Thymoquin_Fly
supherb_Fly

המלצה מרופא בן 98

Laisha_In

ד"ר אלסוורת' הוא רופא ומנתח לב בן 98 שחי באמריקה. לגמלאות הוא פרש רק בגיל 95וגם זאת לדבריו רק משום שרצה לבלות עוד זמן עם משפחתו ונכדיו. מבחינת יכולות גופנית וקוגניטיבית, הוא אומר, הוא בהחלט היה יכול להמשיך לתפקד בחדרי הניתוח שהוא בילה בהם את כל חייו. גם הקולגות שלו, הצעירים ממנו, מאוד רצו שהוא ידחה עוד קצת את גיל הפרישה.

ד"ר אלסוורת' היה מחצית מחייו צמחוני. בגיל 50 הוא עבר לטבעונות. לדבריו, על מנת למנוע מחלות לב – אין דרך יעילה ופשוטה יותר מאשר הקטנה משמעותית אם לא מוחלטת של צריכת שומנים רוויים מן החי.

"אם יהיה לך כולסטרול מתחת ל-140", הוא אומר, הסיכוי שלך לחלות במחלת לב הוא כמעט אפסי. אם אדם בוחר לאכול מוצרים מן החי – יש לו אפשרות להוריד מעט את רמות הכולסטרול שלו על ידי פעילות גופנית – אבל גם זה יהיה באחוזים מעטים בלבד.

"תזונה דלת שומנים רוויים, כלומר צמחונית או טבעונית ברובה", אומר ד"ר אלסוורת', "היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להפחית סיכוי למחלות המסוכנות הללו, שכל כך נפוצות בימינו.

צפו בסרטון, בו הוא מספר על האג'נדה הבריאותית-תזונתית שלו.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. חסום.

    העובדה המצערת היא שרק הכבד קובע מה רמת הכולסטרול שיהיה לבן אדם. גם אם ניקח את הטבעוני הכי אדוק בעולם – רמות הכולסטרול שלו יקבעו על ידי הכבד שלו בלבד.
    וזה כמו לזכות בפיס: כבד טוב יאפשר כולסטרול נמוך. בנוסף: גם הרופא שבתמונה נראה שמן במעט. זה אומר שכל עודף של שומן מופרש אל הגוף והגוף לא יודע ולא מעניין אותו לזהות מה מקור השומן. מבחינתו שומן זה שומן וזה רע. ולכן כמו התגובה שמעלי: גם קצב שזולל שומן רווי מן החי כל היום לא יזיק לעצמו אם הכבד שלו עושה את העבודה כמו שצריך. וכמובן שפעילות גופנית וכו' לא ישנו כמעט בכלל את אחוזי הכולסטרול בגוף.

    ד"ש לחברה של רוטר, אחד החסומים הקבועים שם… מתי תהייה שם הרשמה בחינם….

  2. NUF

    זה נכון שהגוף מייצר כולסטרול באופן אנדוגני אך יש הבדל גדול בין כולסטרול מסוג LDL אותו אנו מקבלים מן המזון, יותר נכון לומר מוצרים מן החי ושות' לבין כולסטרול מסוג HDL הכולסטרול ה"טוב".
    לכולסטרול תפקידים רבים בגופנו החל מחומר מוצא להורמוני מין, מרכיב בממברנות התאים, סינטוז מלחי מרה וכיו"ב.
    לא נכון לומר כי הכבד קובע הכל, לתזונה יש חלק חשוב אך קטן יותר בספיגת הכולסטרול בגוף (בערך 50% ממה שנאכל נספג)אך זה עדיין לא אומר שזה בסדר לצרוך בשר או שומנים מהחי ללא הכרה.
    ובנוגע לרופא ה"שמנמן", אין מה לעשות, כשמגיעים לגילאים כאלה ישנה ירידה טבעית בחילוף החומרים בגוף,המטבוליזם, הכל נהיה איטי יותר.
    לא נראה לי שיש מישהו שיתנגד להיראות ככה ולדבר בצורה צלולה עם בהירות מחשבתית שכזו, אני מכירה הרבה אנשים בגילאי 60 ומטה שהיו מוכנים לעסקה הזו..

  3. טל

    2 נתן פה מקרה קיצוני ויש כאלה. העובדה היא שאין צורך בצריכת כולסטרול ממקור חיצוני וכשהוא מגיע הוא מביא איתו חבילת רעלים שכזו שמתישה את כל מערכות הגוף.
    הרי מה יעזור לך כבד טוב שמגיע עם כליות חסומות או פרוסטטה או שלל בעיות אחרות.
    אז אחד שרד עד 107 לעומת מיליונים שמתים בטרם עת ממגיפת הכולסטרול.
    המספרים מדברים בעד עצמם ויש הוכחות קליניות. אפשר להתווכח עד מחר.

  4. אבנר

    וכך נהג לומר
    אכול מהכל אבל במידה
    והשתדל להיות קשוב לגופך.
    כ"כ הוא נהג לומר כך-מה שטוב לך הינו טוב לך ובכך תמו הויכוחים.
    מכאן הסקתי שהנסיון לטעון שיש רק דרך אחת נכונה מגיעה מאנשים בעלי אופי דתי/אמוני החייבים להרגיש שכל האמת ורק האמת מצויה בכיסם וככל כמה שהם מיליטנטיים יותר בנסיון לכפות את דעתם כך ברור עד כמה בפנימיותם הם לא בטוחים כלל בצידקת טענותים.
    תנו לחיות בשקט ותפסיקו להתקוטט כמו 2 תרנגולים.

  5. שם

    אינני מתנגדת לטבעונות אבל אל לנו לשכוח שגם מרגרינה היא מוצר טבעוני

  6. טובה

    אל לנו לשכוח שגם עישון הינו גורם משמעותי לכולסטרול.רמות הכולסטרול אצלי היו מזה שנים רבות בין 250-320 עלי לציין שעישנתי כחפיסה ביום.לפני 6 חדשים הפסקתי לעשן ואני ממשיכה באותם הרגלי אכילה שהיו לי תמיד.לפני שבועיים עשיתי בדיקות והכולסטרול שלי היה 160.אני בטוחה שזה בגלל שהפסקתי לעשן.