ecosupp_FLY

Powered by WP Bannerize

SHABAT_MIG_R

Powered by WP Bannerize

איבוד שמיעה (Hearing Loss)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס
המלצות תזונתיות שעשויות להפחית ולמנוע איבוד שמיעה

אף שאיש לא הוכיח עדיין שנוגדי-חמצון יכולים להפחית או למנוע איבוד שמיעה, אנו יודעים שחומרים אלה מאטים תהליכים רבים הקשורים לתהליך ההזדקנות. לבטח לא יזיק לכם להגדיל את צריכת נוגדי-החמצון באמצעות אכילת ירקות ופירות בעלי צבעים עזים. הדבר עשוי למנוע או להאט את איבוד השמיעה (וכן בעיות נוספות הקשורות לגיל המתקדם).

מזונות מומלצים

הרבו באכילת סיבים תזונתיים בכל ארוחה. דגנים מלאים, במיוחד שיבולת שועל ואורז מלא, קטניות, אגוזים וזרעים הם מקורות טובים לסיבים תזונתיים, כמו גם פירות וירקות טריים או מבושלים קלות. הסיבים התזונתיים משפרים את זרימת הדם בגוף כולו, כולל האוזניים. כמו כן, יש ללעוס היטב מאכלים המכילים סיבים תזונתיים. פעולת הלעיסה מונעת הצטברות של שעווה בתעלות האוזניים.

מאחר שתת-פעילות של בלוטת התריס עלולה לגרום לאיבוד שמיעה, אכלו אצות ים, כמו אצת הקלפ, בארוחותיכם. אצות אלה עשירות ביוד, מינרל הנחוץ לתפקוד תקין של בלוטת התריס. תוכלו לשלב אצות במרקים, במיוחד במרקי מיסוֹ, או להוסיפן לאורז מלא מוקפץ או לטוֹפוּ מוקפץ. עוד על אצות תוכלו לקרוא כאן.

מזונות שיש להימנע מהם

אם אתם סובלים מדלקות אוזניים חוזרות או מהצטברות של שעווה באוזניים, ייתכן שיש לכם אלרגיה/רגישות למזונות מסוימים. עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון ובדיאטת האלימינציה המוזכרת בו. אם מזונות מסוימים מעוררים אצלכם ליקויים בריאותיים באוזניים או עודף ליחה (שעלול לגרום לדלקות), הפסיקו לאכול אותם.

גם אם אינכם רגישים לחלב או למוצרי חלב, הימנעו מצריכתם בעת שאתם סובלים מדלקת או מהצטברות של שעווה. מוצרי חלב מעודדים הצטברות של ליחה, שבתורה, עלולה לעודד התפתחות של דלקת או עודף שעווה באוזניים.

אם אתם סובלים מבעיות שמיעה כרוניות, הקפידו לא לאכול מזונות המכילים שומנים רוויים, במיוחד בשר בקר ומזונות מטוגנים. שומנים רוויים תורמים להיווצרות שעווה באוזניים ומאטים את זרימת הדם לחלק הפנימי של האוזן. הימנעות מאכילת שומנים רוויים בזמן הארוחות ובין הארוחות עשויה גם לסייע בריפוי טרשת העורקים, מחלה שיכולה לגרום לאיבוד שמיעה.

חיידקים ניזונים מסוכר. מסיבה זו, אם אתם נוטים לסבול מדלקות אוזניים, עליכם להקטין בצורה דרמטית את צריכת הסוכר הלבן. הדרך הטובה ביותר היא להימנע מאכילת סוכר לבן ולאכול, כקינוח, פירות או מוצרים המכילים ממתיקים טבעיים.

השאירו תגובה:
  1. מושון

    ההמלצות האלו מטעות לא פחות משהן מועילות . שמן דגים מזמן איננו ראוי לשימוש בגלל המזהמים שבים ,שכתוצאה בתהליך הזיקוק שלו מופעלים עליו לחצים שהופכים אות ללא ראוי למאכל ,ולא מנקים אותו לחלוטין מואתם רעלים . אורז חום היפנים לא אוכלים .למה ?האם יתכן [ודאי ודאי ]שהם יודעים משהו ? לאכול קלפ זה שוב להכניס אצבע לים ,ולהוציא אותה עם מעט כספית ותבלינים נוספים מהגיהינום . לסיום ,אנחנו מתוכנתים לתקד בתנאים קשים בהרבה מהקיים היום ,גורמינ קרישה נועדו למצב של פציעות תכופות ,ואדם שאפילו לא נחתך בגילוח סביר שאותם חומרים יהיו אצלו בעודף לעומת נוגדי קרישה .אכן מומלץ להפצע מדי פעם …. או להסיק לדאוג ממחסור בקרישיות במרבית המקרים ,ולאכול נאטו .במאכל המריח אמוניה הזה יש בין היתר אנזים נוגד קרישה עוצמתי שהאחראים לבריאותנו לא מעונינים שתדעו עליו .חפשו נאטו ונאטוקינאז .