oig

Powered by WP Bannerize

אוכלים בריא

Powered by WP Bannerize

הטעויות בניקוי רעלים

מאת: עדי גולדנברג, נטורופתית
במקביל לייעול עבודת הניקוי של הגוף, הכרחי להזין את הגוף ברכיבים תזונתיים הנדרשים והכרחיים לביצוע תהליכי הפינוי. על מנת לבצע את תהליך הניקוי באופן נכון ומדוייק ולהפיק מהתהליך את המיטב נמנע מטעויות שנהוג לעשות

תהליך ניקוי רעלים הינו תהליך הבראה של הגוף. כמו שפצע נרפא לבד גם למערכות הגוף השונות יש מנגנון של טיהור ותיקון עצמי. זהו תהליך בו הגוף מייעל את מנגנוני הניקוי שכבר קיימים בו: הכבד, מערכת העיכול, הלימפה והכליות, כל אילו פועלים על מנת לפנות פסולת וחומרים מזיקים מהגוף. הרעלים השונים נמצאים בכל מקום: בחומרי ההדברה, בתזונה המעובדת והעשירה בחומרים מזיקים כמו שומן הטראנס, בכימיקלים המצויים במוצרי הניקוי השונים, בתרופות, בקרינה האלקטרומגנטית, בזיהום האוויר שאנו נושמים ועוד.

כפועל יוצא, על המערכות האחראיות לניקוי נוצר עומס רב. במקביל לייעול עבודת הניקוי של הגוף, הכרחי להזין את הגוף ברכיבים תזונתיים הנדרשים והכרחיים לביצוע תהליכי הפינוי. על מנת לבצע את תהליך הניקוי באופן נכון ומדוייק ולהפיק מהתהליך את המיטב ריכזתי עבורכם את הטעויות הנפוצות שאנשים נוטים לבצע במהלך הניקוי:

1. לצום – אסור לצום במהלך ניקוי רעלים. כאשר צמים, הגוף נכנס למגננה ולמצב הישרדות ומתחיל לאגור במקום לפנות ולהוציא פסולת החוצה. בנוסף, מי שאוכל תזונה מערבית רגילה סובל בהכרח מחסרים ברכיבים התזונתיים הדרושים לביצוע ניקוי הפסולת מהגוף. רכיבים כמו: נחושת, מגנזיום, אבץ, ויטמין C, ויטמין B2 , סלניום, מטיונין ועוד. בצום לא נותנים לגוף את אותם רכיבים שכל כך חשובים לשלבים השונים של הניקוי. כתוצאה אין סנכרון בין שלבי הניקוי ואז נוצר עומס רעלים שמזיק ומסוכן לגוף.

2. הימנעות מנטילת תוספי תזונה וצמחי מרפא בניקוי – היות ומשתחררים רעלים רבים במהלך התכנית חשוב מאד שלגוף יהיו את כל החומרים הנדרשים לניטרול אותם רעלים. בשלב הראשון של הניקוי נוצרים תוצרי לוואי רעילים שיש לנטרלם. על מנת לוודא שאכן הרעלים ייתפנו מהגוף חשוב מאד ליטול תוספים שיינטרלו חומרים רעילים אילו, ייתמכו בתהליך הניקוי וייתנו לכבד את מלוא עושר הויטמינים והמינרלים הנדרשים לביצוע הניקוי על שלביו השונים.

3. להתחיל בניקוי ללא הכנה – חייבים להכין את הגוף לקראת הניקוי על מנת שהניקוי ייעבור בייתר קלות. ההכנה של הגוף לניקוי מונעת את משברי ההחלמה או מפחיתה מעוצמתם. משבר החלמה זהו מצב שבדרך כלל מתרחש בתחילת הניקוי בו מרגישים חלשים או עייפים או סובלים מכאבי ראש או מיגרנות עקב שיחרור רב של רעלים בו זמנית. עוצמת המשבר תלויה בתזונה של כל אדם וברמת הרעילות שלו. ככל שמבצעים הכנה טובה יותר לגוף, כך המעבר לניקוי יהיה חלק יותר.

4. התחלת פעילות גופנית עצימה – כאשר מתחילים בניקוי, הגוף מפנה את כל משאביו על מנת לתמוך ולבצע את עבודה הניקוי. אם לא ביצעתם פעילות גופנית עד כה, אין זה הזמן הנכון להתחיל בפעילות זו. לעומת זאת, מאד רצוי לבצע פעילות גופנית מתונה כמו הליכות או קפיצה בטרמפולינה אשר מניעה את זרם הדם ואת נוזלי הלימפה ומקדמת את תהליך הניקוי והפינוי.

5. מתנקים לבד ללא ליווי ותמיכה- תהליך הניקוי הוא תהליך בו בעצם אנו מבודדים עצמינו מהסביבה. התהליך בדרך כלל מלווה בהרבה ביקורת מהסובבים וחוסר הבנה וסובלנות. בכל החלטה בחיים ובכל שלב בחיים חשוב למצוא את הגורמים שיכולים לתמוך בהתמודדות עם קשיים, ולהרים ולחזק כאשר נשברים או נופלים ולכן חשוב לבצע את הניקוי כחלק מקבוצה, לזכות בתמיכה של חברי הקבוצה ולשאוב כוחות ועידוד מהמדריך והמלווה של התכנית.

6. אכילה בלילה – אחד מעקרונות הניקוי הוא להימנע מאכילה בשעות הלילה וזאת על מנת לתת למערכות לבצע את עבודת הניקוי ולהוריד עומס מהגוף. כאשר אוכלים בערב, לא מאפשרים לגוף לנוח ולבצע את עבודת הניקוי ובמקום זה הוא עסוק בעבודת עיכול המזון.

7. התעלמות מאותות הגוף – חשוב בתכנית הניקוי להיות מודע לתחושות הגוף ולהקשיב להן. אם מרגישים עייפים או שחוקים אז חשוב לתת לגוף את ההפוגה שלה הוא זקוק. חשוב לנוח ולהירגע.

8. ביצוע פעולות כאוטומט – אין זה נכון לבצע ניקוי על פי הוראות, ללא כל הבנת משמעות ההוראות. חשוב להבין את התהליך לעומקו, חשוב להבין כל צעד ופעולה שעושים בתכנית, על מנת שלתכנית באמת תהייה משמעות עמוקה על איכות החיים ועל מנת שתוביל לשינוי הרגלים ולמעבר לאורח חיים בריא.

9. לא אוכלים כשרעבים – חשוב שהגוף יהיה רגוע ושליו ולכן כאשר רעבים, חשוב להבין את המקור הרעב ואם אכן מדובר ברעב אמיתי, חשוב להזין את הגוף.

10. לאחר הניקוי, חזרה לחיים הרגילים ולהרגלים הישנים – תכנית ניקוי שאינה מטמיעה בקרב המבצעים את התכנית עקרונות לתזונה בריאה, אינה תכנית שמובילה לבריאות ולחיים מלאי טוב. חשוב שתכנית לניקוי רעלים תכלול תכנים שהם מאירי עיניים ומחנכים לתזונה בריאה ומזינה. ותיתן את הכלים לבצע את המעבר מתזונה מערבית קלוקלת לתזונה טבעית ובריאה.

לאתר של עדי גולדנברג 

 

השאירו תגובה:
  1. עמית

    אני מניח עדי, שהתכוונת לתקופות צום ממושכות . צום מיצים בין מספר ימים הינו הדרך המומלצת ביותר להתחיל תהליך של ניקוי רעלים, הגוף בפרק זמן של 3-5 ימים לא נכנס לשום מגננה ואגירה, אלא מתחיל תהליך ניקוי באמצעות מנוחה לכבד ובוסט של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חימצון.

  2. מ'

    הגוף הוא גאון אמִתי בניקוי הרעלים, מכונה משומנת היטב שעושה (יש לקוות) את תפקידה ביעילות ובהתמדה.
    אם נאכל ג'אנק ומזון מעובד וגרוע, ברור שנרגיש רע וגם כאבי עיכול וצרות מסוג זה ילוו אותנו תדיר.
    אם נאכל בריא, טבעי ככל האפשר (פירות, ירקות, דגנים, קטניות ומעט אגוזים, ובקיצור – טבעונות בריאה, או לפחות נדבוק בצמחונות בריאה (כל הנ"ל + ביצים אורגניות ויוגורט לבן וגבינות צאן רזות) – לא סביר שנצטרך "ניקויי רעלים" כלשהם וגם לא נסבול מתסמינים שונים באופן יום-יומי.
    אז אנא, עשו לעצמכם טובה, אִכלו בריא, זוזו הרבה ככל האפשר (ללכת ברגל, לטפס מדרגות וכד', לא חייבים חוגים יקרים ומכוני כושר דחוסים…) ולא תצטרכו שום "ניקויים" וכד'.
    שנה טובה.