Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

תופסים ראש עם שמן המפ

מאת: ציפי מוסרי
זמן קריאה: 2 דקות
אחרי שנים שבהן סבל מיחסי ציבור שמיתגו אותו כסם, שמן ההמפ, המורכב מזרעים של צמח הקנאביס, זוכה לעדנה מחודשת בתור מזון בריאות מן השורה הראשונה. מה יש בו?
Thymoquin_In

כתבה פרסומית

תופסים ראש עם שמן המפ

נדרשו שנים רבות עד שצמח ההמפ קיבל את המעמד הראוי לו. לאחר מספר עשורים בהם סבל מיחסי ציבור שמיתגו אותו כסם והתעלמו משורה ארוכה של יתרונות בריאותיים, תזונתיים ותעשייתיים, כעת הוא זוכה לעדנה מחודשת בתור מזון בריאות מן השורה הראשונה.

 

אז מהו שמן ההמפ?

שמן המפ מורכב מזרעים של צמח הקנאביס (cannabis sativa). השימוש בצמח זה הוא מהעתיקים ביותר. הממצא העתיק ביותר לשימוש האדם בצמח הקנביס הוא מ-8000 לפנה"ס, והוא פיסה של אריג. שימושים רפואיים בצמח הקנאביס נמצאו בשנת 2300 לפנה"ס, כאשר קיסר סין האגדי שיין נונג המליץ על זרעי המפ לטיפול בעצירות, גאוט, מלריה, דלקות פרקים ובעיות הורמונאליות. גם ברפואה האיורוודית, הרפואה ההודית העתיקה, נעשה שימוש רפואי בזרעי ההמפ וכן גם ברפואה הערבית העתיקה.

המפ הוא המזון הכי עשיר בנוטריינטים שידוע לאדם. הוא מכיל בצורה מאוזנת חלבונים, ויטמינים, מינרלים, סיבים וחומצות שומן חיוניות. שמן ההמפ הוא מזון מועדף לאנשים שרוצים להישאר בריאים, לחזור במהירות לאיזון, להבריא, להירגע ולהפחית במשקל.

שמן ההמפ מכיל את כל חומצות האמינו והשומן ההכרחיות לגוף על מנת לייצר בריאות קורנת. שום מקור אחר בטבע לא מכיל את הנוטריינטים (אבות המזון) שנמצאים בהמפ בכמות כל כך משמעותית ובצורה כל כך מאוזנת וזמינה לגוף.

לטענת ד"ר מרקולה שמן ההמפ מאופיין ביחס של 1:3 בין אומגה 3 ואומגה 6 אולם בניגוד לשמנים אחרים שמכילים אומגה 3 בריכוז גבוה כמו שמן פשתן ושמן דגים ,שמן ההמפ הוא מקור מועדף מכיוון שהוא מכיל גם סופר אומגה 3, חומצה סטרידונית וסופר אומגה 6, חומצה גמא לינולנית אסיד שאחראיות להורדת דלקות בגוף ולשיפור תפקוד מנטאלי כמו גם על המטבוליזם של חומצות השומן החיוניות לגוף. 10 מ”ל שמן המפ מכיל 1800 מ”ג אומגה 3.


ומה בעניין החלבונים?

שמן ההמפ מכיל יחס 1:2 של חלבונים חשובים אדיסטין ואלבומין בזמינות ביולוגית ובערכים שמתקרבים לחלבון מלא וזמין הרבה יותר מבשר, חלב, דגים וסויה.

 

שמן המפ של חברת pukka

שמן המפ


גלובולינים הינם חלבונים פשוטים, שמרכיבים את האנזימים, הורמונים, נוגדנים, המוגלובין ומרכיבים נוספים שחשובים לבריאות האדם. שמן ההמפ מכיל את הריכוז הגבוה ביותר בממלכת הצמחים של הגלובולין אדיסטין (65%) החשוב להטמעה וזמינות של  חלבונים בגוף כמו גם לחיזוק מערכת החיסון.

ויטמינים ומינרלים

שמן ההמפ הינו מקור אמין גם בצריכת סידן וברזל. בנוסף הוא מכיל ויטמינים ומינרלים כמו : אבץ, זרחן, מגנזיום, נחושת, מנגנז ויטמיני בי וויטמין אי. וכל זאת  ללא אלרגניים, כולסטרול, וללא גלוטן. מה שהופך אותו גם למתאים לחולי צליאק.

הורדה במשקל

הענקה של כל הנוטריינטים החשובים שהגוף זקוק להם ללא ערכים קלוריים גבוהים תעזור לגוף להוריד במשקל

יתרונות בריאותיים 

השימוש הנרחב בשמן ההמפ כשמן בריא מקבל בשנים האחרונות חיזוקים מחקריים שמראים קשר למניעת מחלות ושיפור איכות החיים. שמן ההמפ נמצא כמשפר את פרופיל השומנים והכולסטרול, מוריד סיכון למחלות לב, מוריד את הסיכון לחלות בסרטן, תומך בשיקום חולי סרטן והחלמתם, מטפל בבעיות עור כמו פסוריאזיס, אקזמות, אקנה בשימוש פנימי וחיצוני, מוריד עמידות לאינסולין, מוריד משקל,  משפר את מצב הרוח, מיטיב עם דיכאון, משפר את הקשב והריכוז ומיטיב עם יכולות הגוף להתמודד עם לחץ,  משפר מחלות ניווניות שקשורות במוח כמו אלצהיימר ופרקינסון, מוריד דלקת וכאב, בדלקות פרקים, באוסטיאופרוזיס, משפר את יכולת השינה ואיכותה, מיטיב עם ילדים עם בעיות גדילה שקשורות באכילה, עצירות ויובש מכל סוג שהוא בגלל איכויותיו כמלחח.

איך משתמשים?

שמן זרעי המפ של חברת פוקה

לשמן ההמפ טעם אגוזי טעים והוא משמש גם לצרכים קולינריים. ניתן ליטול אותו ישירות או להשתמש כרוטב לסלטים או תבשילים. אין לחמם אותו ויש לשמור אותו במקרר לאחר הפתיחה במשך 6 שבועות. לשמן של פוקה ניתנה כשרות מטעם קהילות האורתודוקסים באמריקה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. רן

    מה הצריכה היומית המומלצת?