bari14_Fly
himalaya_fly

6 יתרונות בריאותיים מוכחים של מגנזיום

מאת: עינב בורשטיין
זמן קריאה: 6 דקות
בטח שמעתם שלתוספי מגנזיום יש יתרונות בריאותיים - האם כדאי לכם לקחת אחד?

6 יתרונות בריאותיים מוכחים של מגנזיום. צילום: 123RF

ViridianMag_Inside

בעולם אידיאלי, היינו מקבלים את כל אבות המזון שלנו  – פחמימות, שומנים וחלבונים ואת כל הוויטמינים והמינרלים, מתזונה נכונה ומאוזנת.

אבל, לדאבוננו הרב, המזון שאנו אוכלים השתנה דרמטית במהלך 50 השנים האחרונות.

מה שאומר שלמרות ה"התקדמות" לכאורה של טכניקות ייצור ועיבוד מזון, צריכת רכיבי תזונה בסיסיים הנחוצים לשמירה על הבריאות שלנו, כגון מגנזיום, ירדה באופן דרמטי.

מה שמוביל לכך, שאנשים רבים אינם מקבלים מספיק מגנזיום בתזונה שלהם.

מגנזיום – למה הוא כל-כך חשוב?

המגנזיום הוא מרכיב תזונתי חיוני לבני אדם, הלוקח חלק במאות תהליכים ביולוגיים מרכזיים.

מגנזיום נמצא בגוף כולו כשכל תא, למעשה, מכיל את המינרל הזה וזקוק לו לתפקוד התקין.

רמות נמוכות כרוניות של מגנזיום עשויות לגרום לכמה וכמה בעיות בריאותיות כגון: יתר לחץ דם, דופק מואץ, חולשה בשרירים, מחלות לב, סוכרת, חרדה ואוסטיאופורוזיס.

למגנזיום יתרונות רבים, החל משמירה על בריאות הלב ועד לשיפור מצב הרוח.

מגנזיום תורם לבריאות הלב למצב רוח טוב ועוד. צילום: pixabay

מגנזיום תורם לבריאות הלב למצב רוח טוב ועוד. צילום: pixabay

הכירו שישה יתרונות בריאותיים מוכחים של מגנזיום:

מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם

שורה ארוכה מאוד של מחקרים[i] מצאה קשר הפוך בין צריכת מגנזיום לבין הסיכון לפתח מחלות לב וכלי דם, בעיקר מחלת לב איסכמית (הפחתת אספקת הדם הפוגעת בהובלת חמצן לשריר הלב).

הכיצד? המגנזיום, מוריד את הסיכון לתסמונת מטבולית, סוכרת ויתר לחץ דם – שהם גורמי הסיכון העיקריים למחלות ווסקולריות.

מחקר בהיקף גדול ביותר שכלל מעל 200,000 משתתפים, במשך למעלה מ-28 שנים, הראה כי בניתוח משולב ברחבי שלוש קבוצות שחולקו במחקר, אלו עם צריכת המגנזיום הגבוהה ביותר (הצריכה נעה בין 350 ל-500 מ"ג ליום) היו בסיכון נמוך ב-15% לפתח סוכרת טייפ 2 בהשוואה לאלו בקבוצת צריכת המגנזיום הנמוכה ביותר[ii].

במטה-אנליזה בנושא זה שפורסמה באוגוסט 2022 וכללה 20 מחקרים בהם 1220 משתתפים, נמצא, כי ככל שהוגבר המינון היומי של תוספי המגנזיום הירידה בלחץ הדם הייתה משמעותית יותר: ירידה של 4.3 מ"מ כספית BP סיסטולי ושל 2.3 מ"מ כספית דיאסטולי עבור כל עלייה של 10 מ"מ ליום במינון המגנזיום[iii].

ספרו לי על תוסף מגנזיום מומלץ



    * שדות חובה




    מסייע להפחתת הסיכון לשבץ מוחי

    קיימות עדויות מדעיות רבות ועדכניות על הקשר בין מגנזיום והפחתת הסיכון לשבץ מוחי.

    ניתוח של ארבעים(!) מחקרים הכוללים למעלה ממיליון משתתפים בתקופת מעקב של בין 3 ל-30 שנים, מצא כי הגדלת צריכת המגנזיום בתזונה קשורה בסיכון מופחת לשבץ מוחי, אי ספיקת לב, סוכרת ותמותה מכל הסיבות[iv].

    תורם לפעילות הגופנית

    משפט ידוע הוא שמגנזיום טוב לשרירים. אבל מה זה אומר בעצם?

    מחקרים בדקו ומצאו את התשובה.  

    ב-2016 פורסם מחקר חתך של 2570 נשים בגילאי 18 עד 79 שנים שבחן, בין היתר, את הקשר בין מגנזיום לבין מסת שריר.

    במחקר נמצא כי צריכה של מגנזיום עשויה לסייע בשימור אובדן הקשור לגיל של מסת שריר השלד וכוח אצל נשים בכל הגילאים[v].

    במחקר ישן יותר שפורסם ב-2013 ובדק את ההשפעה של מגנזיום על ביצועים ספורטיביים, שחקני כדורעף שצרכו 250 מ"ג מגנזיום באופן יומי חוו שיפורים בתנועות ידיים ובקפיצות[vi].

    ועוד אחד אחרון – מחקר מאוגוסט 2019 הראה שתוספי מגנזיום מגנים מפני נזק לשרירים בקרב רוכבי אופניים מקצועיים[vii].

    תוספי מגנזיום פופולאריים בקרב ספורטאים. צילום: pixabay

    תוספי מגנזיום פופולאריים בקרב ספורטאים. צילום: pixabay

    אנטי-דלקתי

    המגנזיום מתהדר גם ביתרונות אנטי דלקתיים עוצמתיים ביותר!

    לפי מחקרים צריכה נמוכה של מגנזיום או מחסור בו נמצאו בקורלציה לרמות מוגברות של דלקת וייצור מוגזם של רדיקליים חופשיים[x][xi].

    סקירה שכללה 11 מחקרים מצאה כי צריכה של תוספי מגנזיום אצל אנשים עם דלקת כרונית מפחיתה רמות חלבון מסוג C-reactive (CRP) שהוא סממן של דלקת[xii].

    סובלים ממיגרנות? מגנזיום עשוי לסייע לכם!

    חוקרים סבורים שאנשים עם מיגרנה נוטים, לסבול ממחסור במינרל החשוב הזה, יותר מאחרים[xiii].

    מספר מחקרים הוכיחו שביכולתם של תוספי מגנזיום אף למנוע ולטפל בכאבי ראש הנובעים ממיגרנות[xiv][xv].

    מחקר שפורסם ב-2014 ערך השוואה בין השפעות של מגנזיום לעומת דקסמתזון/מטוקלופרמיד (תרופות שכיחות נגד מיגרנה) על הקלה בכאב ראש מיגרנה חריף.

    מסקנות המחקר היו כלהלן: מגנזיום היה תרופה יעילה ומהירה יותר בהשוואה לשילוב של דקסמתזון/מטוקלופרמיד לטיפול בכאבי ראש חריפים במיגרנה[xvi]!

    תוסף מגנזיום עשוי לסייע בהקלה על מיגרנות. צילום: pexels

    תוסף מגנזיום עשוי לסייע בהקלה על מיגרנות. צילום: pexels

    מסייע במניעת דיכאון

    לחץ, חרדה ודיכאון הן תופעות שכיחות היום.

    כל כך שכיחות עד שאנשים נוטלים תרופות נוגדות כעניין שבשגרה.

    אז אם גם אתם סובלים מדיכאון, כדאי שתשקלו להיעזר בתוסף מגנזיום.

    המגנזיום ממלא תפקיד קריטי בתפקוד המוח ובמצב הרוח.

    מחקרים רבים מצאו קשר בין צריכת מגנזיום נמוכה ודיכאון אצל מבוגרים, במיוחד אצל "מבוגרים צעירים" מתחת לגיל 65 [viii].

    מחקר משנת 2017 שנמשך 8 שבועות, הראה כי נטילת 500 מ"ג מגנזיום באופן יומי שיפרה משמעותית סימפטומים של דיכאון אצל אנשים עם מחסור במינרל הזה[ix].

    דרך מצוינת להגדיל את צריכת המגנזיום שלכם היא כמובן – תוסף תזונה!

    חברת וירידיאן – Viridian ייצרה ופיתחה עבורכם תוסף מגנזיום עוצמתי, מאוזן ובעל ספיגה אופטימלית, המכיל 300 מ"ג של מגנזיום אלמנטלי בכל כמוסה.

    חשוב לציין שספיגה היא חלק מהותי שצריך לקחת בחשבון כשבוחרים תוספי תזונה.

    ספרו לי עוד על תוסף המגנזיום של Viridian



      * שדות חובה




      למה לבחור דווקא את המגנזיום של וירידיאן?

      כיוון שמדובר ב-High Potency Magnesium Viridian  – תוסף מגנזיום עוצמתי ביותר, הודות להיותו שילוב של שלושת הנגזרות של מינרל המגנזיום:

      מגנזיום ציטראט

      מגנזיום בשילוב חומצה ציטרית (מלח לימון).

      זוהי התצורה הנפוצה ביותר, בעלת זמינות ביולוגית גבוהה מאוד, כששיעור הספיגה שלה עומד על 90%!

      אחד מהיתרונות של תצורה זו הוא היותה בעלת מסיסות גבוהה במים ולכן אוספת בדרכה הרבה נוזלים למערכת העיכול  – מה שעוזר לסייע, בין היתר, לעצירויות.

      מגנזיום אוקסיד

      מגנזיום בשילוב תחמוצת אוקסיד (תרכובת אנאורגנית).

      רמת זמינותה לגוף היא השניה לאחר הציטראט ולפי עדויות ומחקרים ביכולתה לווסת את חומציות הקיבה – מה שעוזר לסייע למגוון תופעות וביניהן צרבות.

      מגנזיום ביסגיליצינאט

      מגנזיום עם חומצת אמינו גליצין.

      שיעור זמינות של תצורה זו הוא כ-80%.

      יתרונה הגדול הוא יציבות גבוהה המאפשרת לה לעבור בשלמות במערכת העיכול ולהיספג באזורים שונים בה, לעומת התצורות האחרות.

      כמו כן, היא אינה מושפעת מרכיבים המפריעים לספיגה: סידן, קפאין וכו'.

      מגנזיום ביסגיליצינאט הוא פיתרון מצויין לשירים תפוסים ולמחלות כרוניות של הכליות.

      ועל זה נאמר טובים השניים, ובמקרה שלנו השלושה, מן האחד!

      אם כל זה עדיין לא מספיק עוצמתי, מחקרים מצאו כי שילוב של מגנזיום ביסגיליצינאט עם מגנזיום אוקסיד, רמת הספיגה, שגם ככה גבוהה, עולה בצורה משמעותית.

      שילוב של סוגי המגנזיום השונים בתוסף אחד מסייע ליצור תוסף עוצמתי במיוחד. איור: 123RF

      שילוב של סוגי המגנזיום השונים בתוסף אחד מסייע ליצור תוסף עוצמתי במיוחד. איור: 123RF

      מה היתרון הנוסף של התוסף?

      רוב תוספי התזונה הקיימים היום בשוק מכילים מעבר לחומרים הפעילים גם חומרים מלאכותיים המשמשים את תעשיות הקוסמטיקה, הטואלטיקה ועוד.

      המגנזיום של וירידיאן מכיל 100% רכיבים פעילים וצמחים. ללא: גלוטן, כימיקלים, חומרים מלאכותיים, מבריקים, מלבינים, ממתיקים, מייצבים וכדומה.

      התוסף מתאים גם לצמחוניים ולטבעוניים.

      "המגנזיום של וירידיאן הציל אותי מהמיגרנות הקשות"

      מנהלת באחד מסניפי רשת חנויות הטבע "אניס", שסבלה מגיל מאוד צעיר ממיגרנות ואובחנה בגיל 15, מספרת:

      "סבלתי ממיגרנות על בסיס יומי.

      לא היה עובר יום בלי מיגרנה ובתור אחת ששונאת לקחת כדורים מכל הסוגים למדתי לחיות עם הסבל פשוט (תלוי ברמת הכאב כמובן).

      התחלתי לקחת את המגנזיום של וירידיאן די בסקפטיות חייבת לציין, כי פשוט לא הרבה דברים עזרו לי ובעיקר כי היה לי חדש המידע שמגנזיום עוזר למיגרנות.

      עבר שבוע, עברו שבועיים וככה המשיך הזמן לעבור ואני קולטת שהמיגרנות שלי פשוט לא מופיעות. אין. נעלמו. לא מזמן עברנו דירה והמגנזיום נשאר באחד הקרטונים.

      כך יצא שלא לקחתי למעלה משבוע את המגנזיום והמיגרנות פשוט חזרו ברגע. שלא נדבר על זה שאחת גרמה לי ליפול למיטה ולא להצליח לדבר או לזוז…

      המגנזיום של ורידיאן הוא מוצר מדהים, שעשה לי פלאים בכל הקשור לסיוט הזה שנמשך אצלי שנים על גבי שנים.

      מעבר לכך שהוא עזר לי אישית הוא מאפשר לי לעזור לאנשים נוספים הסובלים מאותו הדבר כמוני".

      לשיפור הבריאות שלכם בלחיצה אחת, כנסו ורכשו

      ספרו לי עוד על תוסף המגנזיום של Viridian



        * שדות חובה




        מקורות

        [i] Rosique-Esteban N, Guasch-Ferré M, Hernández-Alonso P, Salas-Salvadó J. Dietary Magnesium and Cardiovascular Disease: A Review with Emphasis in Epidemiological Studies. Nutrients. 2018 Feb

        [ii] Hruby A, Guasch-Ferré M, Bhupathiraju SN, Manson JE, Willett WC, McKeown NM, Hu FB. Magnesium Intake, Quality of Carbohydrates, and Risk of Type 2 Diabetes: Results From Three U.S. Cohorts. Diabetes Care. 2017 Dec

        [iii] Jee SH, Miller ER 3rd, Guallar E, Singh VK, Appel LJ, Klag MJ. The effect of magnesium supplementation on blood pressure: a meta-analysis of randomized clinical trials. Am J Hypertens. 2002 Aug

        [iv] Fang X, Wang K, Han D, He X, Wei J, Zhao L, Imam MU, Ping Z, Li Y, Xu Y, Min J, Wang F. Dietary magnesium intake and the risk of cardiovascular disease, type 2 diabetes, and all-cause mortality: a dose-response meta-analysis of prospective cohort studies. BMC Med. 2016 Dec

        [v] Welch AA, Kelaiditi E, Jennings A, Steves CJ, Spector TD, MacGregor A. Dietary Magnesium Is Positively Associated With Skeletal Muscle Power and Indices of Muscle Mass and May Attenuate the Association Between Circulating C-Reactive Protein and Muscle Mass in Women. J Bone Miner Res. 2016 Feb

        [vi] Setaro L, Santos-Silva PR, Nakano EY, Sales CH, Nunes N, Greve JM, Colli C. Magnesium status and the physical performance of volleyball players: effects of magnesium supplementation. J Sports Sci. 2014

        [vii] Córdova A, Mielgo-Ayuso J, Roche E, Caballero-García A, Fernandez-Lázaro D. Impact of Magnesium Supplementation in Muscle Damage of Professional Cyclists Competing in a Stage Race. Nutrients. 2019 Aug

        [viii] Tarleton EK, Littenberg B. Magnesium intake and depression in adults. J Am Board Fam Med. 2015 Mar-Apr

        [ix] Rajizadeh A, Mozaffari-Khosravi H, Yassini-Ardakani M, Dehghani A. Effect of magnesium supplementation on depression status in depressed patients with magnesium deficiency: A randomized, double-blind, placebo-controlled trial. Nutrition. 2017 Mar.

        למאמרים נוספים בנושא מגנזיום:

        תכולת מגנזיום במזונות נבחרים

        אודות מגנזיום מתוך הספר "מדריך מפה לריפוי טבעי"

        8 דברים שאתם חייבים לדעת על מגנזיום

        המשך מקורות:

        [x] Furman D, Campisi J, Verdin E, Carrera-Bastos P, Targ S, Franceschi C, Ferrucci L, Gilroy DW, Fasano A, Miller GW, Miller AH, Mantovani A, Weyand CM, Barzilai N, Goronzy JJ, Rando TA, Effros RB, Lucia A, Kleinstreuer N, Slavich GM. Chronic inflammation in the etiology of disease across the life span. Nat Med. 2019 Dec

        [xi] Nielsen FH. Magnesium deficiency and increased inflammation: current perspectives. J Inflamm Res. 2018 Jan

        [xii] Simental-Mendia LE, Sahebkar A, Rodriguez-Moran M, Zambrano-Galvan G, Guerrero-Romero F. Effect of Magnesium Supplementation on Plasma C-reactive Protein Concentrations: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials. Curr Pharm Des. 2017

        [xiii] Dolati S, Rikhtegar R, Mehdizadeh A, Yousefi M. The Role of Magnesium in Pathophysiology and Migraine Treatment. Biol Trace Elem Res. 2020 Aug

        [xiv] von Luckner A, Riederer F. Magnesium in Migraine Prophylaxis-Is There an Evidence-Based Rationale? A Systematic Review. Headache. 2018 Feb

        [xv] Chiu HY, Yeh TH, Huang YC, Chen PY. Effects of Intravenous and Oral Magnesium on Reducing Migraine: A Meta-analysis of Randomized Controlled Trials. Pain Physician. 2016 Jan

        [xvi] Shahrami A, Assarzadegan F, Hatamabadi HR, Asgarzadeh M, Sarehbandi B, Asgarzadeh S. Comparison of therapeutic effects of magnesium sulfate vs. dexamethasone/metoclopramide on alleviating acute migraine headache. J Emerg Med. 2015 Jan

        ספרו לי על תוסף מגנזיום מומלץ



          * שדות חובה




          רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו