Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

המבורגר טבעוני עם פטריות שיטאקה

מאת: - מאמנת תזונה אינטגרטיבית, מומחית לreal food ומחברת הספר ״לאכול באמת״ - מסע קולינרי באמריקה, the real food version- 100 American favorite dishes
אוכלים בריא אבל מתגעגעים לטעם של ההמבורגר? כשתתנו ביס בהמבורגר המעולה הזה, והחיוך יתפשט לכם על הפנים - כולם יסתכלו עליכם בקנאה!

צילום: unsplash

Laisha_In

ביהדות מסופר על רב שאמר לתלמידיו "אם כבר אוכלים חזיר, שהשומן ייזל על הזקן". כולנו, כמו שאומרים אחינו הנוצרים, חוטאים, אז לפחות שהחטא יהיה מפואר כמו הצ'יזבורגר! ב-1920, בפסדינה, קליפורניה, הגדיל שף צעיר אחד לחטוא כשחרך את הבשר היטב, הניח עליו גבינה והשאיר אותם לעשות אהבה סוערת ומלאת עסיס.

אולם אם נרצה שגופנו יעמוד בפגעי הזמן כדי שיוכל ליהנות מחטאים רבים ככל האפשר, בואו ונחליף את הבשר המעובד בחומרים בריאים ואיכותיים, נשליך את לחמניית ההמבורגר המסורתית ונבחר בלחמנייה מקמח מלא.

הגרסה הטבעונית שלנו הולכת צעד אחד נוסף וממירה את הבשר בעדשים ובפטריות שיטאקה. מכלל הקטניות והאגוזים, עדשים נמצאות במקום השלישי בתכולת החלבון, והן דלות מאוד בשומן ובקלוריות. הן מכילות גם סיבים תזונתיים, מינרלים, וויטמינים רבים, כולל קומפלקס של ויטמין. אל אורגיית הבריאות מצטרפת מיודעתנו השיטאקה.

המרכיבים (ל-8 המבורגרים)

כ-½ ק"ג עדשים שחורות מושרות למשך הלילה

3 גזרים גדולים קצוצים

3 בצלים קטנים קצוצים

100 גר' פטריות שיטאקה

כוס אגוזי מלך לא קלויים

¼ כוס שמן זית

2 כפות רסק עגבניות + כף סירופ מייפל או 3 כפות קטשופ תמרים

1 כפית פפריקה/ פפריקה מעושנת

½ כפית מלח ים

¼ כפית פלפל שחור

1 כפית כוסברה יבשה

אופן ההכנה

מסננים את העדשים ושומרים בצד כוס אחת של עדשים מושרות. מניחים את יתר העדשים במעבד מזון ומפעילים עד שמתקבל מרקם צמיגי מעט. מעבירים לקערת ערבוב. מכניסים את הגזרים והבצלים במעבד מזון, קוצצים אותם לחתיכות קטנות ומצרפים לקערת העדשים הקצוצות. מחממים שמן זית על אש גבוהה בסיר גדול, ומאדים את הפטריות במשך 5 דקות. מוסיפים ¼ כוס מים במידת הצורך. מניחים את הפטריות המטוגנות ואת אגוזי המלך במעבד מזון, קוצצים אותם דק ומוסיפים לתערובת. אם יש ברשותכם מטחנת בשר, אפשר לטחון בה את התערובת. העיסה צריכה להיות סמיכה. מוסיפים את התבלינים ואת כוס העדשים שהנחנו בצד.

כעת מכינים מהתערובת קציצה קטנה ומוודאים שהיא לא מתפרקת. אם היא מתפרקת, טוחנים שוב חלק מהתערובת שוב ומוסיפים לתערובת הנותרת. מחממים תנור ל-220 מעלות

מכינים קציצות בגודל ובצורה של המבורגר. משמנים תבנית מרופדת בנייר אפייה ומכניסים את ההמבורגרים לתנור חם. הופכים אחרי 7 דקות, אופים 5 דקות נוספות ומוציאים. אם ההמבורגר נראה מעט יבש, אפשר למשוח עליו שמן זית עם מברשת. אפשר גם לטגן את ההמבורגרים קלות במחבת עם מעט שמן זית.

מוציאים את התבנית ומקררים כ-2 דקות.

מגישים בלחמנייה עם קטשופ תמרים או רוטב ברביקיו

צרו קשר עם Daily Real food – אפרת פטל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו