keshet_flytop

Powered by WP Bannerize

Trima_HAIR

Powered by WP Bannerize

המינרל שלא ידעתם שחסר לכם: מגנזיום

גופנו זקוק למינרלים כדי להיות במיטבו ולעבוד כמו שצריך. אחד הכוכבים הבולטים ביניהם הוא המגנזיום שיכול לשפר את פעילות השרירים שלנו, להוריד את לחץ הדם ועוד הרבה מעבר לכך. בואו ללמוד איך אפשר לשפר את מאזן המגנזיום בגופנו
מינרל המגנזיום

מגנזיום. (RF123)

כולנו מכירים את פירמידת הצרכים של האדם – שבבסיסה צרכים פיזיולוגיים ובקודקוד שלה הגשמה עצמית. בואו נעשה זום על הפירמידה המפורסמת ונתמקד בצרכים הפיזיולוגיים של הגוף ובמה שנחוץ לו כדי להיות בריא – מדובר במכלול שלם, אותו נהוג לכנות אורח חיים.

גופנו זקוק, בין היתר, למנוחה והזנה. חלק משמעותי ובלתי נפרד מהתזונה שלנו הוא המינרלים, שמהווים 4% ממשקל גופנו אבל משפיעים על בריאותנו באופן משמעותי.

 

למה מינרלים חשובים לגופנו?

בואו נצא למסע קצר אל בטן האדמה – שם נמצאים חומרים גיאולוגיים שונים, ביניהם גם המינרלים. איך חומרים גיאולוגיים מגיעים לגופנו, אתם שואלים? התשובה היא באמצעות האוכל שאנו אוכלים ותוספי תזונה שאנו צורכים. בדרך לגופנו, המינרלים מהקרקע עוברים אל המזון הצומח והחי שנמצא בתזונה שלנו.

צמד המילים הידוע "ויטמינים ומינרלים" נותן את הבכורה למילה ויטמינים, שאין להפחית בחשיבותם וחיוניותם עבורנו, אבל יש שיטענו שהמילה מינרלים היתה צריכה להופיע ראשונה, לאור החשיבות שלהם לבריאותנו. על מה המינרלים אחראים, אתם שואלים? על מה לא, בעצם?

מגנזיום תוסף תזונה

חשוב לבניית השרירים. מגנזיום. צילום: unsplash

 

קצת מהתהליכים להם המינרלים חיוניים, על גצה המזלג:

 

קיימות שתי קבוצות של מינרלים, כל אחת חיונית בדרכה –  מקרו מינרלים ומיקרו מינרלים.

ארבע דרכים שבהן המגנזיום תורם לבריאותנו

המגנזיום הוא אחד המינרלים שמשחקים את התפקיד החשוב ביותר בבריאותנו. רוב האנשים המבוגרים במדינות המערביות סובלים כיום ממחסור במגנזיום, דבר שעלול לגרום לבעיות קשות. צריכה מספקת של מגנזיום יכולה לשפר את הבריאות ואיכות החיים במגוון דרכים:

 

איך לשפר את מאזן המגנזיום בגוף?

תוכלו למצוא את המגנזיום בשלל סוגי מאכלים:

בנוסף, תוכלו למצוא מגנזיום בקטניות, בננות וכן במוצרי חלב. שימו לב שלא בכל מאכל או שילוב מזון המגנזיום נספג בגוף בצורה מיטבית.

עלים ירוקים

עלים ירוקים עשירים במגנזיום (123RF)

 

לא כל המגנזיומים נבראו שווים – ההבדל ביעילות תוספים שונים

אחת מהסוגיות החשובות ביותר בנוגע למגנזיום, כמו מינרלים וויטמינים חיוניים אחרים, היא סוגיית הספיגה. בעוד שקיימים שלל מאכלים שמכילים מגנזיום ויש שפע תוספים בשוק, לא כולם נספגים היטב בגוף. כדאי שתכירו את התוסף פול מאג 600 שמכיל מגנזיום מהדור החדש – מגנזיום ביס גליצינאט המשפר את הזמינות הביולוגית של מגנזיום אוקסיד ומשפר את הספיגה בגוף.

 

בריא להכיר – מגנזיום פול מאג – מגנזיום משופר

בעוד שקיימות שלל דרכים לצרוך מגנזיום, לא כולן מבטיחות ספיגה טובה, זו בדיוק הסיבה שכדאי שתכירו את התוסף שמבטיח ספיגה אופטימלית ומבוסס על פטנט אמריקאי זוכה שבחים. מגנזיום פול מאג 600 מבית תרימה משפר את הזמינות הביולוגית של מגנזיום אוקסיד, הוא אף מפחית את תופעות הלוואי של מלחי מגנזיום.

כדאי לדעת – מינרלים שונים נספגים אצלנו דרך המעי שמשפיע באופן מכריע על התועלת שנפיק מהתוספים שאנו לוקחים. פול מאג 600 מכיל שתי מולקולות גליצין שמסייעות להאט את קצב הירידה בחומציות המעי וכך הן מגבירות את הספיגה של המגנזיום בגוף. בנוסף, הגליצין משפרת את המסיסות של התוסף וכך הוא נספג טוב יותר בגוף.

מעוניינים להבין את הצד המדעי של הדברים? המולקולות בתוסף מגבירות את פעילות חלבוני הקלאודין וכף משפרות את הספיגה הפסיבית וכך הספיגה דרך המעברים הבין תאיים בגוף היא מקסימלית. בנוסף, חלק מהמגנזיום בתוסף ייספג באמצעות מעבר חומצות האמינו – תהליך זה משפר משמעותית את ספיגת המגנזיום לגוף.

 

כמוסה או שתיים ליום תוכל לסייע לכם לשפר את איכות החיים והבריאות לטוח הרחוק. התוסף מתאים גם לנשים בהריון.

השאירו תגובה: