Laisha_Fly
supherb_Fly

מאסתמטי שמבלה בבתי חולים לספורטאי טבעוני בריא

שינוי תזונתי משנה חיים! גאים לארח את אושרי שלא רק התגבר בעצמו, אלא מעניק כוחות והשראה לאחרים
Thymoquin_In

אושרי-דילן אפלבאום, בן 36 שעוסק כיום באימון אישי, לא נולד שרירי ובטח שלא תמיד היה טבעוני.

 

  1. מה דחף אותך לבצע את השינוי?
  2. כל החיים סבלתי, הייתי בבתי חולים מגיל צעיר, מלא תרופות. כל שני וחמישי אצל הרופא. בעיות ומחלות שהתעוררו מדי פעם: הייתי אסתמטי עם משאפים, אלרגיות בתקופות מעבר, הצטננויות מדי פעם, הייתי מיועד לניתוח מחיצה באף כי כל הזמן שהייתי עושה אירובי היה לי קשה נשום והאף סתום, פצעים בפנים, מדי פעם תרופות, אנטיביוטיקות, כאבי בטן.
  3. באיזו גישה תזונתית בחרת ומדוע?
  4. טבעונות, הייתי במצב שהרגשתי שחייב שינוי גדול. אמרתי שננסה את זה לתקופה קצרה ונראה מה קורה ורק אחרי חודש התחלתי להרגיש שיפור באנרגיות, האף התחיל להיפתח, הבדיקות דם השתפרו והכי חשוב, האסתמה עברה בצמוד לאימוני כושר שעשיתי בבית עם ציוד בסיסי. אני לא .נוגע בתרופות כבר יותר מ-6 שנים (אפילו לא אקמול).  לא רואה רופאים חוץ מבדיקות שיגרתיות כדי לעקוב. מרגיש הרבה יותר חזק וחסון מבלי לפחד להידבק במחלות ועוד מלא סיבות חיוביות ששמתי לב שמתשפרים עם הזמן. מדהים!!

 

  1. איך זה השפיע על החיים שלך? כמה היה קשה או קל ליישם אותה?
  2. זה שינה לי את החיים! היה מאוד קשה לשנות, בתור מרוקאי ומאמן כושר אישי רוב המאכלים שלי היו בשרים רזים למיניהם, חפיסת קוטג' כל יום, חפיסת טונה כל יום, כמה פרוסות לחם, אורז לבן, לחם לבן, מלא סוכר בכל דבר… ואז התחלתי ללמוד נטורופתיה בעקבות ששמעתי ממישהו על זה ולא היה לי מושג שזה קיים.
  3. במהלך הלימודים המרצה לתזונה אומרת שכל מה שאתה אוכל זה זבל. אתה מקבל הלם, מה היא רוצה? אני כל החיים אוכל ככה. התחילו להעלות כל מיני מילים שנשמעו לי אוכל לציפורים: קינואה, דוחן, אמרנת (מי מכיר את השמות האלה בכלל), מה עושים איתם, איך אני משנה את כל מה שאני אוהב ואוכל על החיים (העוגה שהכי אהבתי זאת עוגת גבינה- איך מורידים דבר כזה טעים), איך מעלים מסת שריר בלי בעלי חיים.
  4. עלו לי המון שאלות, תהיות. לקח לי 5 שנים של לימודים ועוד שנה להפוך לטבעוני מלא- זה מטורף, אבל שווה כל רגע. ובחיים לא אחזור אחורה! זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים.

 

  1. האם היו לך רגעי משבר בדרך? איך הצלחת להתגבר עליהם?
  2. תמיד יש רגעי משבר. להוריד את הקפה ולעבור ליד בית קפה עם הריח המהולל שלו ואז להילחם בראש כנגד הסם הממכר הזה; להיות עם כל המשפחה כשהם אוכלים בשר ואתה אוכל עלים; לצאת עם חברים ואירועים והם מטיפים לך כל הזמן לעזוב שטויות חיים פעם אחת- תאכל הכול ותהנה ועוד המון קשיים כל יום.
אורגני

אושרי קונה רק בחנויות טבע; צילום: RF123

  1. מה עזר לך להתגבר?
  2. 1. להחליף חברים שבאותו הראש או שמכבדים את רצונותיי
  3. 2. להירשם לקבוצות פייסבוק שכאלה שהיו לי כקבוצות תמיכה יום-יומיות
  4. 3. להביא אוכל מוכן לחברים כדי לא להתפתות לאכול את שלהם
  5. 4. להגיד לעצמי כל יום שזה שווה את זה ואתה מרגיש הרבה יותר טוב מרוב האנשים בייחוד כמטפל שרואה את כל הבעיות שיש להם
  6. 5. למדתי את החומר על בוריו כך שאף אחד לא יוכל להתקיל אותי ואוכל להתמודד עם כל שאלה או בעיה
  7. 6. ללכת למסעדות ולבחור מנות טבעוניות שאני לא מכיר ולנסות דברים חדשים
  8. 7. קונה רק מחנות טבע כבר 6 שנים הכול אורגני טעים בריא וקל להכנה ככה שזה גם כיף וגם שווה
  9. 8. למצוא תחליפים משביעים טעימים ומהנים כולל קינוחים ועוד המון דרכים להתגבר.

 

  1. עבור אילו אנשים התזונה שבחרת טובה?
  2. העיקרון של התזונה מתאימה לכולם. ישנם בודדים שיצטרכו לעשות תהליך מקדים לפני שהם יישמו את הטבעונות כמו צומות, איזון הוויטמינים והמינרלים בגוף, איזון המערכות שלא עובדות כיאות (בעיקר סוכרתיים וטריגליצרידים גבוהים). לשאר האוכלוסייה זה לגמרי מושלם. צריך להבין שיש 2 סוגים של טבעונים: מטעם צער בעלי חיים ואידיאולוגיה לעומת טעמי בריאות. אני התחלתי מטעמי בריאות בגלל הידע שצברתי בחיים ולכן אני יודע מה להוריד אך גם מה להוסיף במקום כדי שלא יהיו חסרים מסוכנים שיובילו לבעיות ומחלות אחרות כמו שרוב האידיאולוגים עושים (הם מעשנים, אוכלים סוכר, בצקים, דברים מעובדים—הכול טבעוני אך לא בריא ואף מזיק)

 

  1. יש עוד שינויים בתזונה שחשבת לבצע בעתיד?
  2. החלום שלי זה רואו פוד… לגור באיזה קיבוץ או מושב לגדל הכול לבד אורגני, חינמי, בלי קרינה, זיהום מכוניות ואוויר… תמיד יש לאן לשאוף.

 

  1. מה הטיפ שלך למי שרוצה להתחיל בשינוי ולא יודע איך?
  2. לקחת קודם כל ייעוץ תזונתי מקצועי שיבחן את המצב הבריאותי, יראה בדיקות דם, היסטוריה רפואית, יכיר את הבעיות והמחלות הקיימות ובהתאם לכך יאזן את הגוף של המתעתד להתחיל בשינוי. בהדרגה ילמד את החומר וישנה את החשיבה והכול תוך כדי ליווי (לפחות בהתחלה) ואז ייצא לדרך כעצמאי. וכמו שאני עשיתי וציינתי למעלה הוא גם צריך לעבור את תהליך- כי זה אורח חיים ולא משהו זמני. לא לפחות להעז, ללמוד, להתקדם גם אם צריך נגד הזרם. אם נשברים אז חוזרים במהרה לדרך הישר. ליצור חברים וסביבה תומכת. לא לשמור קשיים בבטן, לדבר על הכול. להיעזר באחרים. לנסות להשפיע בצורה נכונה על הקרובים שלנו כדי שיהיה יותר קל בהמשך והם ירוויחו מזה רווח משני.

 

_

מה אושרי עושה כיום?

כיום יש לאושרי עסק לאימוני כושר בפריסה ארצית הכוללת אימונים אישיים עד הבית או אימוני אונליין כולל תפריטים מותאמים אישית לפי שאלון שהם מתבקשים לענות. הכול נמצא באתר שלו, ב"חוויית החיטוב ב90 יום" עם כל הפרטים שם:
www.FitThyBody.com

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו