himalayaKrem_Fly
Nikui_Fly

הצמח שיחזיר לכם את התשוקה

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
בשנים האחרונות החלה הקהילה המדעית לחקור את נושא החשק המיני זה ביתר תשומת לב והעלתה כמה ממצאים מפתיעים. רוצים להכיר את הצמח שיעשה לכם את זה?

צילום: unsplash

Sunrider_Article

אומרים לנו שסקס מוכר, אבל נתונים מראים שבעידן שלנו אין מי ש"יקנה". יותר ויותר אנשים ברחבי העולם מאבדים את החשק המיני. על פי כתבה שפורסמה בספטמבר האחרון במוסף שבעה ימים של ידיעות אחרונות, המין האנושי מקיים כיום יחסי מין, בתדירות פחותה בעשרות אחוזים, בהשוואה לזו שלפני 20 שנה. ממצאים אלו מקבלים סימוכין במחקרים שונים שנערכו במדינות שונות ברחבי העולם בעשור האחרון – ארה"ב, בריטניה, אוסטרליה, יפן ועוד.

היצר או התאווה המינית שזכו ע"י פרויד לכינוי ליבידו (LIBIDO) תלוי במגוון גורמים – מנטליים, רגשיים, פיזיולוגיים, סביבתיים וכיו"ב ומושפע בין היתר מסטרס, דיכאון, מחוסר איזון הורמונלי, מחלות ומגבלות פיזיות, תרופות, קשיים ביחסים בינאישיים ועוד.

כבר מקדמת דנא חיפש האדם אחר חומרים שיסייעו להעלות את התשוקה המינית וישפרו את יכולת ההנאה והביצוע במהלך האינטראקציה בין המינים. צמחים, מינרלים, חלקי בעלי חיים – כל אלו הפכו ללגיטימיים בשאיפה לחוות ולמכסם את תענוגות הגוף.

רשימת החומרים שזכו לתואר אפרודיזיאק – דהיינו מעוררי תשוקה מינית – על שמה של אלת האהבה היוונית אפרודיטה הוא ארוכה, ולא תמיד זכתה לתימוכין מדעי.

המחקרים תומכים

אולם בשנים האחרונות החלה הקהילה המדעית לחקור נושא זה ביתר תשומת לב והעלתה כמה ממצאים מפתיעים. כך למשל, אחד הצמחים המובילים שנחקר בהקשר זה ונמצא כרלוונטי, הוא לא אחר מאשר הזעפרן. ממחקרים שונים עולה כי התבלין בעל הגוון האדמוני המשכר המופק מצלקת (איבר המין הנקבי) של פרח הכרכום התרבותי (Crocus sativus Linnaeus) לא רק מוסיף צבע וארומה לתבשילים, אלא עשוי אף לתבל את חיי המין שלכם בתשוקה.

תוסף זעפרן

צילום: 123RF

הזעפרן (Saffron) מהווה אורח של קבע במטבחים ההודי והפרסי, ומשמש ברפואות המסורתיות מזה אלפי שנים לטיפול במגוון בעיות בריאות כדוגמת התקררות, שיעול, מחלות לב, הפרעות שינה, דיכאון, בעיות עור, כאבי ראש, הקאות, דימומים, אנמיה ועוד.  ואף נמצא בשנים האחרונות כבעל פעילות אנטי סרטנית. עתה מתברר כי יש לו גם שימושים נוספים.

קליאופטרה נהגה לטבול את גופה באמבט עם פרחי זעפרן, טרם התנתה אהבים עם מחזריה. הרומאים נהגו להתיז מי זעפרן על מיטת הכלולות שלהם וברפואה ההודית המסורתית – האיורוודה, נחשב הזעפרן למזין את רקמת העצבים והרביייה ולכן משמש לטיפול באימפוטנציה וליבידו נמוך. ויש מי שטוען שהשפעתו על הלב והדם ברמה האנרגטית מעוררת רגשות כמו חמלה ואהבה.

במחקר בו נבדקה השפעת שני הרכיבים המרכזיים שבזעפרן – CROCIN  ו – SAFRANLAL על התפקוד המיני של עכברים זכרים, חולקו העכברים לשתי קבוצות שונות שלכל אחת מהן הוזרק רכיב אחר. קבוצת ה SAFRANAL לא הראתה שום השפעה, בעוד שבקרב קבוצת ה CROCIN נצפתה זיקפה מרשימה בקרב העכברים ועלייה בפעילות המינית (משך ההזדווגות).

תוסף זעפרן

צילום: unsplash

במחקר אחר שבוצע באוניברסיטת GUELPH באונטריו, קנדה  ופורסם בשנת 2011 ב- FOOD RESEARCH INTERNATIONAL JOURNAL סקרו החוקרים מאות מחקרים על צמחים ומזונות נפוצים להגברת החשק המיני, כאלטרנטיבה טבעית לתרופות מרשם לטיפול בחוסר תפקוד מיני כדוגמת ויאגרה ו – CIALIS, שאגב לא משפיעות כהוא זה על החשק המיני. ומלבד זאת לשימוש בהן עשויות להתלוות תופעות לוואי כדוגמת כאבי ראש, כאבי שרירים, טשטוש ראייה ואפילו התקפי לב. מבין כל הצמחים שנסקרו (ג'ינסנג קוריאני, זעפרן, שום, ג'ינג'ר, ציפורן ועוד), נמצאו הג'ינסנג והזעפרן כצמחים המובילים להשפעה על הליבידו, בהשוואה לחומרים אחרים שנבדקו וכבעלי יכולת לשפר את התפקוד המיני.

איך משפיע הזעפרן על הליבידו?

1.      ראשית הצמח ידוע בהשפעתו המרגיעה והמיטיבה על מערכת העצבים, כך שמסייע בהפחתת רמות הסטרס והמתח בגוף .

2.      הזעפרן מכיל כאמור רכיב בשם CROCIN. כאשר רכיב זה משתחרר למחזור הדם הוא נמצא כבעל השפעה על איברי המין כך שהופך אותם לרגישים למגע וכן מגביר את התפיסה החושית באמצעות מגע.

3.      מפחית בעיות של חוסר תפקוד מיני, כיוון שנמצא כעשוי לסייע למשך זמן הזיקפה, במיוחד בקרב גברים מבוגרים.

מינון מומלץ : 100-250 מיליגרם ליום. לא מומלץ לנשים הרות כיוון שעשוי לעודד זרימת דם לרחם.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אליהו וגמן

    מעניין. יש מחקרים התומכים בכתבה?

  2. חגי

    כתבה חסרה יש מינון של מה איך מגיע המוצר כדורים נוזל אבקה נא לסים את הכתבה

    1. rsvp-khalil

      חלה טעות סופר בכתבה – המינון המומלץ: 100-250 מיליגרם ליום (1-5 חוטים)