Focus_Dream_Migdal
OIG_Shake_Migdal

ממרחים בריאים - שלא ימרחו אתכם...

יש הרבה ממרחים שם בחוץ, אבל אילו מהם באמת בריאים? כל מה שצריך לדעת כדי לבחור ממרח בריא
ממרחים בריאים - שלי'ז - צילום: דני גולן

ממרחים בריאים - שלי'ז - צילום: דני גולן

מאת: מאת: 

מחפשים מה למרוח על הלחם שיהיה גם טעים, גם מזין וגם זמין? גם אני חיפשתי במשך הרבה זמן את השילוש הקדוש הזה ובלית ברירה נאלצתי להשקיע ולהכין ממרחים בעצמי כי כל מה שהיה הכיל סוכר/שמן/חומרים משמרים ושאר רכיבים מזיקים. והנה לפני כמה שנים גיליתי פתאום ממרח עם רכיב לא מוכר שנקרא אגוזי נמר ואליו הצטרפו עוד ועוד מרחים שהתבססו על האגוז נמר הזה. לפני שקניתי בררתי על האגוז הזה (תיכף אספר לכם מיהו ומהו) וברגע שהבנתי שלפני ממרח איכותי, טעמתי והתאהבתי. בכל פעם שיצא ממרח חדש חשבתי שזה הממרח הכי טעים שיכול להיות ובכל פעם שהצטרף לחבורת הממרחים האלו עוד אחד חדש נדהמתי לגלות שהוא מתעלה על חברו.

מאז, אני דואגת שבכל רגע נתון יהיו לי את כל סוגי הממרחים בבית: אני מורחת אותם על הלחם, אוכלת בכפית, משלבת בקינוחים, מקפיאה בתבניות סיליקון קטנות לקבלת פרלינים מפנקים ועוד.

FoodForGood_Inside

 

ממרחים בריאים – לפני הכל – האגוזים

לפני שאספר לכם על כל ממרח, הנה כמה עובדות על אגוזי הנמר עליהם מבוססים הממרחים האלו:

  1. 1. אגוזי נמר אינם באמת אגוזים אלא סוג של פקעת שנראית כמו אפונה מצומקת. האגוז מצטיין בטעם אגוזי מתקתק: במצרים הפקעת בויתה והשתמשו בה לצרכי מאכל ורפואה שונים.
  1. 2. אגוז הנמר מכיל אשלגן, סידן, אבץ, ברזל, ויטמין C, ויטמיןE והוא עשיר בסיבים תזונתיים ונוגדי חימצון.
  2. 3. אגוזי הנמר מסייעים לפעולת המעיים ולמערכת עיכול מאוזנת: הם מכילים סיבים מסיסים שמונעים ומטפלים בעצירות, סיבים בלתי מסיסים שמהווים מצע לחיידקים ידידותיים ובנוסף הם מכילים אנזימים כמו עמילאז, ליפאז וקטאלז שמסייעים בעיכול המזון ומונעים נפיחות בטנית.
שומן טוב אגוזים

אגוזים – מלאים בשומנים בריאים; צילום: pixabay

 

  1. 4. אגוזי הנמר מסייעים בהורדת רמת הסוכר בדם גם כי הם מכילים סיבים תזונתיים וגם כי יש בהם חומצה אמינית בשם ארגינין שמגבירה את יצור האינסולין ואת רגישות התאים לאינסולין.
  2. 5. האגוזים המצומקים האלה אף מועילים לבריאות הלב כיוון שהם מכילים חומצות שומן חד בלתי רוויות שצריכתם מעלה את רמות ה HDL (הכולסטרול "הטוב") ומפחיתה את ה LDL (הכולסטרול "הרע"). נמצא בנוסף שצריכתם מונעת היצמדות טסיות דם וכך מועילה להפחתת הסיכון לטרשת עורקים. חומצת האמינו ארגינין שהם מכילים מרחיבה כלי דם וכך מונעת יתר לחץ דם.
  3. 6. הנמריים הללו מחזקים את מערכת החיסון וממגרים חיידקים שונים כגון אי קולי, סלמונלה וסטפילוקוקים.
  4. 7. ואם כל זה לא הספיק לכם הרי שיש בהם חומרים מעוררי חשק מיני: בניגריה צורכים אותם עבור בעיות בתפקוד המיני, העלאת ספירת זרע וחיזוק הליבידו. במחקר על עכברים נמצא שצריכת אגוזי נמר העלתה ספירת זרע שנגרמה כתוצאה מהרעלת מתכות כבדות. מחקר אחר על חולדות הוכח שצריכת האגוזים במשך 30 יום רצופים העלתה רמות טסטוסטרון והעלתה את החשק והפעילות המינית שלהם…

 

ממרחים בריאים - שלי'ז - צילום: דני גולן

ממרחים בריאים – שלי'ז – צילום: דני גולן

 

נבחרת ממרחים בריאים שלמה

השתכנעתם? זה הזמן לספר לכם על הנבחרת הטעימה של הממרחים האלו ושימו לב שהם לא מכילים סוכר, שמן וחומרים בלתי מזוהים:

צ'ופלה: לא סתם הוא מתחרז עם נוטלה- הטעם שלו ממש מזכיר אותה רק בלי יסורי המצפון והוא מורכב רק מקקאו, אגוזי קשיו ואגוזי נמר.

קרמלו: חגיגה לאוהבי טעם קרמל- מורכב מקוקוס קלוי, קשיו ואגוזי נמר וכל טעימה ממנו מעיפה לגבהים!

חמאת אגוזי קוקוס קלוי: מכיל רכיב אחד בלבד- קוקוס קלוי והטעם מענג ומפתיע.

מסיבת אגוזים: שילוב של אגוזי נמר, אגוזי לוז, שקדים, שומשום, קוקוס ווניל טבעי.

חמאת אגוזי לוז ואגוזי נמר: מכיל אגוזי נמר, אגוזי לוז ואגוזי קשיו.

 

מאפינס שוקולד בשילוב ממרח בריא

ולסיום מתכון מוצלח, טעים ומזין- מאפינס שוקולד שמתחבאת בו דלעת שאינה מורגשת והופכת אותו יחד עם הממרח לקינוח מושחת ללא יסורי מצפון- קינוח בריא ביותר שאתם וילדיכם תיהנו ממנו:

כוס דלעת מעוכה לאחר ריכוך באפיה (הערות מטה)

כוס צ'ופלה/מסיבת אגוזים

רבע כוס סוכר קוקוס/סילאן

חצי כוס אבקת קקאו איכותית (אם משתמשים בממרח הצ'ופלה שמים שליש כוס בלבד)

1 כפית סודה לשתיה

רבע כוס מים

 

אופן ההכנה:

  1. לשטוף היטב את הדלעת, לכסות בנייר אפיה אקולוגי (ברגיל יש כלור!) ואז בנייר כסף. לאפות בחום של 200 מעלות כחצי שעה עד לריכוך.
  2. לשים בקערה את שאר הרכיבים ולהוסיף את הדלעת הרכה- לטחון עם בלנדר מוט או לחלופין לטחון בבלנדר למחית חלקה.
  3. לשפוך לתוך תבניות מאפינס מסיליקון עד 3/4 מהגובה
  4. לאפות בתנור שחומם מראש ל 180 מעלות כרבע שעה
  5. לצנן היטב ולהניח לקירור של מספר שעות- המאפינס טעימים לאחר מנוחה במקרר.

תגיות:
צרו קשר עם שליז ממרחים בריאים



    * שדות חובה


    השאירו תגובה:

    1. דורית לב

      שלום
      איפה אפשר לקנות קמח אגוזי נמר?
      תודה