bari14_Fly
bari14_Fly

Healthy skinny twins

מאת: איילת אופיר, הרבליסטית קלינית ומטפלת בכירה באיור וודה
זמן קריאה: 3 דקות
גם האחים גיל הופיעו בכנס "טבעוני בריא 1", ודברו על בריאות, תזונה וירידה במשקל ובכל זאת הם משלבים רוח צעירה, קלילות וחוש הומור
Nikui_IN

האחים גיל התפרסמו לא מעט בזכות הבלוג שהם מנהלים העוסק בבריאות, תזונה וירידה במשקל בו הם משלבים רוח צעירה, קלילות וחוש הומור. למזלם הרב גדלו בבית בריא, תארו לעצמכם ילדות ללא קולה וחטיפים ולהפתעתם גילו שבניגוד לחבריהם הם לעולם אינם חולים. הקשר הברור בין התזונה ואורח החיים שניהלו למצב בריאותם גרם להם להבין שזה בוער בעצמותיהם.

ואיך אפשר בלי כמה מילים על מהפכת המזון המהיר אותו הובילה מקדונלדס באמצע שנות ה-70 ואורח החיים המודרני שהביא לשימור ותיעוש המזון וכפועל יוצא ממנו איבוד החיוניות והערכים התזונתיים.  מכאן הדרך למגפת ההשמנה ושלל מחלות כרוניות הייתה קצרה.

"הבנו שיש קשר בין התזונה לבריאות שלנו" הם מספרים ומתרוצצים על הבמה במלוא המרץ על מנת לפרוש את התיאוריה שלהם בפני הקהל הרב שישב באולם. הרבה עצות שימושיות  או כפי שהם מגדירים את עצמם: הכי תכלס שיש. אז איך הם מציעים לחולל את השינוי המיוחל?

מה לאכול כמה ולמה

צמחי: להשתדל שרוב התזונה שלנו תהיה מעולם הצומח, מזון צמחי מכיל ויטמינים, מינרלים, אנזימים וסיבים תזונתיים וכמובן לא לשכוח לצרוך עלים ירוקים. חלבון מהחי הם מציעים לצרוך כמה שפחות.

צפיפות תזונתית: עלים ירוקים הם מזון על עשיר מאד בנוטריינטים. אכלו פעם ביום חופן עלים ירוקים: תרד, פטרוזיליה, כוסברה, חסה, עלי בייבי, בכל צורה שתעלה על דעתכם.
חיים: אם רוב המזון שנאכל יהיה חי הרווח התזונתי שלנו יהיה גדול יותר. וזכרו: מה שלא מועיל לגוף מזיק לו, מה שלא מזין  מזיק לגוף והוא יצטרך להשקיע מאמץ לפנות אותו. הכניסו כמה שיותר דברים מזינים לגוף והשתדלו לאכול ארוחה מבושלת אחת בלבד ביום.

טבעי: אמנם מיצי פרי הפכו לטרנד בריאותי אך האחים גיל ממליצים לצרוך את המזון בצורתו הטבעית. המיץ אינו מכיל את הסיבים התזונתיים הכול כך חשובים לנו בשל תכונתם לספוח סוכר, שומן ורעלים ולסלקם מן הגוף ותרומתם לתפקוד תקין של המעי ובריאותו. גם על  יבוש מזון אינם ממליצים מאחר והוא מוציא את המים מן המזון, בפירות יש לפחות 75% מים בדומה לגוף שלנו. תכולת המים הגבוהה בפירות ובירקות מסייעת לירידה במשקל מאחר והם נותנים נפח, משביעים ומאטים את ספיגת הסוכר לדם. אם לרגע נרדמתם בשמירה הם מזכירים: מזון טבעי לעולם לא יגיע ארוז ומעובד. תשכחו מקולה, ספרייט או אפילו מים בטעמים, ושתו רק מים וחליטות צמחים. מיותר לציין שתמיד יש להעדיף את המזון שלנו נקי מחומרי ריסוס והדברה, הקפידו לשטוף היטב את המזון ע"מ להסיר שרידי ריסוס. ניתן להשרות את הפירות והירקות לעשר דקות במים וסבון אקולוגי או מים וחומץ (4 כפות חומץ בקערת מים גדולה).

מתי מומלץ לאכול

תזמון הארוחות חשוב לא פחות, אל תשכחו שבלילה מערכת העיכול עובדת לאט מאד ואיננה אפקטיבית. ההמלצה החד משמעית היא להימנע מאוכל 2-3 שעות לפני השינה. אכילה מאוחרת מידי תשפיע על כל מערכות הגוף בחציו הראשון של היום שלמחרת. הגוף יהיה עסוק בפינוי הפסולת שנתקעה במקום לספוג רכיבי תזונה חשובים. חשוב להבין שעומס יתר במערכת העיכול יגרום לריקבון ותסיסה ואל תשכחו שצריך לקום בבוקר בהרגשת קלילות ורעננות, אם זה לא המצב סימן שעשיתם משהו לא נכון. מי שכן עובד בזמן השינה היא מערכת החיסון, הלילה הוא הזמן לניקוי והתחדשות.

האחים גיל

פירמידת התאומים

פירמידת המזון שהם מציעים היא על פי הגדרתם "הכי תכלס שיש" ותוכלו למצוא אותה באתר שלהם. העיקרון פשוט מאד: בבסיס הפירמידה תמצאו שלל עלים ירוקים שהם חלק בלתי נפרד מהתפריט היומי בשילוב עם פעילות גופנית של לפחות 20 דקות ביום. בשורה מעל פירות, ירקות נבטים ונבטוטים. אח"כ תבשילי ירקות וקטניות מונבטות, האחים גיל ממליצים לאכול מנה אחת מבושלת ביום בלבד, בנוסף את כול מה שאפשר רצוי וחשוב להשרות ולהנביט. על מנת לרדת במשקל חשוב להוסיף לתזונה שמנים צמחיים בריאים כמו למשל אבוקדו, אגוזים, שקדים, שמן קוקוס ושמן זית. וברום הפירמידה, מעל הכול נמצא "שפיץ החטאים" ובו נכללים מזונות מהחי, שוקולד, חטיפים, כל מה שמשתדלים להימנע ממנו בשגרה מותר לחטוא קצת פעם בשבוע, למשל בארוחת ששי אצל ההורים.

בבוקר הם ממליצים על שייק ירוק, בין הארוחות פירות, לצהריים תבשיל קטניות וסלט גדול. אם נאכל נכון ובריא נרד במשקל מבלי להתאמץ, השמנת יתר נגרמת מפסולת, מזון באיכות ירודה, מזון מתועש, משומר, משקאות קלים וחטיפים. הקפידו להימנע ממזונות לבנים ומלוטשים והעדיפו דגנים מלאים וזכרו כי עודף סוכר נאגר בגוף כרקמת שומן.
והרי כמה מצוות עשה ואל תעשה: אל תאכלו מה שלא ניתן לאכול חי, תנו מנוחה למערכת העיכול ולגוף, התרחקו ממזונות דלי שומן, דלי קלוריות ועתירי עמילנים, גם אורז מלא חשוב להשרות לפני הבישול, הקפידו להוציא את הפיתויים מהבית, מלאו את הבית בשפע דברים מזינים ובריאים והיו מוכנים לחולל שינוי.

על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה בשינוי אורח החיים תכננו תפריט שבועי שיכלול מזונות בריאים ומגוונים, דאגו לצבור ידע מאחר וידע הוא כוח כשמדובר בתזונה ואורח חיים, בקרו באתרים, צפו בסרטונים, קראו מחקרים ומאמרים והיחשפו לטיפים של אלופים. אפשר וחשוב להיעזר ולקבל תמיכה מקצועית ונפשית ולמצוא שותפים לדרך שיחזקו את סיכויי ההצלחה בדרך לשינוי המיוחל.

האחים גיל הציגו גישה מעניינת ומרעננת המציגה את הדברים בצורה משעשעת, מרתקת ויוצאת דופן. אולי בכל זאת העולם שייך לצעירים???

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. יהודית

    בניתם תכנית אכילה מסודרת קומפקטית ואחראית.
    אתם 10 בסולם 9