keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

KESHET

Powered by WP Bannerize

7 ההרגלים ההודיים הכי בריאים

מיטל קלרפלד, נטורופתית. מטפלת באקנה, ירידה בריאה במשקל וחיזוק הביטחון העצמי על ידי עקרונות התזונה הטבעית התומכת בניקוי רעלים ומשלבת תמציות פרחי באך לאיזון וחיזוק רגשי
מאת: - נטורופתיה – התמחות בתזונה לניקוי רעלים, לטיפול באקנה והרזיה בריאה
גם אם אתם אנשים עסוקים והיום שלכם לחוץ, תוכלו למצוא לפחות אחת מהטכניקות של התורה ההודית העתיקה כדי להרגיש יותר טוב ולאזן את גופכם לבמשך
אישה הודית מחייכת, הבריאות שלכם יכולה להשתפר פלאים באמצעות כמה הרגלים בריאים פשוטים

צילום: unsplash

לפי האיורוודה, התורה ההודית בת אלפי השנים, המפתח לאיזון הגוף והנפש ולהרגשה טובה טמון באחדות שלנו עם מחזורי הטבע. כשמדובר בחיי היומיום, הכוונה היא להתייחס לזמנים של זריחת השמש ושקיעתה כנקודות ציון חשובות.

כדי לאפשר לגוף להגיע לאחדות עם המחזור הטבעי של היממה, האיורוודה מציעה סדר יום מפורט שיעזור לכם בביצוע טוב יותר של המשימות ביום שלכם ובתחושת מיקוד, ערנות ורוגע.

אתם יכולים לבחור האם להתנסות עם הטיפים לבוקר איורוודי או עם הטיפים שלפני השינה, מה שלא תבחרו – נסו להתמיד, כדי לתת לעצמכם הזדמנות אמיתית לשינוי. גם אם תאמצו הרגל אחד, איכות החיים והבריאות שלכם ישתנו.

טיפים לבוקר טוב

1. לקום לפני עלות השחר

נשמע קשוח מידי? תופתעו לגלות שזה בדיוק להיפך! בעוד רובינו מנסים "לגנוב" עוד דקת שינה ומכבים את השעון המעורר שוב ושוב, תורת האיורוודה דווקא ממליצה על התעוררות יזומה בשעות הבוקר המוקדמות. הסיבה לכך היא שלפני עלות השחר קיימת בנו אנרגיה מסוימת המכונה וואטה דושה (vata dosha) שהיא אנרגיה קלילה יותר מאשר האנרגיה שקיימת בנו לאחר עלות השחר המכונה קאפה (kapha) שהיא אנרגיה יותר כבדה ואדמתית המקשה עלינו את הקימה.

סיבה נוספת לקום מוקדם היא העובדה שבשעות אלו של הבוקר יש מזג אויר צלול ושקט מיוחד התורמים למי שרוצה לתרגל מדיטציה, יוגה או כל פעילות גופנית נעימה לתחילת היום.

2. שטיפת אף

לפי האיורוודה שטיפת הנחיריים בבוקר (טכניקה המכונה jala neti) מחזקת את יכולת זרימת האוויר החופשית בין הנחיריים ובכך מאזנת את זרימת 2 ערוצי האנרגיה מימין ומשמאל שעל פי האיורוודה פותחים את הדרך לעבודה רוחנית פנימית.

איך עושים את זה? פשוט מאוד – מוזגים כוס של מים נקיים וחמימים לתוך קנקן (קיים קנקן ייעודי לכך בשם neti pot, אך כל קנקן יהיה טוב), מוסיפים למים 1/4 כפית מלח רגיל ומערבבים עד שהמלח נמס. שימו לב להנחיות הבאות ונסו לשמור על ראש פתוח: רוכנים מעל הכיור, מכניסים בעדינות את פיית הקומקום לנחיר השמאלי, מטים את הראש לצד ימין ומוזגים מהמים כך שישטפו את הסינוסים ויצאו מהנחיר הימני. נשפו בעדינות דרך נחיר ימין וחזרו על הפעולה גם בצד השני.

לא הכרחי, אך אם תרצו לדייק ולמקסם את הפעולה, שכבו לרגע על הגב, הטו את ראשכם מעלה וטפטפו טיפה או שתיים של שמן שומשום טהור אל כל אחד מהנחיריים.

קומקום שחור, כל קומקום יכול להתאים לשטיפת אף

צילום: unsplash

3. ניקוי לשון

האיורוודה ממליצה על פעולה שנקראת קרצוף הלשון, בה מסירים את המעטה שנוצר על הלשון בזמן השינה. המעטה הזה מכיל רעלים (ama) הגורמים לאורך זמן למחלות.

לצורך כך, משתמשים במנקה לשון מעומק הלשון ועד לקצה מספר פעמים כשבין כל פעם כזו שוטפים את מנקה הלשון במים זורמים. לפי האיורוודה, אם תעשו זאת עוד לפני צחצוח השיניים, תצליחו לעודד את מערכת העיכול להתעורר בעדינות.

4. מים חמים ולימון

לפני שאתם שותים קפה או אוכלים ארוחת בוקר, כדאי לפי האיורוודה לשתות מים חמימים עם מיץ מחצי לימון (אפשר גם להוסיף קורט מלח הימלאיה וחצי כפית דבש).

המשקה הזה יניע את מערכת העיכול שלכם ואת אנרגיית אש העיכול המכונה agni לעיכול טוב של ארוחת הבוקר.

מים עפ לימון, שתיים מים חמימים עם לימון על קיבה ריקה כל בוקר יכולה לסייע לעיכול שלכם במשך כל היום

צילום: unsplash

3 טיפים ללילה טוב

5. התענגו על ספל תה איורוודי חם

שתו בערב כוס גדולה של תה חם המכיל קינמון, הל ואגוז מוסקט אלו תבלינים המעודדים ומקדמים שינה טובה לפי האיורוודה. נסו לגוון את תערובת התה שלכם עד שתמצאו את הטעמים האהובים עליכם ביותר. אפשר לנסות חליטות הודיות מוכנות כדי להתנסות בטעמים חדשים. ניתן להוסיף לתה מעט חלב לפי העדפתכם ואם בחרתם להוסיף חלב, מומלץ לשלב חלב שקדים לעיכול קל לפני השינה.

ספל תה, חליטת תה הודית מרגיעה בסוף היום יכולה להפוך את שנת הלילה שלכם לטובה יותר

צילום: unsplash

6. הירגעו עם ריחות נעימים

בשעות הערב נסו להדליק נר או קטורת בריח וניל וסנדלווד או הוסיפו מספר טיפות שמן אתרי בניחוחות אלו לאמבט. לפי האיורוודה, לריחות האלו יש תכונות מרגיעות, מאזנות ומשרות שלווה.

7. עמעמו את האורות

יחד עם השמש השוקעת עמעמו את האורות בבית כסימן לגוף ולנפש שהקצב המטורף של היום נרגע ושהגיע הזמן להאט את הקצב.

בפועל זה גם אומר שכדאי לכבות או לצמצם את השימוש במסכי טלוויזיה, ניידים ומחשב, כשעה לפני השינה. נסו להחליף את המסכים בקריאת ספר טוב ובבילוי זמן איכות עם משפחה וחברים.

השאירו תגובה:
  1. רו

    אנרגיה מסוימת המכונה וואטה דושה – כבר לא קיימת בבני אדם שאוכלים תזונה מערבית , כל הקיבה וגוף חולה מידיי … חומצתי מיידי ..
    המאמר יפה ,מעניין אבל …צריך לציין למי מיועד

  2. Sheldon Villasenor

    Hello there 7 ההרגלים ההודיים הכי בריאים – EatWell

    Discover The Secret 3-Step Amazon Formula
    Start Earning Affiliate Commissions On Demand!
    Start Seeing Regular Big Commission Checks!
    Watch this video: http://bit.ly/Shop_ABot