MIK_FLYL

Powered by WP Bannerize

ECO_CU_FLYR

Powered by WP Bannerize

מדריך לעור פנים בריא וזוהר בקיץ ובכלל

עור הפנים הוא כרטיס הביקור שלנו. אף אחד לא היה מתנגד לעור פנים צעיר, מתוח, רענן ונטול פיגמנטציה - אבל אנחנו עושים משהו בפועל כדי לגרום לזה לקרות?

אימוץ של מספר אלמנטים בסיסיים לאורח החיים שלנו יאפשרו לנו לבצע שינויים שישפרו באופן משמעותי את בריאות ומראה עור הפנים בכך שימזערו את נזקי השמש ואת פגיעות שינויי האקלים הים התיכוני ההפכפך, ירגיעו את המתחים שאופפים אותנו וימנעו את השפעות זיהום האוויר שלא תורם לזוהר הטבעי שלנו.נפגשנו עם 2 מומחיות לעור פנים- אדוה שלו- נטורופתית ויוגה תרפיסטית וד״ר הילה איסקוב מגרפטה, אחת מהרופאות הותיקות והבכירות בתחום הרפואה האסתטית בישראל כדי להבין- איך שומרים על העור שלנו ומה עושים כדי להמנע מנזקים?

על פי אדוה והילה ישנם שלושה מרכיבים משמעותיים וזמינים בתחזוק עור פנים בריא ורענן: נוזלים, תזונה, ושינה.

נוזלים:

א.ש: ״שתיית מים היא ניקוי הגוף הטבעי ביותר. מים מספקים לחות ושומרים על מראה בריא, צעיר ורענן של העור. המים מסייעים בהעברת חומרים בין תאי הגוף. למטופלים שפחות אוהבים מים אני ממליצה על תה ירוק התורם לבריאות העור, מגן על ממברנות התא, מכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון (פוליפנולים) המפחיתים נזקי קרינת ה-UV, מקטין את הסיכון לחלות בסרטן העור, הפוליפנולים יעילים נגד הזדקנות העור והם משמשים כמרכיב בתכשירים קוסמטיים רבים.״

ה.א: ״אני ממליצה על שתיית שני ליטר מים ביום. חומצה היאלרונית מגיבה כמו ׳ספוג׳ למים- היא מתנפחת כאשר מים יוצרים איתה מגע והיא חיונית למראה מתוח וזוהר למי שבחר למלא ולעצב.

תזונה:

יחד עם הילה ואדווה הרכבנו טבלה המפרטת על מרכיבי מזון מומלצים, השפעתם על עור הפנים ותרומתם ביעילות תהליכים קוסמטיים:

 

הילה, מהצד שלך-מה ההמלצות הכלליות לשמירה על העור לפני ואחרי טיפול אסתטי?

"במידה ומטופל הזריק בוטוקס וחומצה היאלרונית- אבץ הוא מרכיב חיוני לתחזוק התוצאה ואותו אפשר להשיג דרך גרעיני דלעת, נבט חיטה ודגנים מלאים.

ויטמין סי, כמו שמצויין בטבלה- בונה קולגן ומצעיר את העור. אני ממליצה על אכילת פלפל אדום בריכוזים גדולים, כרוב ופלפל צ׳ילי חריף.

גם סידן גורם ליצירה של קולגן עד גיל 65 ומגביר את הייצור שלו כך שאכילת ברוקולי, כרוב, שעועית ירוקה, טחינה ופשתן מאוד יכולים לשמר את העור.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר במראה בריא, הוא גוף בריא. הגישה שלי מול מטופלים היא בראש ובראשונה הוליסטית- הם תמיד יצאו עם טיפ שיסייע להם למקסם את הבריאות האישית שלהם ומתוך כך את המראה, לא ההפך. לדוגמא: קיבה נקייה היא מקור לעור פנים זוהר. ליצירתיים ואמיצים- אפשר לגרד תפוח אדמה חי ולאכול אותו כפי שהוא במטרה לנקות את הקיבה. גם לכבד יש השפעה גדולה על הנראות שלנו מלבד תפקוד פיזי כללי- כאשר הוא מורעל, אפשר לראות פיגמנטציה על עור הפנים וניקוי כבד יכול מאוד לעזור לזה לפני שפונים לתכשירים חיצוניים".

 

שינה

ה.א: ״אני מקפידה להזכיר למטופלים שלי את החשיבות של שינה ובייחוד שינה רצופה. 8 שעות שינה רצופות מסייעות לעור שלנו להתחדש, ולאיברי הגוף באופן כללי לפנות רעלים ולנוח. אם 8 שעות הן לא אפשריות, מה שלכולנו קורה- חשוב לשמור על שעות השינה שיש- שיהיו רציפות. אם אפשר להמנע ממסכים לפני השינה- מה טוב.

המסכים מפרקים את המלטונין (הורמון השינה) לשלוש שעות קדימה מה שיכול לייצר הפרעות שינה, וכתוצאה מכך כהויות מתחת לעיניים״.

 

הקיץ הישראלי

עור הפנים חשוף בקיץ יותר מתמיד לנזקי מזג האוויר- החום גורם לזיעה מוגברת ואוויר עמוס באבק ומצד שני לאוויר יבש מהמזגנים וכמובן מושפע מהברכה והים.

העור מהווה מחיצה בין הסביבה החיצונית לסביבה הפנימית. ולכן מצד אחד הוא מושפע ממזג אוויר, זיהום, קרינה של שמש ומצד שני מושפע מהתזונה שלנו. העור הוא איבר דו כווני – גם סופג מלמעלה וגם מפריש מלמטה. בעיות בעור נוצרות כשהוא נחסם מלמעלה או כשהוא לא מוזן מלמטה.

 

איך לטפל בעור בקיץ?

אדווה: ״תכשירים טבעיים לעור שמותאמים אישית ומתאמים לעונה. בקיץ מתאים להשתמש בתכשירים טיפוח במרקם קליל יותר על בסיס מים. בנוסף קרם הגנה. וחשוב מאד להקפיד פעמים ביום לנקות את העור.

חשיפה מבוקרת וחכמה לשמש- קרינת השמש פירושה רדיקלים חופשים מצב המוביל להזדקנות מהירה יותר של העור.״

הילה: ״בנוסף לכל אלו, חשוב לחזק את הברזל בדם וטימין שחור, או שמן טימין שחור יכולים לשפר את צבע עור הפנים ואת השיער שעלולים להפגע בעונת הקיץ החזקה והארוכה בישראל וכמובן, כובע ומקדם הגנה״

 

מזונות מקררים ומרגיעים לעונת הקיץ

אדווה: ״ההפרדה בין מזונות של חורף למזונות של קיץ היא די אינטואיטיבית. אנחנו יודעים שתבשילי קדירה ומרקים חמים מחממים את הגוף ומספקים לו מזור בלילות החורף הקרים, כשם שאנחנו יודעים שבקיץ כיף לאכול מאכלים קרים וארוחות קלילות. אבל יש גם מדע מאחורי ההפרדה הזו.

מלפפון – המלפפון עתיר בנוזלים באופן מיוחד – 96% ממנו הוא מים, מה ששומר על העור מהתייבשות. יש לו תכונה להיות קר יותר בפנים מאשר בחוץ, מה שהופך אותו למרענן ומתאים במיוחד לפיקניקים וימים ארוכים בחוץ. אכלו את המלפפון לבדו, או הכניסו אותו לסלטים או כריכים. אפשר לחתוך אותו לקוביות או לפומפיה – הוא יצנן אתכם בכל מצב צבירה.

לימון– ללימון אפקט מצנן על הגוף, הוא מונע התייבשות, ממריץ את מערכת העיכול ומעודד שתייה – בלימונדה, חליטת לימון חמה או קרה, או אפילו סתם כוס מים או משקה קל עם פלח לימון טרי

חסה – חסה בקיץ, היא אחד מהירקות הכי מקררים ומעודדי עיכול, רק צריך לשמור על הטריות והקריספיות שלה, ולשטוף אותה היטב. אם זה עדיין לא עושה את העבודה, זכרו ש"חסה" היא בעצם מילת קוד לעלי תרד, מנגולד, כרוב וחסה אייסברג – כל בני המשפחה שכשמגישים אותם יחד, יכולים להיות חגיגה משביעה ומהנה

אבטיח ומלון – לא צריך להלל את האבטיח והמלון, הם עושים זאת בעצמם וגורמים לכל קיץ להיות שווה את הקושי. אבל נזכיר רק פעם נוספת שמדובר בפירות עם הערך הקלורי הכי משתלם יחסית לשובע שהם מעניקים, ושהעובדה שרובם מים – מסייעת לצנן את הגוף.

נענע כוסברה ושומר – ככלל, בקיץ כדאי להמנע מלתבל את המאכלים יתר על המידה, וכדאי לתת להם להנות מהטעם המקורי שלהם אם כי נענע, כוסברה ושומר, טריים או מיובשים – יקפיצו לכם את הארוחה, יעשירו את הטעם ויעזרו לצבירת הנוזלים באותו אופן שבו לימון עושה זאת.״

הילה: ״מאכלים ושתיה קרירה בקיץ מומלצים ורלוונטים גם לאנשים המבצעים טיפולים קוסמטיים. מומלץ לצרוך מאכלים ושתייה פושרים וקרים ולהמנע מאוכל ושתייה חמה כיוון שזה יכול לייצר נפיחות פוסט טראומטית, כך שמזונות הקיץ המצננים בהחלט מתאימים גם למי שכבר ביצע טיפול כמו חוטים, הזרקה וכדומה״.

 

הכתבה באדיבות אדווה שלו- נטורופטית ומורה ליוגה תרפיה וד״ר הילה איסקוב מגרפטה- רופאה אסתטית ומומחית פיסול ועיצוב פנים.

השאירו תגובה: