Laisha_Fly
supherb_Fly

בלוטת התריס - תת פעילות (Hypothyroidism , Underactice Thyroid)

מאת: ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D)
זמן קריאה: < 1 דקה
המלצות לתזונה בריאה בנושא בלוטת התריס - תת פעילות מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
Laisha_In

מזונות מומלצים

אך הגיוני הוא שתת-פעילות של בלוטת התריס שכיח יותר במקומות שבהם אין קרבה לים והזמינות של מאכלי הים עתירי היוד נמוכה. אם אתם סובלים מתת-פעילות של בלוטת התריס, רצוי שתרבו באכילת אצות ים כמו קלפ, נורי, דולסה, קומבו וואקמי.
גם דגים ומלח ים הם מקורות טובים ליוד.
חומצות שומניות חיוניות המצויות בזרעי פשתה, באגוזי מלך ובדגים חשובות לתפקוד בלוטת התריס.

תת-פעילות של בלוטת התריס יכולה לנבוע מחסר במספר מינרלים נוספים ביניהם אבץ, סלניום ונחושת. כמו כן נמצא שפעמים רבות קיים חסר בחומצה האמינית טירוזין אצל הסובלים מתת-פעילות של בלוטת התריס. כדי להבטיח שאתם צורכים כמות מספקת של רכיבים תזונתיים אלה, שלבו בארוחותיכם גרעיני דלעת, שעועית יבשה, שקדים, מוצרי סויה ודגים.

חילוף חומרים איטי מעיד בדרך כלל על איטיות של תהליכי העיכול. תוכלו לזרז את פעולת המעיים על ידי אכילת כמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים המצויים בדגנים מלאים, בקטניות, בפירות ובירקות.
עליכם להרבות בשתייה. שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים במהלך היום.

מזונות שיש להימנע מהם

יש ירקות הנקראים גויטרוגניים (מכילים תרכובות גויטרוגניות) שיכולים לדכא את פעילות בלוטת התריס. בין ירקות אלה נכללים הכרוב, הברוקולי, הכרובית, הכרוב הסיני, פולי הסויה וכרוב הניצנים. כאשר מבשלים ירקות אלה, מנטרלים את התרכובות הגויטרוגניות המצויות בהם. כך תוכלו לאכול מהם ללא חשש, גם אם אתם סובלים מרמה נמוכה של הורמון בלוטת התריס.

לעולם לא כדאי לשתות מי ברז. אולם אנשים הסובלים מתת-פעילות של בלוטת התריס צריכים להימנע מכך באופן מיוחד. בדרך כלל, מכילים מי הברז פלואור וכלור, שני חומרים כימיים המעכבים את יכולתו של הגוף לספוג יוד.

 

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. נורית

    לא כל תת פעילות של בלוטת התריס קשורה למחסור ביוד.
    אחת הסיבות הנפוצות לה היא מחלה אוטואימונית בשם האשימוטו.
    בהאשימוטו דוקא מומלץ **להימנע** ממאכלים עשירים ביוד, כמו אצות (או סושי..), כי עודף היוד עלול לגרות את הבלוטה ולהחמיר את התגובה האוטואימונית.

    אני לא אשת מקצוע בתחום, אבל אחרי שאובחנה אצלי האשימוטו לפני 10 שנים, קראתי הרבה על הנושא. כדאי שתסייגו את ההמלצה שאתם נותנים כאן לאכול אצות.

  2. סיגלית רייכמן

    סויה הוא קטניה גויטרוגגנית -מפריע לתיפקוד ספיגת היוד אך לא כמו הכרוב והברוקולי בסויה הוא לא נהרס לכן לאנשים עם בעיות תת פעילות בלוטת התריס אסור סויה