SHABAT_MIG_L

Powered by WP Bannerize

ecosapp_CU_R

Powered by WP Bannerize

אימון לניהול רגשות באכילה

מאת: דפנה פוס, מאמנת בכירה בתזונה, מייסדת ומנהלת בית ספר NCS לאימון אישי בהתמחות תזונה ואכילה רגשית
דפנה פוס, מייסדת בית הספר NCS ברמת גן לאימון אישי בהתמחות תזונה ואכילה רגשית, מסבירה מהו הייחוד של בית הספר שלה ומה חשוב לבדוק לפני שבוחרים בית ספר מהסוג הזה. ויש גם טיפ קוגניטיבי לאכילה רגשית. כתבה פרסומית

כתבה פרסומית


מקצוע העתיד בתזונה – אימון לניהול רגשות באכילה

אחד המקצועות המבוקשים יותר בשנים האחרונות הוא תזונאי, ולא בכדי. בעשור האחרון,  עם העלייה בהשמנה והמודעות המבורכת למזון בריא, עלתה קרנו של העיסוק בתזונה ורוב האוכלוסייה נפגשת עם תזונאים ברמות השונות לקבלת ייעוץ, הדרכה, טיפול או אימון.

לכאורה, אין כל צורך בסיוע של איש מקצוע לצורך הורדה במשקל או מעבר לתפריט מזין ובריא. רוצים לדעת אלו מזונות מומלצים? איך להרכיב ארוחות מזינות ובריאות? מה בדיוק מופיע בתוויות על אריזות המזון השונות? כל המידע הזה, ועוד הרבה יותר, מופיע און-ליין באתרי אינטרנט רבים ובספרים מקצועיים. בנוסף, יש בשוק קורסים מגוונים, קצרים למדי, שבהם ניתן לרכוש את כל הידע הדרוש.

ולמרות זאת – שפע הידע לא תמיד מספיק כדי ליישם את הדברים ולגרום לשינוי התנהגותי. אנחנו חוזרים הביתה בערב עייפים ומותשים, פותחים את המקרר וכל מה שלמדנו נשכח בין הסירים שאנו בולעים. ואם זה לא מספיק, בסופי שבוע ובאירועים נעלמים להם המודעות והרצון הטוב ואנו אוכלים ללא גבולות.

אנחנו קוראים לזה "אכילה רגשית" – אכילה בה הרגשות מנהלים אותנו במקום שאנחנו ננהל את הרגשות, אותו הרגל שגורם לנו לשלוח יד לבורקס השלישי או הרביעי ברציפות (או לפיסת העוגה, לאוהבי המתוקים…), למרות שאנחנו יודעים בדיוק כמה מאות קלוריות היא כוללת ועד כמה לא מומלץ לאכול הרבה כל כך הרבה בשעה מאוחרת כל כך…

אז מה עושים?

בוחררם קורסים לתזונה נבונה המשלבים אימון לניהול אכילה רגשית. הכשרה באימון לניהול אכילה רגשית מלווה בהתנסות חוויתית, המאפשרת לבוגרי הקורס ליישם את הידע ולהעבירו הלאה למכרים, למתאמנים, לקבוצות הנחייה ועוד. הסיבה לכך פשוטה: קורסים בהם מעבירים מידע המצוי באתרי האינטרנט אינם מסייעים ליישום, או לכל הפחות אינם מספיקים לביצוע שינוי התנהגותי אמיתי.

אז אם החלטתם לבחור ללמוד את השילוב המרתק של יסודות התזונה הנבונה בשילוב חוויתי של אימון לאכילה רגשית, ולקבל הסמכה פורמלית, יש לקבל את ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר: באיזה בית ספר ללמוד? מדובר בהתלבטות חשובה מאוד לעתיד הקריירה שלכם.


מה כדאי לבדוק לפני שנרשמים ללימודים?

מי הם המרצים ומה טיבם?

איכותם והשכלתם של המרצים היא החשובה ביותר מכל הפרמטרים האחרים, שכן יש להם השפעה מכרעת על התנהלות הקורס ועל העתיד המקצועי של התלמידים. יש לוודא כי בית הספר מציע מרצים בכירים, שהם אנשי מקצוע מנוסים, מעניינים, כריזמטיים ואיכותיים, בעלי רקע עשיר ומגוון בתחום האימון, התזונה, התפתחות אישית ועוד.

מומלץ מאוד לבדוק מי יהיו המרצים בקורס שלכם ולוודא שתגובות הבוגרים מתייחסים למרצים שלכם, ולא למרצים אחרים שעזבו את המכללה או להכשרה של מנהלי המכללה שלא תזכו לראותם במהלך הלימודים. שאלו ובידקו, מה ההכשרה של המרצים בתחום האימון לאכילה רגשית? אם בחרתם בשילוב הכולל תזונה ואימון לאכילה רגשית, חשוב ביותר ההכשרה האימונית של המרצים.

 מהי ההכרה של בית הספר מצד הגופים המוסמכים?

חשוב מאוד לוודא שבית הספר מוכר ומזוהה עם גופים מוסמכים כמו לשכת המאמנים בישראל, אירגון העולמי למאמנים ICF, משרד החינוך ומשרד הביטחון, על מנת לקבל הכרה מקצועית בסיום הלימודים. כדאי לבדוק בגופים השונים כמו לשכת המאמנים אם בית הספר מזוהה איתם ומחוייב לקוד האתי של הלשכה. רק תעודות מבתי ספר המזוהים עם לשכת המאמנים יוכלו לאפשר לכם להירשם כעמיתים ולקבל דרגה של מאמן מוסמך, מקצועי או בכיר ולא להסתפק במעמד הלא מחייב של "ידיד". 

היכן מתקיימים הלימודים?

מומלץ לבדוק היכן ממוקם בית הספר: האם המקום נגיש מבחינת תחבורה ציבורית והאם תנאי הלימוד מזמינים.

מהם מערכי השיעור המועברים בבית הספר?

הקשבה פסיבית להרצאה שונה מאוד מדיון והשתתפות פעילה בה. כאשר תלמיד חווה תהליך התפתחותי בעצמו, על ידי היותו חלק משמעותי מהשיעור ומהתהליך, קל וטבעי עבורו להפנים את הידע ולמצות את חוויית הלמידה. קשה להשיג תועלות אלה על ידי ישיבה באולם והקשבה להרצאה חד סטרית. בלימודי אימון לאכילה רגשית החוויה עושה את ההבדל!

שאלו ובידקו: האם בית הספר פיתח מודל לימודי מוכח לתזונה נבונה משולבת באימון לניהול רגשות?

 מהן תגובות הבוגרים של בית הספר?

דרך יעילה לקבל אינדיקציה על בית הספר ועל המרצים היא עיון בתגובות הבוגרים, המופיעות לרוב באתר האינטרנט של המוסד. מתוך תגובות הבוגרים ניתן גם להתרשם מסוג האוכלוסייה הלומדת ומאיכות הקבוצה. כדאי להאזין לסרטוני בוגרים בהם ניתן לחוש את שפת הגוף ואותנטיות התוכן של המשוב. חשוב שתגובות הבוגרים יתייחסו לקורס בו אתם תשתתפו ולא לקורסים אחרים במכללה עם מרצים אחרים שאולי עזבו את המכללה.

מכללה קטנה או בית ספר גדול?

כעיקרון, אם בחרתם שילוב יסודות התזונה הנבונה עם אימון לאכילה רגשית, כדאי לבדוק בית ספר גדול עם מאות בוגרים, המתמחה בתחום זה ואינו עוסק בתחומים אחרים בסניפים שונים. המיקוד של בית ספר בנושא האטרקטיבי מאפשר הכשרה מקצועית מקורס יסודות של תשעה מפגשים ועד לקורס מלא, הסמכה והתמחות ע"י המומחים הטובים ביותר בתחום. מכללות קטנות מפזרות אנרגיה לקורסים רבים, שלעתים אינם נפתחים ויתכן שהקורס שבחרתם יידחה כי תחום אחר במכללה ריכז יותר תשומת לב או שהיה ריווחי יותר באותה נקודת זמן. בדקו היטב אם הפעילות הלימודית נעשית בעיקר בפייסבוק ובאתר למטרות שיווק, או עיקר המאמץ האקדמי מושקע בתלמידים ובהתקדמות המקצועית.

מה התחושות שלי?

מעבר לבירורים העובדתיים החשובים מאוד (מי הם המרצים, מהי ההכרה המקצועית מצד לשכת המאמנים בישראל, היכן מתקיימים הלימודים, תגובות הבוגרים המופיעים, האם המכללה והנהלתה עוסקים בשיווק מוצרים באתר הרשמי, האם זה משרת את התלמידים או מהווה ניגוד אינטרסים ועברה אתית בקוד האתי של לשכת המאמנים, ועוד), חשוב לתת משקל לתחושות האישיות העולות במהלך הבירורים. אל תזלזלו בהרגשתכם וברושם שאתם מקבלים, זכרו שבסופו של דבר זהו מרחב שצריך לאפשר לכם גדילה והתפתחות אישית, והדבר יקרה בהצלחה יתרה במקום שתרגישו שהוא הנכון עבורכם. אם לחצו אתכם שחייבים להירשם מיידית במהלך ראיון אישי, כי הקורס נסגר למחרת, בידקו שוב! יתכן שניתן להתחיל בקורס משולב קצר כדי לחוש את אווירת בית הספר ומקצועיותו ולאחר מכן להתחייב לקורס ארוך ומעמיק. בחרו את הטוב ביותר עבורכם ללא לחץ מצד המכללה!

 טיפ קוגניטיבי אכילה רגשית – 5 האל"פים

במהלך אירוע חברתי התחייבתם לעצמכם כי תאכלו רק קינוח אחד. לפתע אתם עומדים מול מזנון הקינוחים, לאחר שאכלתם כבר קינוח אחד, והיצר קורא לכם לקחת עוד אחד! השדון בראש אומר לכם: "לא נורא, זה אירוע חשוב, רק הפעם, חיים רק פעם אחת ועוד…".

להלן 5 האל"פים שיסייעו לכם להתמודד בהמשך:

1. אעצור – לפני הגשת היד לקינוח השני, שהבטחתי לעצמי לא לקחת – עצור! עצרי!

2. אבדוק – האם אני באמת רוצה עוד אחד? האם אני שוב רוצה לסבול מהתיסכול ומהכעס כי לא הצלחתי לעמוד במשימה פשוטה כל כך?

3. אצא – החלטתי שאעמוד במילה שלי הפעם! אצא מאזור הסכנה ליד מזנון הקינוחים ואחפש מקום בטוח לשלב הבא.

4. אחשוב – במקום הבטוח יותר אחשוב מה אני רוצה במקום הקינוח הנוסף. סיעור מוחות קצר בו אוכל לבחור בין כוס תה, יציאה לסיבוב קצר לשאוף אוויר צח, הצטרפות לקבוצת אנשים הדנים בנושא מרתק וכו'.

5. אפעל – לאחר שבחרתי מה אעשה במקום אכילת הקינוח, אבצע ואיישם. ללא יישום ופעולה לא יהיה שינוי בהרגלים.

למחרת בבוקר אחוש סיפוק אדיר שעמדתי במשימה. תחושת הסיפוק שמציפה אותי היא המנוע הרגשי העיקרי שיניע אותי להתגבר שוב על הפיתוי הקטן הבא שיצור אכזבה גדולה.

זכרו: משקל הכאב בחרטה על שנכנעתי לפיתוי קטן שוקל טונות, משקל הויתור על הקינוח השני, שוקל גרמים! אז מה עדיף  מהיום?

לאתר בית הספר
לחצו כאן

בוגרי בית הספר לאימון תזונה

השאירו תגובה:
  1. צביקה גולדהירש

    בית הספר לתזונה של דפנה וצביקה פוס מומלץ ביותר .כבוגר בית הספר קיבלתי סל של כלים לאכילה בריאה תוך כדי אימוץ הרגלים חדשים לשיפור איכות חיי .
    אז כשתבחרו לעשות שינוי בהרגליי החיים על תותרו על החוויה של הקורס בבית הספר של דפנה וצביקה לתזונה נבונה ולמאמני תזונה .

  2. מיכל

    למדתי בבית הספר שלך אך הרגשתי שלא קיבלתי מספיק כלים

  3. יעל

    שלום
    הקורס שטחי למדי בקושי לומדים תזונה אני לא ממליצה

  4. עלוית נוי

    מאוד מרוצה מהמרצים ומהתוכן
    מחכה בקוצר רוח להמשיך את הקורס הבא

  5. טליה

    למדתי בבית הספר הזה קורס של שלושה חודשים ממש שטחי לזה הם קוראים מאמני תזונה פשוט אכזבה לא קיבלתי מספיק כלים

  6. מירב

    אני גם מאוד מאוכזב מבית הספר הזה הם יודעים לקחת את הכסף ותמורתו לא לתת כלום לא ממליצה

  7. דניאלה

    עשיתי קורס יסודות אצלם מאוד שטחי אני ממליצה לכם ללמוד במקום אחר ולא שם

  8. גילה

    שמי גילה למדתי בבית ספר הזה וכל פעם שרציתי לשאול שאלה המרצה לא היה נותן לי לשאול פשוט חוצפה

  9. שרה

    למדתי בבית הספר הזה לא נותנים לשאול שאלות המרצה מאוד תקיף אני לא נהנתי מהקורס הזה