PassoverFocus_Fly
supherb_Fly

גם אתם שמעתם על הקשר בין אומגה 3 להפרעת קשב?

מאת: - מומחיות רחבה ומוצרים ושירותים באיכות הגבוהה ביותר, בשקיפות, בהוגנות ובאהבה
מאת: גיא בן צבי, מייסד ומנכ"ל אומגה 3 גליל
Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
supherb_IN
supherb_Mob
supherb_HP
supherb_Fly
supherb_corner

אומגה 3 מה זה?

רבים המחפשים חלופות לתרופות מתעניינים באומגה 3 משום שמחקרים וניסיון רב הוכיחו את יעילותה להפרעת קשב. ראשית חשוב להבין- אומגה 3 אינה תרופה! זוהי משפחת חומצות שומן חיוניות לכל תאי הגוף (כמו ויטמינים או מינרלים). מחסור באומגה 3 יכול להתבטא אצל אנשים שונים באופן שונה בהתאם לאיבר בגוף בו מופיע המחסור. בין היתר כאשר המחסור הינו במערכת העצבים יכולים להופיע תסמינים של הפרעת קשב והפרעות פסיכיאטריות אחרות. התזונה המערבית כיום דלה באומגה 3 ולכן רבים נמצאים במחסור וחווים את השפעותיו המזיקות. משפחת האומגה 3 כוללת מספר חומצות שומן ששתיים מתוכן פעילות ישירות בתאים: EPA ו DHA והן מצויות במזון בעיקר בדגים. שמן דגים הוא הדרך היעילה והזולה ביותר למילוי חוסרים באומגה 3.

 

מה הקשר להפרעת קשב?

אחד התפקידים של אומגה 3 הוא תפקיד השוער בדופן התא, המעביר מזון ותשדורות אל ומתוך התא כולל במעברים בין תאי העצב (סינפסות) המשדרים זה לזה באמצעות מוליכים עצביים כגון דופמין וסרוטונין. כאשר קיים מחסור באומגה 3 בתאי המוח התקשורת העצבית משתבשת, מה שבא לידי ביטוי כהיפראקטיביות, קשיי ריכוז, זיכרון, או קושי לשלוט בתנועתיות (טיקים) או במחשבות (אובססיות). מחסור ביתר תאי הגוף יכול באופן משני לגרום להפרעות קשב, כתוצאה ממחסור במערכת החיסון או כלי הדם. מחסור באומגה 3 מתבטא לרוב גם במוח וגם באיברים אחרים ולכן רואים קומורבידיות של הפרעות קשב ביחד עם תופעות כמו אסתמה בעור או בדרכי הנשימה. לרוב תיסוף אומגה 3 לטובת אחת הבעיות פותר גם את הבעיה הנלווית.

 

איך יודעים כמה חסר?

ישנו מדד מיוחד למדידת רמת האומגה 3 בגוף הנקרא אינדקס אומגה 3. מחקרים רבים נערכו ונערכים על אינדקס אומגה 3 ונמצא שאצל ילדים במערב עם ADHD יש אינדקס אומגה 3 נמוך. ביצוע בדיקת אינדקס יכול לרמז אם קיים מחסור ובאיזו מידה. האינדקס נמדד על ידי בדיקת דם ביתית פשוטה על ידי דקירה בקצה האצבע, סחיטה של טיפת דם והספגתה בנייר מיוחד. טיפת הדם היבשה נשלחת בדאר למעבדה ותוצאה מתקבלת לאחר מספר שבועות במייל.

 

איך יודעים כמה לקחת?

גוף האדם באופן "רגיל" משתמש ומכלה בממוצע כ 30 מ"ג אומגה 3 לכל ק"ג גוף. לכן חשוב להתאים את המינון היומי הנצרך למשקל הגוף. במקרה של מחסור הגוף יזדקק לכמות גדולה אף יותר כדי להתגבר על הפער. מחשבון המינונים באתר של אומגה 3 גליל יכול לסייע בבחירת המינון היומי לפי משקל הגוף והמצב הבריאותי.

 

סיפור הצלחה
"בתנו כיום בת 10+ קיבלה מגיל 8 לערך ריטלין, על מנת לשפר את יכולת הריכוז שלה בלימודים. המלאכה נעשתה אך למעשה כיבתה את הילדה והוציאה את האנרגיות העצורות כשתמה השפעת הכדור. לאחר כשנה, בהמלצת איש נחמד מאד, החלטנו להפסיק את הריטלין ולתת לה אומגה 3 בתוספת ויטמין E.  וכך, ללא ההתפרצויות המוכרות שלאחר סיום השפעת הריטלין, הילדה בשמחת חיים, לא כבויה ועושה במקביל התקדמות ראויה לציון מבחינת הלימודים. זה לא שהיום הכל סוגה בשושנים, יש קשיים, אבל הם מבחינתנו בגדר הסביר ולא התפרצויות ויציאה משליטה".

 

משנה זהירות

חומצות שומן מסוג אומגה 3 חולקות תכונה חשובה אך עדינה מאוד: הן רגישות מאוד לחימצון. חימצון הוא תהליך כימי הפוגם במולקולה ובתפקודה. לכל אומגה 3 יש רמת חימצון מינימלית תקינה, ויש לכך תקן. צריכת כמות גדולה של אומגה 3 ברמת חימצון גבוהה מעל התקן עלולה אף להזיק. לכן באומגה 3 גליל מתחייבים לרמת חימצון נמוכה לכל אורך חיי המוצר.

 

טיפ

3 עקרונות יגבירו את האפקטיביות של אומגה 3 משמן דגים:

  1. 1. אומגה 3 שנשמרה בקירור ומבטיחה ערכי חימצון נמוכים
  2. 2. מינון מותאם למשקל הגוף ולמצב הבריאותי
  3. 3.תוספת ויטמין E כנוגד חימצון (במצבי בריאות מסוימים)

דברים שיש לציין: התכנים במאמר זה אינם מהווים המלצה רפואית ו/או חוות דעת רפואית ו/או תחליף להתייעצות עם רופא, ואין להשתמש במידע המוצג במאמר לצורך ביצוע של אבחנה או טיפול עצמיים. כמו כן, אין לראות במידע המוצג ובדוגמאות השונות הצדקה לקבלה או דחייה של טיפול רפואי מכל סוג שהוא, או לצורך טיפול בבעיה או במחלה כלשהי. יישום הדעות ו/או העצות שבמאמר זה הם באחריות הקורא בלבד.

יש דברים שחייבים להיאמר 🙂 כעת נשמח שתיצרו קשר וניתן לכם את השירות הטוב ביותר שנוכל.

שימו לב- אומגה 3 גליל מציעה לכם הטבת קשב מיוחדת!

בהזמנת צנצנת אומגה 3 גליל תקבלו מתנה חוברת "הפרעת קשב- חלופות לתרופות" ובה כ-30 שיטות טיפול אלטרנטיביות לתרופות להפרעת קשב וריכוז. כולל סיפורי הצלחה וטיפים.

 

להזמנה וקבלת ההטבה השאירו פרטים.

צרו קשר עם אומגה 3 גליל



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו