supherb_Fly
Laisha_Fly

כמה עובדות שאולי לא ידעת על שתיית קפה

מאת: - המכשירה יועצי רפואה טבעית בתכנית לימודים מהפכנית על בסיס 15 שנות ניסיון, אלפי מטופלים והצלחה מוכחת בריפוי מחלות על ידי שינוי אורח חיים
העולם המערבי מכור לקפה. מה הנזקים שהמשקה המעורר הזה גורם לגוף? והאם יש תחליף? (מתכון בגוף הכתבה)
In2024_Article

2.25 מיליארד כוסות קפה נצרכים מדי יום ברחבי העולם. אמריקאי ממוצע שותה כ- 800 כוסות קפה בשנה. וארה"ב היא רק במקום 26 מבין המדינות המובילות בשתיית קפה…

מה באמת מושך את הציבור למשקה זה ועל פי רוב מוביל להתמכרות?

סביר להניח שהאנשים המכורים לקפאין ימצאו את כל המחקרים והתירוצים למה קפה מועיל לבריאות, אך האמת היא שלקפה יש השפעות שליליות על בריאות האדם.

ראשית, לפי גישת הרפואה הטבעית, כל חומר שנכנס לגוף והוא אינו בעל ערכים תזונתיים או שהגוף לא זקוק לו על מנת ליצור תאים חדשים, נחשב לרעל שהגוף בסופו של דבר צריך להתמודד איתו ולפנות אותו.

דבר שני, קפאין הוא סם ממכר השייך לאותה קבוצה של אלקלואידים כמו שיש במורפין, קוקאין וסטריכנין. אפילו שתיה של כוס אחת ביום מובילה להתמכרות ועל כן ניתן לראות שכשרוצים להיגמל משתית קפה, זה מלווה בלא מעט תסמיני גמילה וסימפטומים שונים, כגון: כאבי ראש חזקים, חולשה, דיכאון, חוסר שקט וחוסר ריכוז.

החומר האלקלואידי שמצוי בקפאין וכן גם בתה, קקאו, קולה ועוד…הינו חומר שברפואה המערבית משתמשים בו על מנת לעורר ולהרחיב את כלי הדם.

שתייני הקפה המובהקים, השותים בין 7-10 כוסות קפה ביום, מתלוננים על נדודי שינה, אי שקט נפשי, מתח ועצבים. יתר על כן, אפילו כוס אחת של קפה מידי יום מעוררת את הורמוני הלחץ ומדכאת את מערכת העצבים וגורמת לעלייה מהירה בשומני הדם ובכולסטרול.

הקפאין מגרה את מערכת העצבים המרכזית ומסייע בהגברת קצב פעימות הלב, כאשר שותים קפה בכמות מופרזת זה עלול להשפיע באופן שלילי על הלב ואף על הקרום הרירי של הקיבה והמעיים. שתיית קפה גורמת להפרשת הורמוני לחץ כמו: אדרנלין ונוראדרנלין, אלו הורמונים שמופרשים בזמן של לחץ ומתח גדול, כמו למשל: במצב של "הילחם או ברח", אם אדם ראה עכשיו אריה והוא רוצה לברוח אז ההורמונים הללו מופרשים וכך האדם יכול לברוח במהירות, כאשר ההורמונים הללו מופרשים על בסיס יומיומי בגלל שתיית הקפה ולא באמת כי יש סיבה אמיתית שהובילה להפרשת ההורמונים, אז הגוף נכנס ללחץ ואז האדם חש התעוררות, לכן גם מרבית שותי הקפה הרגילו את עצמם לשתות קפה כשהם חשים עייפות, על מנת להתעורר.

חוק ההשפעה הכפולה

"חוק ההשפעה הכפולה" אומר כי ההשפעה המשנית של כל פעולה על האורגניזם החי שווה להשפעה הישירה שלהם, אך הפוכה ממנה. כלומר: כל דבר שמשפיע על האורגניזם יוצר איזושהי פעולה ולכל פעולה כזו יש תגובה הפוכה כאשר החומר הפעיל יוצא מהמערכת.

לדוגמה:
אדם רגיל לשתות קפה וזה מנטרל את מערכת העצבים ומעורר ברמה של 100% ואדם חש עירנות במשך שעתיים (לטווח הקצר) ולאחר שעתיים האנרגיה שוב יורדת והאדם חש עייפות ורוצה לישון, הוא חש חולשה ברמה של 100% לכל היום (לטווח הארוך), הפעולה תהיה שווה לתגובה: 100% התעוררות ו- 100% חולשה, שותי הקפה ישתו עוד כוס קפה אחרי שעתיים על מנת להתעורר ולאורך ימים ושנים של הרגל שלילי כזה, יחלשו האיברים של הגוף והכליות.

ברגע שהקפאין מתחיל לצאת מן הגוף, אז התגובה של החולשה והעייפות מתחילה  להשפיע. אנשים המשתמשים בחומרים מגרים באופן קבוע, כגון: קפה, עישון, אלכוהול ועוד…נמצאים במעגל קבוע של פעולה ותגובה.

עוררות שלא על פי הטבע

מרבית שותי הקפה מנסים להשיג אנרגיה בצורה לא נכונה ולא על פי חוקי הטבע.
הרפואה הטבעית מאמינה שאדם עייף צריך ללכת לישון. ושהגוף שלנו לא צריך לשלם את מחיר ההישגיות המופרזת של התרבות המערבית בה אנו חיים.
שלא לדבר על כך, שפעמים רבות העייפות הפיזית היא תוצר של שחיקה נפשית ומנטלית וזה שורש הדבר בו צריך לטפל…

בשורה התחתונה, קיצור הדרך לעוררות, באמצעות שתיית משקאות מעוררים, היא הכרזת מלחמה על הגוף שלנו.

אפשר להתנקות מקפה!

שייק פירות

נסו להחליף את כוס הקפה של הבוקר בשייק פירות העונה. בתוך דקות תרגישו את ההבדל בין עוררות שנכפית על הגוף, לבין אנרגיה של שמחה מתפרצת שהגוף מעניק לכם, בתור תודה על טיפול נכון ומזין שהענקתם לו. צילום: Depositphotos

 

זה לא קל אולם אפשרי: מי שעובר לאורח חיים בריא ומתמיד בדרך חיים של ניקוי רעלים גופני ונפשי, מצליח להשתחרר מקפה תוך מספר שבועות.

אז מה, לא נשתה בכלל?

במסגרת "חטאים קטנים" אפשר לשתות מדי פעם כוס קפה (נגיד, פעם בשבוע). בתוך מסגרת כוללת של תזונה בריאה זה לא יעשה נזק.

נתון מעניין שכדאי להתבונן בו:

יותר מ-90% מהקפה מיוצר במדינות מתפתחות, בעיקר בדרום אמריקה, בעוד שמרבית שותי הקפה הינם דווקא אזרחי המדינות המפותחות והעשירות…

האם שתיית קפה נטול קפאין מזיק פחות?

אם חשבת שהישועה תגיע בשתיית קפה נטול קפאין, אז זה שלא. על מנת שמפעלי הקפה ייצרו קפה נטול קפאין, הם מפרידים את הקפאין מן הקפה בעזרת חומר כימי שנקרא: מטילן- כלוריד, התהליך הכימי שנגרם כתוצאה מהוצאת הקפאין מהקפה, הוא לכשעצמו מזיק מאוד וישנם מחקרים שאף טוענים כי הוא מסרטן.

 

מה אפשר לשתות בבוקר כתחליף?

קודם כל רצוי וכדאי לעבור לאורח חיים בריא, הן מבחינת תזונה והן מבחינת הרגלי חיים: נשימה, שינה ומנוחה, פעילות גופנית, נפש מאוזנת ועוד. כל אלו יעניקו לכם נמרצות וחיות טבעית מבלי הצורך להשתמש במעוררים מלאכותיים ויעודדו הפרשת פסולת מהגוף, דבר שני לאלו מבינכם שכן רגילים לשתות בבוקר משהו חם ועדיין מתקשים, אז אפשר לשתות בבוקר: תה צמחים, מים חמימים על חצי לימון סחוט, מיץ ירקות סחוט, או להכין לבד משקה טעים משקדים כתחליף לקפה.

 

מתכון לתחליף לקפה משקדים (מתכון ל-4 כוסות):

מצרכים:

5 תמרים מגולענים מזן מג'הול

2 כפות ממרח שקדיה ללא תוספות ומכבישה קרה

אופן ההכנה:

להשרות את התמרים כחצי דקה במים רותחים ולאחר מכן לקלף את הקליפה. לשים בבלנדר ולהוסיף 2 כפות שקדיה ועל זה להוסיף כוס גדולה של מים רותחים ולערבל, התערובת יוצאת סמיכה ועליה מוסיפים מים במידת הצורך. אפשר לפזר בכוס מעט אבקת קינמון.

לאילו עוד נזקים גורם הקפה?

צרו קשר עם מכללת אילמה לרפואה טבעית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו