ecosap_vitamin B complete

Powered by WP Bannerize

ecosapp_vitamined3

Powered by WP Bannerize

טעים להכיר - ענת הראל

מאת: מיכל אברמוביץ
ענת הראל חולקת הכל - על החולשה שלה למתוק, החטאים שלה ביום שבת בבוקר והגישה שלה לכושר ותזונה.

ענת הראל, בעלת קבוצות אימון וריצה לנשים היא גורו בתחום הכושר והתזונה שמעוררת השראה בנשים הישראליות כבר שנים רבות. היא מעוררת תשומת לב רבה גם בעמוד הפייסבוק שלה (שם מעל 42K עוקבים אחריה) ויש לה מעל 24K עוקבים באינסטוש.

היא פינתה זמן כדי לחלוק איתנו את ההעדפות, החטאים ותפיסת העולם שלה. בתיאבון!

 

מה המאכל שאת הכי אוהבת לאכול?

די, אני צריכה לבחור רק אחד?! זה כמעט כמו אמא שיש לה עשרה ילדים והיא צריך לבחור אחד. אני כן יכולה להגיד שאני לא אוהבת אוכל מפונפן מידי. למשל לחם טעים עם גבינה משובחת יכולים להיות מעדן עבורי.

לפני שנה טיילנו ביער השחור בגרמניה על גבול צרפת, והיו שם לחמים נפלאים וגבינות צרפתיות עשירות בטעמים שקשה לתאר  ממש התרגשתי מזה שאוכל כל כך בסיסי  ולא מתוחכם יכול להיות כל כך טעים. מצד שני אני גם אוהבת מאוד את כל האוכל התאילנדי החריף שעכשיו צץ בהרבה מסעדות . כפי שאת שמה לב בעיקר מדובר על אוכל שאני אוכלת מחוץ לבית משום שלא אני ולא בן זוגי בשלנים גדולים.

 

מה האוכל המושלם לשבת בבוקר?

שבת אצלי זה היום שאני מתפנקת – שאני מרשה לעצמי את הדברים שאני לא מרשה לעצמי באמצע השבוע, את כל החשקים שלי . כל השבוע אני מאמנת את קבוצות הריצה שלי לנשים ומקפידה לאכול מסודר ובריאובשבת זה היום שאני  רצה עם חברות, ריצת כיף שאחריה  אני לרוב פוגשת את בן הזוג שלי ואנחנו הולכים לאכול ארוחת בוקר בחוץ, שהיא בדרך כלל  יותר מפנקת מארוחה בבית. וכמו שאת מבינה אצלי פינוק זה אוכל מאוד בסיסי רק שבשבת הוא כנראה עשיר יותר בקלוריות שבמהלך השבוע אני יותר מקפידה עליהן. אולי זו דוגמא קצת עלובה, אבל אני אני משוגעת על הטוסט עם מוצרלה ובולגרית בקפה "תחתית" . מדובר על לחם לבן שאני ממש נמנעת ממנו במהלך השבוע ועל גבינות נמסות שיש לי חולשה אליהן לצערי.

תארי את ארוחת הבוקר הממוצעת שלך

בזמן האחרון נכנסתי חזק לעולם השייקים. מה שאומר שאני מכינה לעצמי כל בוקר שייק הכולל  פרי אחד, לרוב זו בננה שמשתלטת עם הטעם שלה, שאני אוהבת ואז  אני מוסיפה ירוקים כמו – קייל, סלרי, עלי תרד, ולכל זה אני מוסיפה חלב שקדים או חלב סויה. אני מוסיפה לזה קרח ומשתמשת בשייקר שקיבלתי במתנה ליומולדת ואז יש לי שייק שהוא ארוחת בוקר נפלאה. יש בפנים גם פחמימות, גם ירקות, גם חלבון – כל מה שאני צריכה.

ענת הראל

"בשבת אני מרשה לעצמי להתפנק". ענת הראל

 

איזה מיתוס הכי גדול על תזונה את מכירה?

שפחמימות זה אויב המדינה. כולנו כבר יודעים לדקלם בעל פה שצריך לאכול לחם מלא, חיטה מלאה ולא לחם לבן. אבל הבעיה העיקרית  היא הכמות שאנחנו אוכלים. רוב האנשים לא מבינים מה הכמות הנכונה להם ואוכלים בערך פי שלוש ממה שהם אמורים לאכול. לפחמימות יש תפקיד חשוב בגוף – המוח שלנו עובד על תוצרי הפירוק שלהן. רק כדי להבין – מסעדה איטלקית ממוצעת מגישה מנת פסטה שהיא בערך פי שלוש פחמימות ממה שגבר צריך ופי ארבע ממה שאישה אמורה לצרוך בארוחה. זה הרבה יותר ממה שהגוף זקוק לו. שם מתחילה הבעיה – כי את העודפים הגוף מאחסן בתאי השומן.

 

איזה מיתוס הכי גדול על כושר את מכירה?

שאפשר על ידי תרגילים לשרוף שומן במקום ספציפי בגוף . אז שיהיה ברור : גם אם אעשה 3,000 כפיפות בטן אני לא אשרוף את השומן שנמצא מעל שרירי הבטן. התרגיל יחטב את השריר אבל לא יעלים את השומן. הביולוגיה שלנו לא עובדת ככה.
השימוש של הגוף בשומן מתחלק על כל הגוף ואין לנו שליטה על המאגר שממנו הגוף יבחר לקחת את השומנים קודם . בשורה התחתונה, הפחתת אחוזי שומן היא  תוצאה של שילוב תזונה ופעילות גופנית.
המיקום שהגוף יבחר קודם  קשור לגנטיקה שלנו. אצל חלק זה ירד קודם בבטן ואצל אחרות באזור החזה והפנים (שזו לא שמחה גדולה).

 

איזה מאכל מעלה לך הכי הרבה זיכרונות?

טוסט עם רוטב חצילים ופטריות. זה משהו שאמא שלי היתה מכינה לנו בילדות וזה לא קורה יותר – לאחרונה התארחתי איתה בתוכנית "במטבח עם אמא" והיתה לי אפשרות "להכריח" אותה להכין לי שוב את המנה האהובה הזו.

 

מה בחיים, אבל בחיים לא תאכלי?

קודם כל אני לא אוכלת בשר ועוף. אני אוהבת את הטעם מאוד  אבל הבחירה שלי נובעת מטעמי מוסר – אני לא מסוגלת לאכול את זה יותר וכבר שנתיים וחצי לא נגעתי בתוצרי תעשיית הבשר.

 

איזה אוכל תיקחי איתך ליום ארוך ולא צפוי?

לרוב זה יהיה פירות או חטיפי בריאות למיניהם. אפשר בתוך התעשייה הזו למצוא את המוצרים שיש בהם פחות סוכר ויותר סיבים תזונתיים. אני פחות מהאנשים שחותכים ירקות בבוקר והולכים איתם – תוך שלוש שעות הם נראים כל כך עצובים ומעוכים שלא לדבר על זה שהם מאבדים הרבה מהויטמינים והערכים שבהם אחרי זמן מה.

 

מה החטא האהוב עליך?

כל דבר שהוא מתוק – אבל כ-ל דבר שהוא מתוק! אתה מתוק, התקבלת אצלי. זה כולל עוגות, עוגיות, שוקולד, גלידה. ממש אוהבת מתוקים וזו מלחמה יום יומית. אם הייתי אוכלת את כל המתוקים שאני רוצה הייתי בערך פי שלוש או ארבע מהגודל שלי היום ומן הסתם גם הרבה פחות בריאה . ההגבלה שומרת עלי וזה לא דבר פשוט.

במי לבחור, דיאטנית קלינית או נטורופתית?

אני חושבת שאלו שני דברים שמשלימים אחד את השני, והם לא צריכים לבוא אחד במקום השני. אבל אם לדיאטן או דיאטנית אז רק לכאלו שיודעים  לעבוד עם אנשים שעושים פעילות גופנית. הם יוכלו לשקלל את נתוני הפעילות הגופנית והצרכים המותאים לכך. לשמחתי היום הרבה דיאטנים מבינים שפעילות גופנית חייבת להיות חלק מכל דיאטה.
אם הדיאטן או הדיאטנית שלכם לא דורשים מכם לעשות פעילות גופנית במקביל לתכנית התזונה שלכם – תעזבו אותם ולכו למישהו אחר.

אבל במקביל , אני מאמינה ביכולת הגוף לתקן את עצמו ואנחנו עם התזונה של העולם המערבי שכוללת המון אוכל מעובד מאוד מפריעים לגוף והנטורופתיה מחזירה אותנו למקום הנכון מבחינת סוגי האוכל שאנחנו צורכים . רוב הנטורופטים שפגשתי , היא פחות מתעסקים בספירת קלוריות – זה נשמע מאוד נחמד אבל אם מישהו רוצה לרדת במשקל צריכה להיות שם ספירת קלוריות. לכן הייתי מחפשת שילוב של השניים כדי שלא נתעסק רק במשקל שלנו אלא גם בבריאות.

יש מי שאוכל רק בריא ועולה במשקל –ואפשר לאכול כל היום ג'אנק ולרדת במשקל אבל אני בוודאי לא אהיה בריאה יותר. אני חייבת את הדבר הכי בסיסי של מתמטיקה של קלוריות ובמקביל עדיף שיכנס לתוך זה אוכל בריא.

מה דעתך על המשפט? "זה לא מה שאת אוכלת אלא מה שאוכל אותך?"

אני מאוד מאמינה בשילוב של גוף ונפש אבל מבחינתי המשפט הזה מדגיש את החשיבות של לתת את המקום לא רק לפיזיות אלא גם לטיפול בנפש.

אני יכולה כל היום לחשוב על מה אכלתי, מה אני מכניסה לגוף ואיזה אימונים אני משלבת , אבל לא לתת שום התייחסות לטיפול בסטרס.
אנחנו חיים בעולם שמתח נפשי  עוטף אותנו מכל כיוון אפשרי וזה פוגע בבריאות ובאיכות החיים שלנו. אם נתייחס רק למימד הפיזי אנחנו מפספסים עולם שלם ולא יכולים למצות את הפוטנציאל  שלנו. כדי לחיות את החיים  הכי טובים שאנחנו יכולים כנראה צריך לשים לב  גם למה שאוכל אותי ולא רק מה שאני אוכלת. וכאן נכנס עולם שלם של עבודה עצמית שאף פעם לא נגמרת ובעיני עוסקת בעיקר בנושא של חשיבה חיובית על הדברים שקורים לנו במהלך כל יום . לא פשוט אבל אפשרי. אני עדיין לומדת איך עושים את זה.

השאירו תגובה: