Nikui_Fly
bari14_Fly

אי-פריון (Infertility)

המלצות לתזונה בריאה בנושא אי-פריון מתוך "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" מאת ד"ר ג'יימס באלך (M.D) וד"ר מארק סטנגלר (N.D) בהוצאת פוקוס
Nadar_IN

מזונות מומלצים

באופן כללי, מומלץ לאכול ארוחות מזינות הכוללות ירקות אורגניים, דגנים מלאים ומוצרי סויה. אכלו דגים מספר פעמים בשבוע, הקפידו לאכול דגים שגדלו במים נקיים בלבד.
ויטמין E מזין את המערכת ההורמונאלית. השתמשו אפוא בשמני אגוזים וזרעים מכבישה קרה לבישול או כבסיס לרוטבי הסלט.

חומצות שומניות חיוניות שומרות על בריאות בלוטות הגוף. בדרך כלל, חומצות אלה חסרות אצל אנשים שתזונתם דלה מאוד בשומנים. שלבו מדי יום בארוחותיכם דגי מים קרים, זרעי פשתה או שמן פשתה.

לגברים מומלץ לפצח באופן קבוע גרעיני חמניות. אלו מהווים מקור מצוין לאבץ, מינרל המהווה חלק חשוב מנוזלי הרבייה של הגברים.
אכלו ירקות, פירות, קטניות, דגנים מלאים ומזונות נוספים המכילים סיבים תזונתיים בכל ארוחה.

שתו כוס מים נקיים אחת לשעתיים, במהלך היום. כך תשפרו את בריאותכם הכללית ותסייעו לניקוי הגוף מרעלים שעלולים לדכא את מערכת הרבייה שלכם.

מזונות שיש להימנע מהם

אל תאכלו כל מזון הגורם להחלשת מערכות הגוף או לדלדול הרכיבים התזונתיים החיוניים בגוף. אל תאכלו סוכר לבן והימנעו מאכילת מוצרים המכילים קמח לבן. כמו כן, הימנעו מאכילת מזונות מטוגנים, מעובדים או משומרים.

בשר בעלי החיים עלול להיות רווי בחומרים כימיים המחקים את פעולת ההורמון אסטרוגן. הורמון זה, כשהוא מצוי בעודף, עלול להפחית את כמות הזרע ולפגוע בפוריות. אם אתם מרגישים שעליכם לאכול בשר, הקפידו על כך שיהיה זה בשר בעלי חיים שגודלו על מזון אורגני.

הימנעו משתיית משקאות אלכוהוליים. אלכוהול עלול להפחית את כמות הזרעים הנורמאליים ולפגוע בבריאותם של גברים ונשים כאחד.

נמצא קשר בין צריכת קפאין לבין בעיות פוריות, ביניהן הפלה. הימנעו משתיית קפה ומשקאות קלים ומאכילת שוקולד. כמו כן הימנעו משתיית תה שחור ומנטילת תרופות המכילות קפאין.

 

למידע נוסף, כולל המלצות טיפול נוספות ראו בספר "האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי" בהוצאת פוקוס.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו