Laisha_Fly
Laisha_Fly

האם פירות טריים עדיפים על פני פירות קפואים?

מאת: - מגוון פירות וירקות קפואים איכותיים
אילו פירות הם הבחירה האולטימטיבית מבחינת הבריאות? כל מה שחשוב וטעים לדעת

פירות קפואים

SA_250

בעבר נהגנו להאמין שאכילת חמש מנות של פירות וירקות תספק לגופנו את כל הנוטריינטים  (חומרי מזון) הדרושים לו לתפקוד תקין. היום קיימת הערכה בקרב החוקרים כי המספר גדול יותר וצריכה של עשר מנות של ירקות ופירות, היא זו שיכולה להעניק לנו יתרון בריאותי, לסייע במניעת מחלות  ולהפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ואת הסיכון לסרטן המעי הגס .ברור לנו שחשוב לכלול פירות טריים בתזונה שלנו אבל השאלה היא באיזה אופן?

 

כשאנו רוכשים פירות בסופר או אצל הירקן, אנחנו נמצאים תחת הרושם שהם נקטפו זמן מועט לפני שהגיעו למדף, אולם המציאות מראה אחרת. חשוב לדעת את זה, כיוון שמרגע קטיפת הפירות הם מתחילים לאבד לאט לאט את הערכים התזונתיים שלהם. זו אחת הסיבות לחשיבות האחסון והצריכה של פירות בצורה אופטימלית.

 

אז מה עדיף? פירות טריים או קפואים?

  1. פירות הנמכרים במרכולים כ "טריים" נקטפים לא פעם טרם הבשלתם ויכולים לעבור בין 3 ימים עד שלושה שבועות עד שיגיעו לצלחת שלכם. בחלק מהמקרים הם יאוחסנו במקררים ויעברו טיפול כימיקלי כדי לעכב את הבשלתם ולהעניק להם חיי מדף ארוכים יותר. בחנויות השונות הם עשויים להתארח עוד מספר ימים וככל שהפירות ישבו על המדף זמן ארוך יותר, הם ייאבדו את הערך התזונתי שלהם עקב פעילות אנזימטית ותהליכי חמצון. וגם בביתכם יכולים לעבור מספר ימים, עד שתחליטו לעשות בהם שימוש. פירות קפואים, לעומת זאת, נקטפים בדרך כלל בשיא בשלותם על מנת לקבלם בשיא טעמם וערכם התזונתי. הם נשטפים, נחתכים ומוקפאים תוך זמן קצר לאחר הקטיף וללא כל תוספת של חומרי שימור ועיבוד.

 

  1. באופן כללי ניתן לומר שהקפאה מסייעת בשמירה על תכולת הערכים התזונתיים של פירות. תהליך הפירוק של חומרים מזינים מתרחש על פי רב בטווח של שנת הקפאה. ע"פ מחקרים, כמעט ואין שוני בערך התזונתי בין פירות טריים לקפואים. במחקר אחד שבחן פירות וירקות נפוצים: (ברוקולי, כרובית, תירס, שעועית ירוקה, אפונה ירוקה, תרד, אוכמניות ותותים) השווה ההרכב התזונתי של פירות טריים "מאוחסנים טריים" וקפואים לאחר 5 ימים. בעוד שרמות החומרים המזינים ירדו בתוצרת הטרייה ומאוחסנת טרייה, תכולת הוויטמינים הכוללת לא הייתה שונה באופן משמעותי בין טרי, קפוא ומאוחסן טרי. וכך גם תכולת הפחמימות, החלבונים, הסיבים והמינרלים לא נמצאה כשונה בהרבה בין פירות וירקות טריים או קפואים.

  1. יתרון תהליך ייבוש פירות בהקפאה לצורך הפקת אבקות המשמשות להעשרת משקאות ומאכלים, הוא שמירה על הערכים התזונתיים של הפרי כך שהם כמעט זהים לפרי הטרי. בנוסף תהליך זה תורם להארכת חיי המדף שלהם ומניעת צמיחת חיידקים ואף אינו פוגע באופן משמעותי ברמות נוגדי החמצון בפרי. כך למשל, במחקר שבדק תכולת ויטמין C באוכמניות, תירס ושעועית ירוקה, נמצאה תכולה גבוהה יותר של הוויטמין בהשוואה לתוצרת טרייה. ובמחקר אחר נמצא כי הייתה עלייה של 29% בכמות נוגדי החמצון באוכמניות, לאחר 3 שבועות בטמפרטורה קרה.

 

  1. הקפאה של פירות עשויה להפוך את הסיבים התזונתיים למסיסים יותר ולשפר את זמינותם.

 

  1. פירות קפואים הם אלטרנטיבה נוחה וחסכונית לאופציות הטריות. מי מאתנו לא מכיר את הסיטואציה של השלכת פירות וירקות לפח שרכשנו אבל לא אכלנו מסיבות שונות, למרות הרצון הטוב.

 

חברת "סחוט" שחלקכם מכירים אותה הודות למיצים הסחוטים שהיא משווקת בארץ מאז 1992, עשתה שינוי בפעילות שלה בעקבות הקורונה, ומחברה שמשווקת מיצים לשוק המוסדי, הפכה לחברה שמשווקת גם מגוון ענק של פירות קפואים איכותיים מכל רחבי הגלובוס – החל מפירות כגון אסאי, פיטאיה, גרביולה ואסרולה מהאמזונס ועד לפירות ייחודיים כדוגמת תות עץ, גרגירי רימון, קוביות קוקוס, וכן שלל פירות יער מאירופה ומרכז אמריקה (דומדמניות אדומות ושחורות, פטל, דובדבנים, אוכמניות), לצד פירות איכותיים כחול לבן  – מלון, מנגו, בננה.  ניתן לרכוש את הפירות של חברת סחוט בנפרד או במארזי MIX מיוחדים לשייקים.

 

קטגוריה נוספת וייחודית מבית "סחוט" שניתן לרכוש בחנות ברמת השרון ובאתר האונליין, היא סדרת הסופר-פוד הכוללת אבקות אורגניות שהופקו בהליך ייבוש בהקפאה לצורך שמירת ערכם התזונתי הגבוה של הפירות והיכולת לתת עוד אפשרויות להעשרת המנות הקבועות שלכם למי שמעדיף פחות פרי או משלב במשקאות אחרי אימון, שייקים מאוזנים וכדומה.

 

כל הפירות הקפואים המשווקים ע"י סחוט נמכרים ישירות לצרכן (DIRECT TO CUSTOMER), במחיר אטרקטיבי וללא פערי תיווך.

 

בנוסף חשוב לציין כי מוצרי החברה משווקים תחת פיקוח של משרד הבריאות, מיובאים ומיוצרים תחת פיקוח מחמיר של BRC – תקן בינלאומי לבטיחות מזון (הגיע במקור מאנגליה ואומץ ע"י מפעלי ורשתות מזון בכל העולם) ומאוחסנים בטכניקת SHOCK FREEZE – דהיינו הקפאת מזון במהירות רבה לטמפרטורה של מינוס 40 עד 60 מעלות. מה שמאפשר לקבל מזון קפוא באיכות גבוהה מאוד. כך שכאשר נפשיר אותו הוא יהיה דומה כמעט לחלוטין לפרי הטרי, מבחינת הטעם והמראה. ובנוסף שהפירות ישמרו על ערכם התזונתי ועל תכולת הוויטמינים והמינרלים שלהם בצורה מקסימלית (לפחות 12 חודשים) ולא יהיו מצופים בקרח כפי שקורה לעיתים במוצרים שמוחזקים בהקפאה.

 

מתכון לקערת אסאי – ACAI BOWL

 

אסאי הוא מקור מצוין לויטמינים A ,B1, B2, B3, C, E.

האסאי מכיל את המינרלים ברזל וסידן. האסאי הוא מקור לנוגדי חמצון המסייעים לנטרול רדיקלים חופשיים המאיצים תהליכי הזדקנות ורגישות למחלות.

 

מספר מנות: 1

זמן הכנה: 5 דקות

 

מרכיבים

 

הכנה

  1. טוחנים את כל החומרים בבלנדר/ נינג'ה עד למרקם חלק
  2. מוזגים לכוס או קערה ומקשטים בתוספות אהובות ובריאות כמו גוג'י ברי, פולי קקאו נא גרוסים אורגני, קוקוס טחון, שקדים, זרעי צ'יה, פצפוצי כוסמת/ קינואה מיובשים

 

סימון תזונתי למנה

 

מחקרים בנושא:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/

PMC3155377/

https://www.sciencedirect.com/science/

article/abs/pii/S1466856402000486

https://onlinelibrary.wiley.com/

doi/abs/10.1002/jsfa.2825

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/

25526594/

https://www.sciencedirect.com/science

/article/abs/pii/S0889157517300418

צרו קשר עם סחוט



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו