In2024_Fly
Laisha_Fly

לנצח את הגלאוקומה

מאת: - טיפול ברפואה סינית במחלות רשתית העין ובמחלות עיניים כרוניות
כך תסייעו במניעת הידרדרות המחלה בעזרת תזונה נכונה וטיפול טבעי
PassoverFocus_IN

הנתונים המספריים מלמדים אותנו כי בין 2-3% מכלל האוכלוסיה וכ-10% מהאוכלוסייה המבוגרת סובלים ממחלת הגלאוקומה. מדובר במחלת עיניים כרונית הפוגעת בעצב הראייה, ונגרמת כתוצאה מעלייה בלחץ התוך עיני או גורמים אחרים כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, גנטיקה ועוד.

המחלה אמנם שכיחה ומלווה בתחושות תסכול וסבל רב, אך בעזרת אבחון מוקדם וטיפול טבעי מותאם אישית לצד הרפואה המערבית ניתן לטפל בה ולמנוע הידרדרות נוספת של הראיה.

ריכזנו עבורכם מספר המלצות לתזונה נכונה בשילוב עם טכניקות של טיפול טבעי בגלאוקומה.

 

ויטמינים חיוניים לבריאות העיניים

ויטמין A המצוי בגזר ופירות וירקות כתומים אחרים כמו מנגו, דלעת ובטטה, וויטמין E שנמצא בירקות ירוקים עליים ירוקים (כרוב, קולורבי, תרד ועוד), בדגנים, אגוזים וביצים. כמו כן, מומלץ לשלב בתפריט היומי מזונות עשירים באבץ אותו ניתן לקבל דרך בשר ומאכלי ים. את כל הויטימינים ניתן כמובן לצרוך גם באמצעות כמוסות טבעיות.

 

אנטיאוקסידנטים למניעת התפתחות מחלות עיניים

נוגדי החמצון העיקריים שעוזרים לתפקודי עיניים תקינים מצויים בויטמין C, ובמאכלים עשירים נוספים כמו עגבניות, חמוציות, דובדבנים ותותים.

אוכמניות כחולות עשויות גם הן לסייע בשיפור זרימת הדם אל עצב הראייה ולכן מומלץ להוסיף אותן לתפריט היומי. ניתן גם להזמין פורמולה ייעודית בה יש ריכוז גבוה של אוכמניות כחולות.

 

אבוקדו

אבוקדו יכול להועיל? צילום: DEPOSITPHOTOS

 

ויטמין B3

מחקרים חדשים מלמדים על הקשר בין אכילת מזונות עשירים בויטמין B3 למניעת גלאוקומה בעתיד. הויטמין אחראי על תהליכים רבים בגוף, ובין נגזרותיו גם השתתפות בתהליכים המגינים מפני עלייה בלחץ התוך עיני.תופעה זו נפוצה במיוחד אצל מבוגרים עם תהליך ההזדקנות הטבעי, לכן מומלץ לשלב בתפריט היומי מאכלים עשירים ב- B3 כמו בשר, עוף, דגים וביצים מן החי וגם מזונות מן הצומח – דגנים מלאים, קטניות, שומשום וטחינה, פטריות, אבוקדו אספרגוס.

 

שמירה על ערכי סוכר תקינים

מחקרים רבים קושרים בין לחץ דם גבוה וסוכרת לבין גלאוקומה, לכן חשוב מאוד לשמור על ערכים תקינים של סוכר ולא להגזים באכילת מזונות עתירי פחמימות.

 

דיקור סיני

טיפול טבעי בגלאוקומה כולל דיקור סיני, מותאם אישית אחרי אבחון ובדיקה יסודית של המטופל. הדיקור מסייע בהזרמת הדם לאיזור הפגוע בעצב העין, חיזוק מערכת החיסון והקלת התסמינים.
לצד הדיקור ניתן טיפול טבעי בפורמולות מבוססות צמחי מרפא בהתאמה אישית למצב החולה.

אבחון המטופל כולל איסוף המידע הרלוונטי אודות מצבו הבריאותי הכללי של המטופל ומצב עצב הראייה (בעזרת בדיקת oct), שדה הראייה (בעזרת בדיקת שדה ראייה), עובי הקרנית (בעזרת בדיקת (פכימטריה) והלחץ התוך עיני, תתקבל החלטה על העקרון הטיפולי ומטרות הטיפול. בנוסף בפגישה הראשונה תתבצע התאמת ציפיות לגבי תוצאות הטיפול.

 

אורחות חיים – ממה מומלץ להימנע ומה כדאי לשמר?

צריכה מוגברת של קפה ומזונות עתירי מלח, שומן טראנס וכולסטרול מגבירים את הסיכון להתפתחות מחלת הגלאוקומה ולסיבוכים נוספים שלה כמו לחץ דם גבוה – השתדלו להימנע מהם ככל שאפשר.

השתדלו לשמור על מאזן נוזלים תקין בגוף והימנעו משתייה מוגזמת של מים, הדבר עלול להגביר גם כן את הלחץ התוך עיני.

רצוי לשלב במהלך היומיום פעילות גופנית כמו הליכה שמסייעת בחיזוק הגוף והורדת לחץ הדם, לצד פעילות מרגיעה אחרת כמו מדיטציה או יוגה.

חשוב לציין כי גלאוקומה הינה מחלה כרונית שכיום אין טיפול מרפא, אך מומלץ לעשות כל שניתן על מנת להאט את קצב התקדמותה.

איתי שרף, מחלוצי המטפלים במחלות עיניים ברפואה סינית. בעל ניסיון רב שנים בטיפול בחולי גלאוקומה, בקליניקה פרטית ברמת אביב. הטיפולים ניתנים במקביל ולצד הטיפול הרפואי המערבי, ותורמים לשיפור ומניעת התדרדרות המחלה.

צרו קשר עם איתי שרף



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו