Thymoquin_Fly
Sunrider_Fly

אזדרכת הודית NEEM

מאת: אילת אופיר, מטפלת אירו-ודית
זמן קריאה: 2 דקות
צמח הנים "אזדרכת הודית" Azadirachta Indica, הינו צמח המוערך כבן 4000 שנה בדרום אסיה כצמח רפואי רב שימושים. העץ נחשב כקדוש ומוזכר במיתולוגיה ההינדית. הוא גדל באזורים טרופיים וסב-טרופיים כמו הודו ובורמה. העץ אינו רעיל לבני אדם וכל אחד מחלקיו משמש לתעשיית מוצרים שונים ומגוונים.
Thymoquin_In

כיום מגדלים עצי נים ביותר משלושים מדינות בצורה מסחרית, וקרן מיוחדת מעודדת את השימוש בצמח מיוחד זה על מנת לפתח מודעות לתכונותיו המיוחדות כמו גם של צמחים נוספים, במטרה להקטין את השימוש בכימיקלים לסביבה נקייה ובריאה יותר.

רפואת האיור ודה עושה שימוש נרחב בצמח הנים לבעיות עור, שיניים וחניכיים, שיער, מערכת העיכול, טיהור דם וניקוי רעלים. בתעשיית הקוסמטיקה ומוצרי ההיגיינה משמש הנים ליצור מוצרים המיועדים להיגיינת הפה ובגלל התכונות האנטי בקטריאליות של הצמח הוא משמש כמרכיב פעיל במשחות שיניים. הוא משמש להכנת משחות אנטיספטיות, קרמים ומשחות שונות לעור. קרם אנטיספטי המופק מצמח הנים מוכיח את עצמו כיעיל ללא שום תופעות לוואי או רעילות וכמובן ידידותי לסביבה. קרם זה מופק מן החומרים הפעילים שבעלי העץ ומן השמן.

NEEM של חברת HIMALAYA

קוסמטיקה והיגיינה אישית

שמן נים לשיער

השפעתו של שמן הנים על השיער מצוינת כי הוא מעכב את האפרת השיער, מונע קשקשים ומונע נשירת שיער. הצמח מזין את עור הקרקפת ומבריא אותה מבפנים, תוך כדי שהוא מרכך ומבריק את השיער.

שמן נים לשיער

 

סבון מנים

סבונים המופקים מן הצמח בשל היותו אנטי בקטריאלי, אנטי ויראלי, ואנטי פטרייתי עוזרים לשמור על העור רך ואינם מייבשים אותו. הם עשויים משמנים צמחיים בתוספת שמנים ארומאטיים בנוסף על הרכיבים מן הצמח ללא כל תוספות כימיות או מלאכותיות ולכן מגינים על העור מאקזמות, דלקות, אקנה ומזינים אותו בו בזמן. רופאים ממליצים על סבון נים על מנת למנוע או לטפל באקנה. הם מתאימים גם לבעלי עור רגיש במיוחד. להפקת הסבונים משתמשים בתמציות מן העלים, מקליפת העץ וכמובן בשמן.

סבון מנים

הרכיבים הפעילים בצמח ותכונותיהם הרפואיות

הריכוז הגבוה ביותר של חומרים פעילים נמצא בשמן המופק מן הזרעים, ובצורה פחות מרוכזת בקליפת העץ ובעלים.

נימבידין: אנטי בקטריאלי, יעיל נגד כיבים, מוריד כאבים, אנטי אריתמי (הפרעות קצב בלב) ואנטי פטרייתי.

נימבידול: עוזר לשחפת, למלריה, אנטי פטרייתי.

גדונים: מרחיב כלי דם, אנטי פטרייתי נוגד מלריה.

סודיום נימבינאט: משתן, עוזר לדלקת מפרקים.

קרקטין: אנטי פרוטוזואלי.

סאלאנין: דוחה חרקים.

אזאדיראכטין: דוחה חרקים.

נימבין: אנטי דלקתי, מוריד חום, אנטי היסטמיני, אנטי פטרייתי.

מצמח הנים מייצרים תרופות שונות אשר מטפלות בבעיות כמו: דיאבטיס (סוכרת), ארטריטיס (דלקת מפרקים), ראומטיזם (שגרון), מלריה, מחלות לב, בעיות במערכת העצבים, בעיות במערכת העיכול, בעיות דנטאליות, מחלות לב ומחלות עור למיניהן. בצמח הנים משתמשים גם ברפואה הסינית למגוון בעיות.

*אין בכתבה זו משום המלצה/התוויה רפואית.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אירית צור

    מאוד מענין אך אין הפניה למחקרים תומכים בפעילות לכן לא ניתן להיזון מהאינפורמציה, אינה מקצועית דיה.