Trima_saffron

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

בעיות זיכרון (Memory Problems)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
המלצות לתזונה בריאה בנושא בעיות זיכרון מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס

מזונות מומלצים

אמצו תזונה מאוזנת המורכבת ממזון בסיסי, טבעי ובלתי מעובד או משומר. מאחר שפירות וירקות המגודלים בדרך המקובלת מכילים בדרך כלל רעלים שונים, רכשו, במידת האפשר מזון אורגני. אם אין בנמצא מזון אורגני, או שמחירו יקר מדי, שטפו היטב את הפירות והירקות לפני האכילה.

הוויטמינים A, C ו-E הם נוגדי-החמצון הנלחמים בנזק שיוצרים הרדיקלים החופשיים. פירות וירקות טריים הם בין המקורות הטובים ביותר לנוגדי-חמצון. אכלו שני פריטים מהם בכל ארוחה. כדי לצרוך ויטמין E, הוסיפו נבטי חיטה לסלטים, לדגני הבוקר או למיצים שלכם. גם אגוזים וזרעים הם מקור טוב לוויטמין חיוני זה.

חסר בוויטמינים מקבוצה B עלול לגרום לבעיות זיכרון. שמרי בירה הם מקור מצוין לוויטמינים מקבוצה B, כמו גם נבט החיטה, ביצים ואצת ספירולינה.

על מנת לשפר את זרימת הדם בגופכם, להגביר את רמת האנרגיה ולנקות את גופכם מרעלים, שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום.

הרבו באכילת סיבים תזונתיים, כדי לזרז את מעבר הרעלים בדרכי העיכול ולמנוע מהם להצטבר בגוף. דגנים מלאים, שיבולת שועל וירקות טריים או מבושלים קלות, הם מקור מצוין לסיבים תזונתיים. הם אף מכילים כמות גדולה של רכיבים תזונתיים חיוניים.

אכלו דגים כמו דגי סלמון (אלתית), מקרל ודגים אחרים (נקיים) 3 פעמים בשבוע. דגים אלה מכילים חומצות שומניות חיוניות.

אם אתם מבוגרים, ייתכן שמערכת העיכול שלכם אינה מסוגלת לספוג רכיבים תזונתיים כמו בעבר.

מיצים מפירות ומירקות טריים נספגים ביתר קלות ומכילים הרבה מאוד מהוויטמינים שלהם אתם זקוקים.

שתו אפוא מספר כוסות ביום.

מזונות שיש להימנע מהם:

בדקו אם בעיות הזיכרון שלכם אינן נגרמות או מוחרפות כתוצאה מאלרגיה למזון. ייתכן שתחליטו להוציא מתזונתכם את מוצרי החיטה ואת החלב ומוצריו, מאחר שתגובה אלרגית למאכלים אלה עלולה בהחלט להיות הגורם לבעיות הזיכרון.

אם זיכרונכם משתפר לאחר שהפסקתם לאכול מאכל מסוים או מאכלים מסוימים וכשאתם חוזרים ואוכלים אותם, חוזרות בעיות הזיכרון, סלקו לחלוטין מאכלים אלה מהארוחות שלכם.

הפחיתו באופן משמעותי את צריכת המזונות העשירים בכולסטרול או בשומנים רוויים. מאכלים אלה מעכבים את זרימת הדם בגוף.

הימנעו מצריכת סוכר לבן או קמח לבן וכן מאכילת מזונות מעובדים ומשומרים. מזונות אלה כמעט שאינם תורמים ויטמינים או מינרלים לגופנו ואף גוזלים רכיבים תזונתיים חיוניים ביותר מתאי המוח.

אלכוהול הורס תאי מוח, גורם להתייבשות ומערפל את המחשבה. הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

 

השאירו תגובה: