Thymoquin_Fly
Thymoquin_Fly

ברקית (גלאוקומה) (Glaucoma)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: < 1 דקה
המלצות לתזונה בריאה בנושא ברקית - גלאוקומה מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
PassoverFocus_IN

אמצו תזונה בסיסית ומלאה המבוססת על דגנים מלאים ועל פירות ועל ירקות עליים.

קרוטנואידים חיוניים לבריאות העיניים. הרבו באכילת ירקות כתומים, צהובים ועליים. מומלץ מאוד לשתות מספר פעמים ביום מיצים מירקות אלה ומפירות וירקות נוספים.
הביופלבונואיד אנתוציאנידין (Anthocyanidin) הוא נוגד-חמצון הנלחם ברדיקלים החופשיים ומסייע לשמור על קולגן בריא וגמיש באזור העיניים. אוכמניות ודובדבנים הם מקורות מצוינים לביופלבונואיד זה.

שתו מדי שעתיים כוס מים נקיים, כדי לנקות את גופכם מרעלים ולשמור על הלחות של רקמות העיניים. חלקו את השתייה של המים ונוזלים אחרים על-פני היום כולו, כדי למנוע הצטברות של לחץ תוך-עיני.

קיימים ממצאי מחקרים המצביעים על כך ששמן דגים עשוי להפחית את הלחץ התוך-עיני. שלבו בארוחותיכם שומן דגים על ידי אכילת דגי סלמון (אלתית), דגי מקרל ודגי בקלה 3-2 פעמים בשבוע.

כרום ומגנזיום משפיעים לטובה על מצב הברקית. שמרי בירה הם המקור הטוב ביותר לכרום. אצות קלפ, ירקות עליים, תפוחי עץ ושמני חריע ושומשום הם מקורות טובים למגנזיום.

מזונות שיש להימנע מהם

אצירת נוזלים בעין עלולה להיות תגובה אלרגית למזון. עיינו בערך אלרגיה ורגישות למזון, כדי לברר אילו מזונות תורמים לבעיה הבריאותית שלכם. אם תגלו שצריכת מזונות מסוימים גורמת לעיניכם להיות אדומות, מגורות, כואבות או רגישות, עליכם להימנע מצריכת אותם מאכלים מעתה ואילך.

נמצא שקפאין מאט את זרימת הדם לאזור העיניים. הימנעו אפוא משתיית קפה, שוקו ותה או משקאות מוגזים המכילים קפאין.
רעלת כבד עלולה אף היא לגרום לבעיות בעיניים. הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים שמטילים עומס רב על איבר חיוני זה.

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו