Sunrider_Fly
Sunrider_Fly

בעקבות סדנת מיצים

מאת: חגית אריאלי – שיינפלד, מטפלת באיורוודה
זמן קריאה: 3 דקות
"השלת כמה קילוגרמים נוספים?" שאלה אותי חברה כששבתי מסדנת המיצים שהתקיימה בסוף השבוע. ואני הרגשתי שאמנם הצטמצמתי קצת בהיקפים, אבל הצלחתי להשיל מספר דאגות, מחשבות מיותרות ודפוסים מעכבים. ובעיקר הצלחתי להרחיב את חדרי הלב והנשמה ואת האמונה שתמיד אפשר לפגוש עוד "אנשים טובים באמצע הדרך".
himalayaKrem_IN

בתור חצי פולנייה, שחונכה כמו רבים וטובים על המשנה הסדורה של "לגמור את כל האוכל בצלחת, כי יש ילדים באפריקה שאין להם מה לאכול" (לצערי עדיין נכון, אבל הטיעון, כבר הספקתי ללמוד לא רלוונטי…) , סברתי גם אני במשך שנים כי על מנת ליהנות מבריאות טובה וחוסן גופני יש לאכול הרבה. אולם נהפוך הוא, מחקרים רבים מעידים על כך שכאשר שאנו אוכלים הרבה, אנו מעייפים את גופנו וחוסמים את מערכת העיכול שלנו, כמו גם ערוצים אחרים בגוף. ודווקא "הרעב מאריך את החיים". בספר "היוגה של התזונה" נכתב שכאשר אנו אוכלים ארוחה מבלי להגיע לתחושת שובע מלאה, גופנו האתרי חש אחר צורך ללכת ולחפש יסודות ממחוזות גבוהים יותר, על מנת למלא אחר תחושת הריק שנוצרה".

ואכן צום מיצים בהחלט מעורר בנו מחשבות בנוגע לסוגיית המלאות והריקנות. יחסנו למזון והמקום שהוא ממלא בחיינו. מתברר שהרבה מעבר לצורך פיסי, עונה האוכל על צרכים רגשיים, נפשיים, חברתיים ומכאן הקושי הגדול, עבור אנשים לא מעטים לחולל שינוי בדפוסי התזונה והאכילה שלהם.

מההתנסות האישית שלי, תחושת הרעב מתעמעמת תוך 24 שעות, ואת הריקנות – כך למדתי ניתן למלא בדרכים רבות ונפלאות – שירה אך תוך הלילה מעומקי הנפש, מנוחה, שיחות עם חברים חדשים, טיול בטבע, קריאת ספרים ועוד.

 

המפגש הראשוני שלי עם קארונה והדס לפני הסדנא, לא עורר אצלי ציפיות גדולות במיוחד. לא ידעתי עליהן דבר והעדפתי להגיע להתנסות כמו "לוח חלק" ולהתמסר לחוויה. עשרה ימים לפני הסדנא התבקשתי לסלק בהדרגתיות מהתפריט מוצרי חלב, בשר, גלוטן, קפה, סוכר וכד', כדי למנוע "משבר ריפוי". כיוון שממילא אני נמנעת מהמרכיבים הללו, לא נדרשה ממני הקרבה גדולה, אולם לאנשים הצורכים מזונות אלו באופן קבוע, בהחלט מדובר בצעד לא פשוט. במקביל צוידתי בחליטת צמחים המיועדים לסייע בתהליך הניקוי והמלצה לשפשף את גופי בליפה, כדי להמריץ את מחזור הדם ולעודד ניקוי לימפתי.

 

ביום חמישי בבוקר התייצבתי ב"דום כיפת השמיים" של קיבוץ בית קשת כמו חיילת ממושמעת. מדהים איך לפעמים במרחק של פסיעה ניתן לעבור למחוזות אחרים. בינות העצים עומד לו מקום קסום, המאפשר להניח את החיים על "HOLD" ולו למספר ימים ולהתמכר לחוויית החופש והשחרור. אני מודה שלקח לי כמעט יום שלם "להוריד הילוך" ולהימנע מהמחשבה של מה עליי לעשות בכל רגע ורגע נתון, כפי שקורה בימים כהרגלם.

במהלך ימי ה"צום" התבקשנו לשתות מיצים, 3 פעמים ביום – כאשר בכל ארוחה התנסינו במיץ בעל הרכב שונה. בארוחת הבוקר התבשמנו ממיץ בעל ניחוח הדרים ונוגדי חמצון, בארוחת הצהריים נהנינו ממיץ "שורשים" בתיבול ג'ינג'ר וכורכום ובערב קינחנו ב"מיץ ירוק" עשיר בעלים ירוקים וספירולינה. על מנת לייעל את תהליך הניקוי הוצע לנו לשתות גם 1/2 כוס מי חימר. כמובן שלא מדובר בחימר שמשמש ליצירות המופת בחוג הקרמיקה הזכור לכולנו לטובה מהילדות… אלא בזיאולייט – חימר אדמה טבעי שמקורו בהוואי, המושרה 12 שעות במים.

במהלך ההשריה כך מתברר, הוא מקבל מטען חשמלי שלילי וכך מושך אליו בקטריות, מתכות כבדות ושאר מרעין בישין, בעלי מטען חשמלי חיובי (מבלי לפגוע בחיידקים הטובים). הטעם, אגב, ממש נסבל ופחות מאתגר ממה שאולי נדמה לכם. המוקש המשמעותי היה דווקא שתיית ה"ריג'ווילאק" (rejuvelac) – משקה פרו ביוטי "מחדש נעורים" המבוסס על גרעיני חיטה מותססת (אפשר גם על בסיס שעורה) בהשראת הרפואה ההודית המסורתית ועולם הרואו פוד, המסייע לאוכלוסיית החיידקים הידידותיים במעי, מהווה מקור מצוין לויטמין בי 12ונחשב גם כבעל פעילות אנטי דלקתית.

לאלו מביננו שהתשוקה לאוכל הייתה קשה מנשוא, ניתנה האפשרות לשתות חליטות צמחים ומיסו.

תרגולים של "שאדו יוגה"

כדי לתמוך בתהליך הפיסי וגם בכדי לאפשר ניקוי ברמה הרגשית והמנטלית, חווינו מדי יום תרגולים של "שאדו יוגה" בהנחייתה של קארונה המדהימה, שאפשרו לנו לפגוש את עצמנו, גם באותם מקומות בהם חשנו מאותגרים פיסית ורגשית. וכן סשנים של מדיטציה בהנחייתה של הדס כוכב הנפלאה, שידעה לצלול אתנו למעמקי התת מודע ולדלות את המסרים המתאימים לנו.

 

הסדנא, כללה לטעמי תמהיל מדויק ומושלם של פעילויות לאיזון וטיהור גופנפש ואפשרה לכל אחד מרחב מספק גם להיות עם עצמו וגם לחוות את ה"ביחדנס" (Togetherness).

בנוסף, התמזל מזלנו ובסדנא הנוכחית, ובין משתתפי הסדנא זכינו לפגוש אנשים ברוכי כישרונות, בעלי מטען שלם ומרתק, שהעשירו אותנו, באופן ספונטני בידע שלהם ובמתנות שהעניק להם הטבע (כולל מספר יוצרים ונגנים מוזיקליים, שנגינתם ושירתם הוסיפו לא מעט להתרוממות הרוח).

 

עם זאת חשוב לומר, כי לשיטתי, ניקוי מיצים עשוי לא להתאים לכל אחד וקיימות דרכים נוספות לטיהור הגוף מרעלים על בסיס מזון מבושל. אני ממליצה לשתות את המיצים בטמפרטורת החדר או להוסיף להם מים חמים (ביום הראשון הרגשתי את הסינוסים שלי היטב…).

אולם אין ספק, כי קיים יתרון משמעותי להתנסות בתהליך ניקוי בסביבה טבעית, המאפשרת התחברות עם "אמא אדמה" במובן הכי פשוט של המילה. יתרה על כן, גם אם יש לכם אפשרות לשכור חדר לסוף השבוע, ותרו עליה! אין כמו מקלחת בלב היער כשלהקה של חסידות עפה מעליכם ונוף היער נשקף לעיניכם (נשבעת, חוויתי בעצמי רגע קסום שכזה…געגועים לסיני).

זרועותיהן המושטות, האוהבות והתומכות של קארונה והדס, בשילוב עם ליבן הרחב והאישיות הנדירה של כל אחת מהן, הפכו את סוף השבוע לחוויה מיוחדת, שתהדהד בליבי זמן רב.

"סדנת ניקוי לגוף ולנשמה" בהנחיית קארונה והדס כוכב, בית קשת, מרץ 2014

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. דנה

    הייתי בסדנת בישול שלה ונהנתי מאד להקשיב לה

  2. אביב

    אני לא הייתי בסדנא אך השמועות עושות כנפיים על הדס המדהימה ועל התרומה שלה לסדנא.
    אני כבר מחכה לתאריך הבא כדי להרשם.