11_flyL

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

השנה מרזים בחגים

מאת: ד"ר דורית מאיר, נטורופתית
בתקופת החגים יש המון פיתויים, אנחנו משכנעים עצמנו שעכשיו חגים- אז מותר לנו ולא יקרה כלום אם נטעם מזה ומזה ומזה. הנה כמה עצות שיעזרו לעבור את החגים בשלום של ד"ר דורית מאיר

איך לעבור את ראש השנה ושאר החגים בלי להראות כמו דביבונים…
בתקופת החגים יש המון פיתויים, אנחנו משכנעים עצמנו שעכשיו חגים- אז מותר לנו ולא יקרה כלום אם נטעם מזה ומזה ומזה… עד שמאבדים שליטה ונופלים עמוק לאוכל. כדאי שנכניס לנו טוב טוב לראש: אנחנו, השמנים, חולים במחלה כרונית!!! וככל שנפנים יותר את העניין, כך גם נדע להיזהר מהאויבים שמפילים אותנו- במיוחד המתוקים למיניהם שגורמים להשתוללות ברמות הסוכר בדם ןלרצון לאכול עוד ועוד מתוק.

 

הנה כמה עצות לי אליכם שיעזרו לעבור את החגים בשלום (לתלות על המקרר בכל תקופת החגים, ובכלל):

1. בזמן הסידורים

הקניות והבישולים לפני החג, כדאי להצטייד במזונות דלי קלוריות כדי להפחית את הרעב והפיתויים לאכול מזונות עתירי קלוריות.

2. אכלו בצהריים מעט קלוריות כדי לאזן את מספר הקלוריות היומיות עם הארוחה החגיגית בערב
3. לא להגיע רעבים לסעודות כדי לא להתנפל על האוכל: איכלו משהו קטן לפני הארוע כמו: ירקות חתוכים טריים או מבושלים, מרק ירקות ולשתות מים או שתיה דיאטטית.
4. השתדלו להגיע לאירוע עם בגד צמוד במותן שיזכיר לכם מהר להפסיק לאכול ולא עם בגד בייבי גרו שגדל עם הקיבה.

5. אם אתם מתארחים, הביאו אתכם איזשהו סלט או ירק מבושל דל קלוריות, שאותו תוכלו לאכול בסעודה.

6. התנדבו לעזור למארחת-כמה שפחות תשבו ליד האוכל- עדיף.

7.לפני ששמתם אוכל על הצלחת, בידקו אילו אפשרויות קיימות, בחרו במזונות שאתם הכי רוצים- רצוי שיכילו כמה שיותר ירקות, ותמלאו רק פעם אחת את הצלחת.
8.איכלו בתכנון, תוך מודעות וזהירות: אכילה בחברה גורמת לאי שימת לב לכמויות וסוג המזון.

9.. למרבה הפלא הקלוריות בעמידה נחשבות, על כן לא לאכול בעמידה אלא רק ליד השולחן.ללעוס לאט ולהקדיש את כל תשומת הלב לאכילה.
10.השתדלו להרחיק מהישג יד את המזונות שעשויים להפיל אותכם: רחוק מהעין רחוק מהפה.
11.לאכול לאט, ללעוס לאט ולהקדיש את כל תשומת הלב לאכילה.
12.וותרו על הקינוח, או חלקו בו עם בן משפחה וזיכרו: מתוקים-מתכון לצרות …
13.כשמארחים בבית, להגיש את כל המזון בזמן הארוחות, ובין הארוחות לפנות את האוכל- שלא תהיה ארוחה אחת כל היום.
14.למסור את כל הבונבוניירות ושאר אויבים מתוקים וערמומיים לחבריכם הרזים.
15. שלבו בסדר היום פעילות ספורטיבית: כ-45 דקות.
16. לשתות המון מים בין הארוחות ובזמן ארוחות: 10-12 כוסות ביום.
17. לא להתבייש לסרב לאכול – כשמציעים לנו לאכול משהו שלא מתאים לתפריט שלנו.

שיהיה לכם חג רזה ושמח וכמובן-שנה נפלאה.

 

ד"ר דורית מאיר- נטורופתית,  מטפלת בבעיות בריאות, השמנה והתמכרויות, ומאמנת אישית להרזיה

השאירו תגובה:
  1. מעין

    המאמר בקישור הבא מגדיר מה זו השמנה והשמנת יתר; מפרט מהם הגורמים להשמנה והשמנת יתר על פי הרפואה הקונבנציונלית, ג'ון גבריאל והראייה היוגית ומפרט המלצות וכלים שונים מעולם היוגה, מדיטציה ומודעות שתורמים לירידה במשקל ושמירה על משקל נורמלי.
    http://simply-yoga.co.il/yoga-for-weight-loss/