PassoverFocus_Fly
Laisha_Fly

בריאות בכוס מי קוקוס

מאת: - מטפלת באירוודה - ייעוץ לגבי תזונה, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית. ומנחה סדנאות למתמודדים עם חוסר איזון בבלוטת התריס
פרי או אגוז? מה שבטוח הוא שהקוקוס בריא ומרענן. החדשות הטובות: היום אפשר לצרוך קוקוס טרי בישראל

צילום: RF123 משקה מי קוקוס טרי

supherb_IN

כל מי שטייל ברחבי העולם במדינות שנתברכו בחופים שטופי שמש ועצי קוקוס נושא עמו זיכרון של תמונת קוקוס ירקרק עם קשית, המוצע למכירה בדוכנים שונים לאורך הדרכים וברחוב.

רק מלהביט במוכרי מי קוקוס בעודם מבקעים את קליפת הפרי, אפשר לחטוף סחרחורת, אבל אין כמו מי קוקוס מתוקים וצלולים להקלה על מזג האויר חם ואגלי הזיעה.

התמכרות מיידית מובטחת. כל מה שצריך הוא קוקוס צעיר עם קליפה ירוקה (בן 5-7 חודשים), מצ'טה וקשית. לפרי קוקוס לוקח בין 11-12 החודשים להגיע לבשלות מלאה.

קוקוס פרי או אגוז?

בניגוד למה שמקובל לחשוב, הקוקוס נחשב לפרי ולא לאגוז. כל קוקוס מכיל בין 250-450 מ"ל נוזל שמקורם בנוזל הנמצא במרכזו של הקוקוס. מי קוקוס אינם
משולים למי פירות אחרים.

הם נחשבים למזינים מאד,בעלי חומציות נמוכה ומכילים שלל נוטריינטים כגון: ויטמינים, מינרלים (סידן, מגנזיום, זרחן, אשלגן, סודיום, ברזל), חלבון, אנזימים, חומצות אמינו ועוד.

רקע על מי קוקוס

מאות בשנים השתמשו במי קוקוס לא רק באסיה, אלא אף באיי הפסיפיק, במדינות כגון מלנזיה, מיקרונזיה ופולינזיה כמזון ומשקה משומר שסייע לשרוד במסעות השונים תחת המשטרים הקולוניאליים.

באיורוודה (הרפואה ההודית המסורתית) מתארים את מי הקוקוס ש"שמנוניים, מתוקים, מגבירים יצור זרע, משפרים עיכול ומסייעים בניקוי דרכי השתן".

ברפואות המסורתיות השונות, משמשים מי קוקוס לטיפול בצריבה במהלך הטלת שתן, דיסוריאה (כאבים במתן שתן), גסטריטיס (דלקת בקיבה) ובעיות עיכול שונות, כאבי עיניים ועוד.

מי קוקוס 0% שומן

מי קוקוס 0% שומן

 

כל הסיבות לאכול קוקוס – מי קוקוס יתרונות

להלן חלק מהסיבות לצרוך קוקוס על בסיס קבוע:

    1. 94% מים, תכולת שומן נמוכה וערך קלורי של כ- 45 קלוריות בלבד לכוס, מאפשרים לשתות את נוזל מי הקוקוס בהנאה מבלי לחשוש מפני עלייה במשקל. ולא זו בלבד, המים נחשבים כמסייעים להפחתת תיאבון ולמעניקים תחושת שובע.
    2. מסייעים בהפחתת רמות כולסטרול – מחקרים שבוצעו על חולדות הצביעו על כך ששתיית מי קוקוס עשוייה לסייע בהפחתת רמות הכולסטרול.
    3. מהווים מקור לסיבים תזונתיים המסייעים לפעילות תקינה של המעי.

 

    1. מסייעים להקלה על מצבי חומציות ודלקות במערכת העיכול.

 

    1. מקלים על תפרחות, גירויים ומחלות עור.

 

    1. מסייעים לשמירה על בריאות העין, הודות לתכולת התיאמין (ויטמין 1B) שבהם. שתייה של 2 כוסות מי קוקוס תסייע לקבל את המינון היומי המומלץ של הויטמין העומד על 1.4 מ"ג.
    1. יש הממליצים להשתמש במי קוקוס כתחליף למשקה איזוטוני – בשל תכולת האלקטרוליטים והמינרלים שבהם. תפקיד האלקטרוליטים לסייע בשמירה על נפח דם תקין, למנוע התייבשות, להפיג עייפות ולהפחית לחץ ומתח בשרירים.מתאים גם לשימוש במצבים של שלשול והקאות. עם זאת חשוב לציין כי מי הקוקוס דלים בנתרן, המופרש בזיעה ובשתן במהלך פעילות גופנית מאומצת.
    2. טוניק למוח – מי קוקוס נחשבים למקרקעים, מרגיעים, מקלים על מצבי חרדה וסטרס.

 

    1. מסייעים בהפחתת לחץ דם – מי קוקוס נמצאו כמשפרים את לחץ הדם הסיסטולי, ככל הנראה הודות לתכולת האשלגן הגבוהה שבהם. כוס מי קוקוס אחת מכילה אשלגן בכמות הזהה לזו הנמצאית בבננה או 12% מהמינון היומי המומלץ.
    2. בעלי תכונות נוגדות דלקת – מחקרים שונים מצביעים על היכולת של מי קוקוס לפעול כנגד חיידקי אי קולי ו – AVREUS. S. גם אחסון של הקוקוס בתנאים נאותים במשך 6 חודשים, אינו פוגם ביכולת שלו למנוע צמיחה של פתוגנים.
    3. בעלי השפעה נוגדת סרטן, ככל הנראה הודות לתכולת הציטוקינים שבהם.

 

  1. פעילות נוגדת חימצון – מי הקוקוס עשירים בנוגדי חימצון המסייעים במניעת נזק חימצוני הנגרם מרדיקלים חופשיים, הנוצרים במהלך פעילות גופנית.
  2. מהווים מקור לחומצות אמינו כגון ארגינין, ציסטאין וסרין – יותר מבחלב פרה למשל.חומצת האמינו ארגינין למשל, מסייעת לגוף במצבי סטרס ותורמת לבריאות הלב ומערכת החיסון, לייצור קולגן ואלסטין, מעודדת הפרשת אינסולין מהלבלב ועוד.
  3. מסייעים בחיזוק העצמות – מי הקוקוס מכילים כמות משמעותית של סידן, לצד מגנזיום המסייעים בשמירה על חוזק וצפיפות העצם.
  4. בעלי השפעה מקררת על הגוף. מסייעים לאנשים הנוטים לסבול מחום.

 

הקוקוס הטרי מגיע לישראל

חברת טרופיקל, מייבאת ארצה אגוזי קוקוס ירוקים צעירים היישר מתאילנד. מהיום תוכלו ליהנות ממי הקוקוס וגם מהציפה הלבנה והרכה שלהם, גם במטבח הביתי שלכם ולהרוויח שלל יתרונות בריאותיים. ניתן להוסיף את החלקים השונים לשייקים או לצרוך אותם כמו שהם.

למה כדאי לשתות מי קוקוס ישר מן הפרי? על מדפי חנויות הטבע והמרכולים ניתן למצוא מי קוקוס באריזות קרטון. אולם חשוב לציין כי על פי רב מדובר באריזות שעברו טיפול בחום או פיסטור, על מנת להאריך את חיי המדף שלהן. הקוקוסים של טרופיקל גדלים בתנאים של גידולים אורגניים ומגיעים היישר מהעצים בתאילנד.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו