supherb_Fly
Thymoquin_Fly

האם המזון שאתם אוכלים באמת בונה אתכם?

אתם הוא מה שאתם אוכלים? לא בהכרח. מסתבר שלא רק הקיבה צריכה לעכל את המזון שאתם צורכים. מה קורה כשהגוף לא מזהה את האוכל כחלק ממנו?

מגנזיום באוכל

In2024_Article

תזונה בריאה היא תחילתה של ידידות מופלאה. אבל מה קורה בתוך הגוף?

כדי שכל המזון הבריא שאנחנו אוכלים באמת יזין אותנו ויעזור לגוף לרפא ולחדש את עצמו – צריכים להתקיים שני סוגים של חום (או אש, על פי הרפואה הסינית):

הראשון קשור לחום שמאפשר תפקוד תקין של תאים, אנזימים, רמה נכונה של חומציות וחילוף חומרים.

השני קשור לזהות של האדם – כשאנחנו מבחינים באדם שאוהב לעזור, שחושב לא רק על עצמו, שמוכן לתת, אנחנו נקרא לו 'אדם חם'. אהבה, למשל, נתפסת כרגש חם (חום ואהבה לעומת קרירות וריחוק).

לכל אחד מסוגי החום האלו יש תפקיד שונה בעיכול ופירוק המזון.

הראשון קשור לפירוק מכני – חום שתורם לפירוק כל מזון לאבות המזון. ואילו תפקידו של החום השני לוודא שמה שפורק יהפוך ל'מורן' או 'מיכאל', כיוון שהתאים של כל אחד מאתנו מקודדים להיות מי שאנחנו. אם זה לא קורה, שהגוף לא מזהה את המזון כחלק ממנו, הוא עלול להתייחס אליו כאל פסולת או גרוע מכך כאויב.

לאש הראשונה נקרא 'אש מטבולית', ולאש השנייה נקראה 'האש של הלב'. הדלק שמזין את האש המטבולית, הוא המזון והשתייה שאותם אנו צורכים. הדלק שמזין את הלב, הוא הסביבה האנושית שבה אנו חיים, הרגשות שסביבנו, היופי שסביבנו.

נרקב או נשרף?

כשיש חולשה של האש המטבולית, המזון לא מפורק כהלכה תוסס, נרקב והופך לרעל עבור הגוף ולמקור לדלקת. כך מופיעות מחלות כדוגמת: מיגרנה, מחלות מפרקים או דיכאון.

מצב פתולוגי אחר קורה כשהאש המטבולית חזקה מדי. במצב כזה האדם נמצא כל הזמן בתחושה של רעב: הגוף מפריש אינסולין גם בלי סיבה אובייקטיבית, התאים מנסים להגן על עצמם ומייצרים פחות רצפטורים ומפסיקים להגיב לאש שרק מתחזקת.

זהו מצב אנרגטי, שנמצא בבסיס הסינדרום המטבולי, שבא לידי ביטוי בתנגודת לאינסולין, השמנה ושלל מחלות כרוניות החל בזיכרון חלש, סכרת, יתר לחץ דם, טרשת עורקים וכלה ברמות כולסטרול שעולות ויוצאות מאיזון.

בעיות עיכול

מה בוער לכם שם בפנים? (123RF)

זה לא התפקיד שלך

חולשה בפעילות של אש הלב תגרום לחוסר היכולת שלה להגדיר את החומרים שנכנסים לגוף כ'אני'. במצב כזה מערכת החיסון מזהה את החומרים הנכנסים לגוף כ'לא אני' ותוקפת אותם. כך מתפתחים, לדוגמה, מצבים של אי-סבילות למזון ומגוון של מחלות אוטואימוניות.

עודף של פעילות אש הלב, תגרום לאש הזו לקחת על עצמה תפקודים שאינם קשורים לתחום שיפוטה, כלומר, תפקודים שלא קשורים לעולם הרגש ולהגדרת ה'אני'.

מצב כזה יבוא לידי ביטוי בשלל מחלות: חוסר איזון הורמונלי, כאבים כרוניים דלקתיים כמו פיברומיאלגיה, בעיות עור כדוגמת אורטיקריה ועוד.

למה אתם רעבים?

במצב בריא החלק שיודע איזה סוג של מזון מתאים לו עכשיו, זו מערכת העיכול, שהאש ששולטת בה היא האש המטבולית. לכן אנשים בעלי אש מטבולית בריאה הם גם בעלי תאבון בריא – יודעים מה הם צריכים לאכול, כמה ומתי.

אבל רובנו בוחרים ופועלים ממקומות פנימיים שונים ואז, ברב הזמן, התיאבון הוא לא בריא, אלא מורכב. הוא מורכב גם מהצרכים הרגשיים שלנו וגם מהצרכים הפתולוגיים. לדוגמה אנו זקוקים לחברה, כלומר לרגשות, אז אנחנו אוכלים מתוק, אנו מרגישים שעמום – אנחנו אוכלים מלוח, אנחנו יושבים יותר מדי אז אנחנו אוכלים כדי לגרום לתנועה פנימית – זו של המעיים (הטעמים פה רק לשם הדוגמה, כל אחד נמשך לדברים אחרים).

כשאש הלב מנסה לבחור את סוג המזון, אנחנו בהחלט סובלים מתאבון לא בריא.

כשמתחילים לאזן את התפקודים השונים של הגוף, כל חלק בנו מתחיל לקבל את ה'אוכל' שמתאים לו, אש הלב ניזונה מחברה ומרגשות והאש המטבולית מאוכל בריא ומתנועה.

איזון האש על ידי מזונות וצמחים

דרך נוספת לאזן את האיכויות השונות של האש בגוף היא על ידי הרגעות, למשל על ידי הליכה מכוונת בטבע, מדיטציה, תרגילי נשימה וכיוצא בזה. תרגילים אלה יאזנו בעיקר את תפקודה של אש הלב.

תעשו RESET

לפעמים כל מה שדרוש הוא סוג של אתחול למערכת – ואז הדרך לאיזון בין שני סוגי האש לא עוברת דרך העיכול, אלא דרך הטענת הגוף באנרגיה. מחקרים מראים שכשקרום התא טעון חשמלית במידה מספקת הוא גם מייצר אנרגיה ביולוגית בצורה מספקת ועובר תהליך שדומה לאתחול מחדש. זו אחת הסיבות שבגללן טיפולים כגון דיקור, טיפולים בגלים מגנטיים (ביו-רזוננס) וטיפולים אנרגטיים נוספים מראים תוצאות חיוביות.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו