועות לאחר ההפריה). מחסור בחומצה פולית עלול לגרום לבעיה בסגירה של התעלה העצבית ועלול להוביל להופעת מומים קשים בעובר. נטילת חומצה פולית עוד לפני ההיריון וכן בשבועות הראשונים שלו, מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למומים אלה.

מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי Jama Paychiatry מצא כי חומצה פולית מפחיתה את הסיכון לאוטיזם בעשרות אחוזים. מהממצאים עולה כי נשים שנטלו חומצה פולית או מולטי-ויטמין במהלך ההיריון, צמצמו את הסיכוי להוליד ילד עם אוטיזם בכ-73%.

התוך הבנה של חשיבות החומצה הפולית, איגודי הבריאות השונים בעולם מורים להעשיר מזונות שונים שאנו אוכלים בחומצה פולית. אז עכשיו את יודעת עד כמה את זקוקה לחומצה הפולית במהלך שנות הפוריות אך האם ידעת שיש חשיבות רבה לאיזה סוג חומצה פולית את נוטלת?

חומצה פולית טבעית VS חומצה פולית סינטטית

ישנם שני סוגים של חומצה פולית: חומצה פולית טבעית, הנמצאת במזונות כמו: עלים ירוקים כהים, דגנים מלאים, קטניות ועוד; וחומצה פולית סינטטית, אשר מיוצרת באופן דומה לתרופה, מתווספת להרבה מהמזונות שאנו אוכלים ונמכרת כתוסף תזונה (לרוב בקפסולות).

אז מהם ההבדלים העיקריים בין שני הסוגים?

חומצה פולית טבעית קשורה לקבוצת מתיל, משמעות הדבר שמדובר בצורה פעילה של חומצה פולית, שלא צריכה לעבור תהליך פירוק כלשהו בגוף, ולכן נספגת בגוף באופן מיידי. חומצה פולית סינטטית אינה מחוברת לקבוצות מתיל, ועל מנת להיספג בתאים, היא עוברת תהליך התמרה ע"י אנזים מסוים. אלא, שלמחצית מהאוכלוסייה אין את האנזים המסייע לפרק את החומצה הפולית הסינטטית, וחומצה פולית שאינה מתפרקת גורמת ליותר נזק מתועלת. החומצה שאינה מתפרקת מצטברת בתאים ועלולה לגרום לאנומליות ואף להתפתחות תאים סרטניים!

חומצה פולית ו- B12 – לספיגה מקסימלית

שילוב של נטילת חומצה פולית טבעית וויטמין B12 ממקסם את הספיגה של כל אחד מהם בתאים. חומצה פולית טבעית מתחברת בתהליך המתילציה לויטמין B12, ובכך משפרת את יעילותה ופועלת יחד עם ויטמין זה בשלל תהליכים המסייעים לגופך ולעוברך לעבור הריון מוצלח ובריא.

אז היכן אפשר למצוא את השילוב המושלם? באקוסאפ פיתחנו חומצה פולית טבעית בשילוב עם B12, ובצורתם הנוזלית לספיגה גבוהה.

במהלך כל שנות הפיריון זהו התוסף החשוב ביותר למען בריאותך ובריאות משפחתך.

צרו קשר עם אקוסאפ – EcoSupp



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו