ECO_CU_FLYL
FOCUS_DETOXFLYR

הקפה יציל את חיינו? מחקרים מספרים

מאת: עדי לוין, דיאטנית קלינית מוסמכת M.Sc
מאות מחקרים נערכו ואנחנו מגישים לכם אותם בשלוק מידע נוח שיעזור לכם להבין אחת ולתמיד אם כדאי לשתות קפה (וכמה!)

שחור, נמס, קצר, ארוך, חזק, חלש – לא משנה מהו הסגנון המועדף עליכם, אין ספק כי קפה הוא קונצנזוס עולמי ואחד המשקאות הנצרכים ביותר.
קפה מופק מפולים של צמח הקפה על ידי תהליכים של קליה, טחינה וחליטה\בישול של האבקה המתקבלת במים.

בקפה קלוי קיימות למעלה מ- 1000 תרכובות בעלות השפעות נוגדות חמצון, סרטן ודלקת.

השפעות תרפויטיות אלו מיוחסות לתרכובות המפתח בקפה: קפאין, חומצות כלורוגניות (משמשות כנוגדות חמצון עיקריות בקפה) ואנזימים נוספים.
בנוסף, משקאות הקפה ידועים כמעוררים, בעיקר בגלל השפעת הקפאין על מערכות שונות בגוף ובעיקר על מערכת העצבים המרכזית.
ההרכב הביוכימי הסופי בכוס הקפה, מושפע מסוג פול הקפה (הנפוצים ביותר: ערביקה או רובוסטה) ,מידת הקלייה, שיטת ההכנה ופרמטרים נוספים בעיבוד.

 

איך קפה משפיע על בריאותינו?
סקירה רחבה שפורסמה בסוף 2017 יצרה "מטריה" המאגדת בתוכה מטא-אנליזות רבות שנעשו בנושא קפה והשפעותיו הבריאותיות (201 מטא אנליזות של מחקרי תצפית ו-17 מטא אנליזות של מחקרי התערבות)
סקירה זו מצאה כי:

 

קפה

צילום: PEXELS

 

לסיכום- בקרב אוכלוסייה בוגרת ובריאה,  צריכת קפה נמצאה בטוחה בטווח של 3-4 כוסות במרבית הפרמטרים שנבחנו בהשוואה לשתייה נמוכה של קפה או היעדר שתיה בכלל.

 

הכתבה באדיבות עדי לוין, דיאטנית קלינית מוסמכת M.Sc , חברת עמותת עתיד.

קפה

 

נשארתם עם חשק לקפה? מוזמנים לקרוא עוד באתר

השאירו תגובה: