Thymoquin_Fly
natu_Fly

אוכלים בריא כבר מהחודש

כנס התזונה והבישול אוכלים בריא 3 יתקיים השנה ב-26-27 במאי במשך יומיים. מיטב המרצים בעולם התזונה, סדנאות בישול, דוכנים לממכר מוצרי בריאות ואווירה ססגונית, בריאה ושמחה
supherb_IN

אוכלים בריא כבר מהחודש

מחשבה רבה הקדשנו השנה בבחירת ההרצאות והסדנאות. ניסינו לגעת בנושאים הבוערים כרגע בעולם התזונה ולהקיף כמה שיותר זוויות וגישות שונות.

 

אז מה יהיה לנו?

 

במסגרת ההרצאות: דן קרת ידון בסוגיית החלב שלא מפסיקה להעסיק את כולם. בהרצאה זו נבין בדיוק האם חלב באמת נחוץ לבריאותנו ומה לא בריא בו, מה תפקידו ו"תרומתו" למחלות הפוקדות אותנו. נלמד אילו מוצרי חלב עדיפים יותר ואילו פחות, מהם התחליפים האפשריים, מאיזה עוד מקורות טבעיים נקבל את הוויטמינים הנחוצים לנו ועוד.

 

אביגיל גלבוע תעשה סדר במגוון העצום של תוספי התזונה ותיתן הנחיות ברורות לנטילתם. בהרצאה נלמד מהם תוספי תזונה – ויטמינים, מינרלים, שמני אומגה, חלבונים, אנזימים ועוד. נלמד מה מאפיין  מולטי-ויטמין טוב, מה ההבדל בין ריכוז מרכיבי מזון באוכל לבין הריכוזים בתוספים ונבין מדוע תוספי התזונה חיוניים הן לאנשים בריאים והן לאנשים חולים, גם כאשר תזונתם נכונה. נכיר את יסודות הרפואה האורתו-מולקולארית, המטפלת במינונים גבוהים של תוספים ונראה למי הם מתאימים וכיצד ניתן לטפל באמצעותם במגוון רחב של מחלות.

דן קרת
דן קרת. הכולסטרול הטוב, הרע והמכוער

ד"ר עדיאל תל אורן ידבר על מזונות תמימים שהורסים את בריאותנו. בהרצאה נלמד על הסיבות הפיזיולוגיות והחברתיות להתהוות תגובות אלה. נלמד גם על התהליכים המובילים לסימפטומים המגוונים, מקלים ועד קשים ועל הדרכים לטפל בהם ואף למנוע אותם.

 

ד"ר איילת רוזנפלד תלמד אותנו כיצד לבחור את המזון שאנחנו אוכלים. בהרצאה נלמד כיצד לתת לגוף את החומרים הנכונים שדרושים לו, בכמות ובאיכות, לצורך בנייה, למניעת מחלות ולריפוי. נקבל כלים כיצד להיות צרכנים נבונים – כיצד לדעת לקרוא תוויות מזון, על מה יש לשים דגש, ממה להתרחק, כיצד לבחור את המזונות הראויים ועוד.

 

ד"ר דן קרת ידבר על הכולסטרול הטוב, הרע והמכוער. בהרצאה נעמיק ונלמד מה ביכולתנו לעשות על מנת למנוע מחלות לב וכלי דם וכיצד לטפל בהן כאשר הן כבר קיימות. נבין כיצד ניתן להפחית כולסטרול בדרך טבעית באמצעות תזונה ותוספי תזונה, מהם התוספים היעילים והמבוססים מחקרית ועוד.

 

קארין אור תדבר על תזונת ילדים בעולם השפע. ההרצאה מיועדת להורים הרוצים לגדל ילדים בריאים יותר ולמנוע מחלות. בהרצאה נלמד על השפעות התזונה המודרנית על בריאות והתנהגות ילדינו, נדון במגיפת ההשמנה ובגידול בהפרעות קשב וריכוז ונתוודע גם להמלצות התזונתיות השגויות שאנו מקבלים מתעשיות המזון.

ד"ר גילית שטיינר תדבר על בקרת משקל לפי הגישה הנטורופטית. ההרצאה מיועדת לכל מי שרוצה לדעת כיצד לשמור על משקל תקין, ללא ספירת קלוריות. בהרצאה נדבר על מצבי לחץ וחוסר איזון הורמונלי והשפעתם הרבה על יכולת הירידה במשקל. נבין את הקשר בין רעלים בגוף ותפקוד הכבד לבקרת משקל, נלמד מהי הגישה הנטורופתית לשמירה על משקל תקין, נדון בהיבטים התזונתיים השונים אשר באמצעותם מגיעים לתוצאות הרצויות ועוד.

אורי מאיר צ'יזיק יחלוק עימנו חוויות מהשנה המקומית שלו. ההרצאה פונה לכל מי שרוצה להכיר את מגוון המזונות, שגדל ליד ביתו וחשיבותו לבריאות. לאחר שנים של תיעוש והעברת משאבים ממקומות מרוחקים, מתעוררים תושבים בעולם ומגלים את המזון שגדל ליד הבית. לאט לאט צצים שוקי-איכרים וקואופרטיבים המציגים רק מזון טרי ומקומי. הבוחרים במזון מקומי יודעים כי האוכל שלהם נקטף סמוך למועד הקנייה, לא עמד ימים ארוכים במחסנים ובמקררים ולא הועבר מחקלאי-לסוחר-לסופרמרקט. בהרצאה נדבר על חשיבות הצריכה המקומית ועל מסורות האוכל של המקום בו אנו חיים ואוכלים.

עדיאל
עדיאל תל אורן. דרך מדעית לאריכות ימים

ד"ר עדיאל תל אורן ילמד אותנו כיצד לחיות חיים ארוכים ובריאים. ההרצאה מיועדת לכל שוחרי הבריאות המעוניינים להכיר דרך מוכחת מדעית לאריכות חיים בבריאות טובה. המדע המודרני מכיר היום ביסודות תזונתיים הגיוניים וישימים שיכולים להאט את תהליך ההזדקנות ואת המחלות הקשורות בו. אולם, המסר הזה אינו מחלחל אל רוב האנשים, שממשיכים לקבל מסרים תזונתיים מנוגדים ומבלבלים.

 

תמי צרי תדבר על תזונה מתחשבת. הרצאתה של תמי צרי המיועדת להסביר את הקשר בין הבריאות שלנו לבריאות הסביבה. כל ארוחה היא הזדמנות לעשות שינוי אדיר דרך הצלחת – גם להיות בריאים וגם להציל את הסביבה. כל הנדרש הוא להבין את הקשר בין בריאותנו לבריאות הסביבה ולדעת מה לשאול לפני ששמים משהו בצלחת. בהרצאה מרתקת, בליווי שקופיות מרהיבות, נקבל טיפים פשוטים וישימים לחיים אקולוגיים עירוניים: נלמד לגדל עשב שעורה על אדן החלון, להנביט קטניות בצנצנות, לנצל את שאריות האוכל, לאכול אורגני בזול, ליהנות מגלידה בריאה כל השנה ועוד.

 

ומה יהיה לנו במסגרת סדנאות הבישול?

שושי שטיינוביץ תלמד סדנה בנושא בישול גורמה בריא לייט. הסדנה מיועדת לאנשים הרוצים לחבר בין תזונה בריאה לקולינריה משובחת. בסדנה נלמד כיצד להכין בקלות אוכל טעים, בריא ומהנה מבלי לחוש שמשהו חסר. נשתמש במרכיבים איכותיים, עתירי סיבים ודלי שומן ונלמד להפיק את מרב הטעמים מכל שילוב אפשרי של חומרי גלם טבעיים וטריים.

 

אורי מאיר צ'יזיק ואנומראל יעבירו סדנה בנושא אפיית לחמים בריאים. סדנה זו מיועדת למי שתמיד רצה ללמוד את רזי אפיית הלחם והפשטות שבאפייה. בסדנה נספר את הסיפור של הלחם ונלמד כמה פשוט לאפות לחם שאור טרי, מזין ואיכותי, מקמחים מלאים. נקבל תשובה לשאלות כמו – איך בוחרים קמח? מתי כדאי לאכול לחם? מדוע להימנע משמרים? ועוד.

אביטל סבג וזהר צמח יעבירו סדנה בנושא שמנים בריאים. הסדנה מיועדת לכל מי שתמיד רצה להכיר מהם השמנים הבריאים ולדעת כיצד לשלבם בהכנת המזונות שלנו. אנו מוצפים במידע סותר ומבלבל, שאינו מאפשר לדעת את האמת. בסדנה זו נלמד על שמנים רוויים ובלתי רוויים ונופתע לגלות מיהם השמנים המועילים והחיוניים ומי המזיקים וההרסניים. נכין מאכלים מזינים וקלים להכנה כמו כריך קייצי בריא עם חמאת גהי טהורה, שייק קייצי עם שמן קוקוס אורגני מכבישה קרה וסלט קייצי בתיבול שמן זית אורגני.

טליה לוין
טליה לוין. הרבה סופרפודס

 

ציונה מלמן תעביר סדנת בישול ללא גלוטן. נלמד להכין מנות טעימות, מזינות וססגוניות, ללא גלוטן: פוקאצ'ה עם ירקות, סלט אסיאתי עם נודלס אורז, סלט קינואה הודי ברוטב קארי, עוגת גזר בציפוי קרם קשיו ועוד

טליה לוין תלמד סדנה בנושא שייקים ירוקים ומזונות על. בסדנה נלמד על מזונות-על (Superfoods) עתיקי יומין שהפכו לנגישים בחנויות הטבע, כגון: תותי גוג'י, פולי קקאו, זרעי צ'יה, אבקת שורש מאקה, אצת כלורלה, אצת קלפ, אצת ספירולינה, פולן דבורים, אבקת תותי אסהי ואבקת זרעי המפ.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. עופרי

    אני בעד אוכל בריא -אצלי זו דרך חיים
    אני חייבת ךהמליץ על מוצר שגיליתי לאחרונה והוא עוף טבעי ללא אנטיביוטיקה!!!!
    קוראים לו עוף – טוב והוא גם ממש טעים ו..טוב!!
    נתראה בירושלים!

  2. דור

    הייתי שם, היה חביב אבל כמו כל עולם התזונה – מלא במסרים סותרים, מחקרים שמוכיחים דבר והיפוכו, ובסוף גורמים ליותר בלבול וגורמים לאנשים לומר "כל אחד אומר משהו אחר, אני כבר אוכל את מה שאני רוצה וזהו!".

    הנה 2 דוגמאות, רק מההרצאה של ציונה מלמן: היא דיברה על סכנות הגלוטן, ועל כך שגלוטן נמצא גם בכוסמין – ובדוכן בחוץ (אחד הפופולרים) מכרו לחם כוסמין תוך שיווקו כלחם בריא.
    היא דיברה על סירופ אגבה כמוצר מסוכן שעובר הרבה עיבוד – ו-5 מטרים מאולם ההרצאות היה דוכן שמכר סירופ אגבה והפליא בהמלצות על סגולותיו.

    בקיצור, כנס נפלא אם תומכים בפלורליזם, לא משהו אם רוצים להעביר מסרים על תזונה.

  3. רוני-תזונאית נטורפטית

    הייתי רוצה לראות יותר אנשים מתעניינים ואוכלים נכון
    במיוחד בנושא העוף והבשר שהוא נושא קצת פחות מטופל מאשר הירקת האורגניים ואנשים לא מודעים לגודל הבעייתיות