bari14_Fly
Nadar_Fly

זו לא גברת - זה אדון

מאת: לימור עברון גילת, הרבליסטית נטורופתית ומנחת קבוצות
זמן קריאה: 2 דקות
Nadar_IN

זו לא גברת – זה אדון

התגלגלה לידי קופסת פלסטיק די מדליקה, שבתוכה חומר גרגירי ובלתי מוסבר. 'תכירי', כך אמר לי אותו אחד שהעניק לי את הקופסה: 'קפה ירוק'. זאת חייבת להיות בדיחה, כך חשבתי, אחרי שפתחתי את הקופסה ורחרחתי מעט. קפה הוא כהה, נוכח, ארומטי ואילו התפזורת הזאת, נראית כמו חיקוי פושר לדבר האמיתי. אבל כששמעתי את מילות הקסם: 'זה טוב לדיאטה', ירד מפלס הציניות אל מתחת לקו המשווה והתחלתי לשקול (תרתי משמע), לחבב את האבקה הירקרקה שנשקפה לה מבעד לגבולות הקופסית. ובכן, תגלית, לא פחות. הקפה הירוק הינו הלהיט החדש בעולם הדיאטות והבריאות בארצות הברית.

צבעו הירוק של הקפה, נובע מכך שהוא פשוט לא עבר קלייה ובזכות זה, ניצלה, אותה אחת שמחוללת את כל הקסם: החומצה הכלורוגנית. לאותה חומצה כלורוגנית, ישנה השפעה משמעותית ביותר על הגוף: היא מדכאת את שחרור הסוכרים לגוף, מסייעת לפירוק ושריפת השומנים ומאיצה את חילוף החומרים. כבר חשבתם שהיא מושלמת? חכו…. בנוסף, מסתבר כי החומצה הכלורוגנית מסייעת לא רק לירידה במשקל, אלא עוזרת, בחריצות אין קץ, להיפטר מהשומן הביטני בהדרגה.

מי אמר אני ולא קיבל?…

מנגנון הפעולה של החומצה הכלורוגנית עדיין לא ברור לעומקו.  ישנם מאמרים עדכניים, שטוענים שהיא מעכבת את ספיגת הסוכר מצריכת עמילנים ובכך מורידה את התצרוכת הקלורית. מסתבר, שבעבר כבר הוכח שחומצה כלורוגנית הינה בעלת השפעה משמעותית על חילוף החומרים של הגלוקוז.

מחקרים על חיות הראו, שהשפעה שלה, לא רק מעכבת את הספיגה של שומנים מהמעיים, אלא גם משפעלת את קצב חילוף החומרים של השומנים בכבד. זה הודגם בצורה משמעותית, כשאובחנה רמה נמוכה יותר של טריגליצרידים בדם לאחר נטילת החומצה.

מחקרים שנערכו בהודו, יפן, צרפת וכמובן בארצות הברית, הראו שמשתתפי המחקרים השונים, שנטלו את הקפה הירוק, בחליטה או כתוסף, ירדו בממוצע ב-10% ממשקל גופם ובכ-17% באחוזי השומן בגופם, בתקופה של כחצי שנה. כל זאת, מבלי לשנות ולו דבר (תחת הוראת החוקרים) באורח חייהם: תזונה או פעילות גופנית.

למי הקפה הירוק רלוונטי? בעיני, לכל אדם ואדמת

למי שסובל מעודף משקל, מי שפרופיל השומנים שלו אינו תקין, וזה דבר שלא תמיד הולך יד ביד עם משקל עודף, למי שמפלרטט עם סוכרת, ועדיין יכול למנעה, לכל מי שבריאותו יקרה לו, בזכות החומצה הכלורוגנית שהיא בעצמה נוגדת חמצון ממדרגה ראשונה.

ועכשיו בואו ונדבר תכל'ס: מינונים, אופני נטילה וחסרונות

ראשית, לא ידוע על הגבלה או איסור להשתמש בקפה הירוק. כמות יומית: 700 מ"ג, שמקבילה לשתיית 3 כוסות קפה חלוט במים רותחים.
הטעם – פייר? לא מהמם, אבל בהחלט שתיא, במיוחד בזוכרנו את שלל הסגולות של הנוזל הקסום. ואם מתייחסים אליו כאל תרופה לירידה במשקל, אז בכלל הוא עובר בגרון בקלילות מעוררת השראה…

מתי? כחצי שעה לפני ארוחה. וזה דווקא יתרון, עבור כל מי שסובל מאכילה אגבית / רגשית, שבהיסח הדעת.

ולניסיון בשטח – התחלתי לשתות את הקפה הירוק. מרגישה מלאות מסוימת לאחר שתייתו וגם כמות המזון אותה אני צורכת, ירדה מעט. עדיין אין לי תקופה ארוכה מספיק, על מנת לבחון את האפקט, אך מהמעט שחוויתי, נראה לי שיש דברים בגו…

הזן המדובר: ערביקה

מיותר לציין שתעשיית הקוסמטיקה, כבר ניכסה לעצמה בזריזות את הקפה הירוק, לשימושה.
ועבור מי שמוטרד מכמות הקופאין, אפשר להירגע. אם בכוס קפה רגילה כמות הקופאין היא בין 150-300 מ"ג קופאין, הרי שבקפה הירוק ישנם בין 20-25 מ"ג קופאין והחלום לשתות כוס קפה וללכת לישון קורם עור וגידים ממש אל מול עינינו…

מומלץ לשתות 10-12 כוסות מים ביום בעת השימוש בקפה הירוק.

נראה שקפה ירוק – הוא הבון טון החדש של עולם הדיאטות והכל – ללא תופעות לוואי וגם מבלי לשנות את אורח החיים. כמובן שפעילות גופנית היא תמיד רצויה, אבל זה כבר לכתבה אחרת…

לפרטים נוספים: 050-5942633

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. ריקי

    שלום
    קניתי ורציתי לשאול איך מכינים את זה.
    האם לטחון ולשתות כמו קפה בוץ או שיש דרך נוספת?
    תודה
    ריקי

  2. מירב

    התימנים שותים את זה דורות על גבי דורות…
    המשקה נקרא "קפה לבן". מכיל תערובת של כל מיני תבלינים הנחשבים כמחממים בחורף – קינמון, ציפורן, זנגביל ועוד. יש לקלות את התבלינים ולגרוס אותם. שותים אתו כמו ששותים קפה שחור – לא בוץ.

  3. שירי

    הקפה הלבן שהתימנים שותים הוא מעט קלוי כדי לאפשר את הטחינה ובכך אחוזים גבוהים מהחומצה הכלורוגנית הולכים לאיבוד כך שזה שונה לחלוטין מקפה שלא בא במגע עם חום.

  4. שמרית

    האם קפה ירוק נטול קופאין פועל באותה חיוניות?
    תודה

  5. אינג'י

    כתבה מעין זו, פרסומת המתיימרת להיות מידעית ממש מקוממת. אכן יש לקפה הירוק את היתרונות שלו, להוריד משקל אינו אחד מהם!!
    ואין פלא שאנשים רבים חוזרים לחנויות הטבע עם הטענה ששום ק"ג לא ירד ממשקלם.
    למה להטעות את הציבור במתן מידע לא מדוייק ופופוליסטי??!!