bari14_Fly
Nadar_Fly

אכילת מזון חי (רו-פוד) להארכת החיים

מאת: ליאורה גולדברג
זמן קריאה: 2 דקות
ליאורה גולדברג בטורה החדש חושפת לנו את סודות התזונה הטבעית והאטת ההזדקנות. בטורה ליאורה תשתף על הדיאטה שלה שמבוססת בעיקר על מזון חי ולא מבושל (Raw Food), בתוספת מחקר שנערך בנושא ומתכונים טובים.
Nadar_IN

שלום לכם,

שמי ליאורה גולדברג ורובכם מכירים אותי מתוכנית הריאליטי הישרדות, בה השתתפתי.
אני שמחה שקבלתי במה וקהל כל כך גדול כיוון יש לי הרבה מה לומר בנושאי התזונה הטבעית, ובעיקר בכל מה שקשור להאטת ההזדקנות ע"י צריכת מזון עשיר בנוגדי חמצון.

מחקר של אוניברסיטת ויסקונסין

ובכן, אפתח תחילה בתיאור אחד המחקרים שהשפיע עלי רבות. מדובר במחקר שנערך באוניברסיטת ויסקונסין שבארצות הברית, על קופים, בנושא הגבלת קלוריות בתפריט ואיך זה משפיע על איכות חיים ואורך חיים life span. ד"ר wiendruch היה בראש קבוצת החוקרים. 

בניו-יורק טיימס פורסמו תמונותיהם של שני קופים, כפי שאתם רואים מטה.
קוף אחד (השמאלי בתמונות) אכל במשך למעלה מ- 10 שנים תזונה בעלת ערך קלורי נמוך בעוד שהקוף השני (הימני בתמונות) אכל תזונה עשירה בקלוריות בעיקר משומן מן החי. לא אלאה אותכם כעת בתיאור המחקר אלא אתמקד דווקא בתוצאותיו החשובות.

ממצאי המחקר הראו כי הקוף שאכל דיאטת ירקות פירות ודגנים בכמות מוגבלת, נראה כמו הבן של הקוף שאכל דיאטה עשירה בקלוריות. ההבדלים במראה החיצוני, היציבה, המבט בעיניים, והאנרגיה הכללית פשוט אומרים הכול, כמו שאומרים: "עם המציאות אי אפשר להתווכח". תמונה אחת שווה אלף מילים.

 קופים מהמחקר. צילום באדיבות הניו-יורק טיימס

קופים מהמחקר. צילום באדיבות הניו-יורק טיימס

 

קופים מהמחקר. צילום באדיבות הניו-יורק טיימס

קופים מהמחקר. צילום באדיבות הניו-יורק טיימס

כאמור המחקר הזה מאוד מעניין כי אפשר להסיק ממנו מסקנות על דרכים להארכת החיים והאטת ההזדקנות. עיתון הניו יורק טיימס סיפק רשימה ארוכה של כל הדברים הטובים שקורים לנו כשאנחנו אוכלים תפריט מוגבל בערך הקלורי שלו. ברור שאם אוכלים ירקות, פירות, ומעט מאוד חלבונים ושומנים, סה"כ הערך הקלורי היומי הוא הרבה יותר קטן מאשר תפריט שמורכב מחלבונים מן החי, מזונות מעובדים, וסוכרים בעלי ערך גליקמי גבוה. בהקשר לכך, חישבו על ארוחה במקדונלד (הרבה קלוריות מעט תזונה).

גיל ביולוגי וגיל פיסיולוגי הם שני מדדים לבדיקה עד כמה התזונה שלנו אכן מאיטה את תהליכי הזדקנות. המדדים המקובלים הם: לחץ דם, בדיקת שמיעה ובדיקת ראייה. כשאוכלים הרבה ירוקים, נבטים, אצות ים ושותים מים מאיכות גבוהה, ניתן להבחין בשינויים לטובה גם בראייה וגם בירידת לחץ הדם, הסוכר והשומנים. אצלי למשל יש שיפור משמעותי בראייה, בקריאה כשאני מקפידה לאכול אוכל טרי אורגני וכמובן לא מבושל (Raw Food). מישיו קושי- אבי התורה המקרוביוטית אמר פעם " כשאוכלים אוכל טבעי שלא עבר תהליכי עיבוד נראים 10 שנים פחות מהגיל הביולוגי" ואני כמובן מסכימה עם כל מילה.

בואו נחזור לסיבות מדוע כדאי לנו לאכול פחות. ובכן, נראה שישנה הטבה משמעותית לחולי הסוכרת, מחלות הסרטן, כלי הדם והלב וגם מחלות של המוח. אפילו הרמב"ם אמר במשנתו שעדיף לאכול מעט מהמזונות "הרעים" מאשר לאכול הרבה מהמזונות הטובים. הבעיה היא שבמחקרים אפשר לווסת את צריכת הקופים בתנאי המעבדה, מה שאי אפשר לעשות עם אנשים.

הנה כמה פיתרונות

1. אכילת מזון חי עשיר בנבטים, ירקות, פירות ושקדים, אשר בסה"כ מקטינים את הצריכה הקלורית היומית.

2. מומלץ לצום פעם בשבוע או פעם בחודש על מים או מיצים.

3. רצוי לאכול ארוחת ערב מוקדם ולאפשר לגוף לצום לפחות 12 שעות כל ערב, מה שמאפשר לגופנו להרחיק חומרי פסולת ביעילות רבה יותר.

כדאי שתדעו שאני חיה על פי הכללים האלה ואני אוכלת בדרך כלל 80-90% אוכל לא מבושל בערך 10 שנים ממש כמו הקוף החמוד. אתם תחליטו אם בגיל 51 אכן התזונה הצליחה להאט את תהליכי ההזדקנות.

בטור הבא נדבר על הכנת סמוזי- שייק ירוק עם פירות עשיר בכלורופיל ונוגדי חמצון – עוד אחד מסודות היופי שלי.

שלכם,
ליאורה

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. יאן

    למה צריך מחקר על שני קופים מסכנים, בליווי התמונות המזעזעות האלו, כדי להציג דבר כל כך מובן מאליו, שפירות וירקות הם טובים יותר לבני-אדם מאשר שומן מהחי? היו צריכים לאמלל את בעלי-החיים האלו במשך 10 שנים כדי להוכיח את זה ? אם-כבר, יש מחקרים יותר אנושיים, כמו מחקר סין, שמראים תוצאות מקבילות. ודבר שני, אזכור המקרוביוטיקה פה נראה לא רלוונטי, כתזונה בה מבשלים אפילו חסה (!)