PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

מגנזיום - "מינרל החיים"

מינרל המגנזיום הכרחי לפעילות התקינה של מערכות הגוף השונות ביניהן מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העצבים, העצמות והשרירים, מערכת החיסון ועוד

למה מגנזיום חשוב כל כך?

supherb_IN

המגנזיום הוא מינרל חשוב ביותר בגוף האדם ומשמש כאבן יסוד חיונית למעל 300 תהליכים ביוכימיים בגוף.

מחסור במגנזיום:

מחסור במגנזיום נגרם מהסיבות הבאות:

 

תסמינים של מחסור במגנזיום:

 

אילו סוגי מגנזיום קיימים בשוק?

מגנזיום אוקסיד (Magnesium Oxide)

דרך הפעולה של תוסף מגנזיום אוקסיד הוא תגובה כימית עם חומצות הקיבה לצורך ספיגה בגוף, בשיטה זו שיעור הספיגה הוא נמוך בזמינות ביולוגית העומדת על כ-4% בלבד. ידוע כרכיב משלשל ולכן נהוג להוסיפו לתרופות משלשלות ובנוסף הוא משמש לוויסות חומציות יתר בקיבה. אינו מומלץ לסובלים מנטייה לשלשולים ולחולי מחלות מעי דלקתיות.

מגנזיום ציטראט (Magnesium Citrate) 

זוהי צורת המגנזיום הנפוצה והזולה ביותר, שמקורה בשילוב שבין מגנזיום לבין חומצה ציטרית (מלח לימון) שמופקת, ברוב המקרים, ע"י התססה של רכיב סוכרי מתירס. הוא בעל מסיסות גבוהה במים ולכן הוא מושך נוזלים למערכת העיכול ונוטה לגרום לשלשולים. מסיבה זו הוא נפוץ לשימוש כרכיב לטיפול בעצירות.

מגנזיום אסקורבט (Ascorbic Magnesium)

זהו מגנזיום אשר בייצור מעבדתי משלבים אותו עם חומצה אסקורבית – מהווה תוצר סינטטי של ויטמין C שאינו חומצי. ניתן ליטול אותו גם במצבי צרבות.

מגנזיום גליצינאט (Magnesium Glycinate)

מגנזיום גליצינאט (Magnesium Glycinate)  הוא מגנזיום הקשור לחומצת האמינו גליצין בקשר ביוכימי הנקרא קילציה. הקילציה יוצרת קומפלקס ביולוגי שספיגתו אינו תלויה במסיסות במים, אלא בתהליכי הספיגה של חומצות האמינו, והוא נספג באזורים אחרים במעי מאילו בהם נספגים תוספי המגנזיום האחרים. זאת הסיבה שזמינותו הביולוגית היא גבוהה מאוד. תרכובת זו  אינה מושכת אחריה מים למערכת העיכול ולכן הוא אינה גורמת לשלשולים או אי-נוחות במערכת העיכול. היתרון הנוסף של מגנזיום גליצינאט הוא שספיגתו אינה מושפעת מנוכחות של סידן, קפאין ושאר סוגי מזונות שבדרך כלל מפריעים לספיגת המינרל במערכת העיכול.

מחקר קליני אשר השווה את הזמינות הביולוגית של תוסף מגנזיום ביסגליצינאט (בקילציה), לתוסף רגיל של מגנזיום ציטראט, ומצא כי למגנזיום ביסגליצינאט יש זמינות ביולוגית משמעותית גבוהה יותר.

מחקר קליני נוסף השווה את הזמינות הביולוגית של מגנזיום ביסגליצינאט למגנזיום אוקסיד במטופלים שעברו כריתת מעי ומצא כי ספיגתו של מגנזיום ביסגליצינאט יעילה יותר.

 טכנולוגיית ה-TRAACS

טכנולוגיית ה-(The Real Amino Acid Chelate System TRAACS ) הינה פטנט של חברת אלביון העולמית אשר מובילה את תחום תרכובות המינרלים בעולם.
באמצעות טכנולוגיית ה-TRAACS נוצרת תרכובת אורגנית של המגנזיום עם חומצת האמינו גליצין (חומצות האמינו הן אבני הבניין של החלבונים).
יצירת תרכובת זו מאפשרת למגנזיום להיספג באזורי הספיגה הנרחבים של החלבונים במערכת העיכול, זאת בשונה ממגנזיום רגיל אשר נספג באזורי הספיגה המעטים המיועדים עבור מינרלים.

תרכובת המינרלים האורגנית המיוצרת באמצעות טכנולוגיית TRAACS היא בעלת המבנה המולקולרי הקטן ביותר מבין תרכובות המינרלים השונות, תכונה שמגדילה את יכולת הספיגה של המינרל.

 

הטכנולוגיה הליפוזומלית

שיטה ייחודית זו פותחה במטרה להגביר הספיגה של חומרי הזנה ותרופות במערכת העיכול על מנת להעלות את ריכוז החומר הפעיל בדם ולהגביר את הזמינות הביולוגית של מינרלים, ויטמינים, חומצות שומן ועוד.
ליפוזומים הם מבנים כדוריים המכילים בתוכם את החומר הפעיל מעטפת הליפוזום זהה במבנה שלה לקרום התא האנושי, ולכן כאשר הליפוזום בא במגע עם דופן המעי הוא חודר אותו בקלות יתרה, מתמזג עם תאי דופן המעי ומעביר אליהם את תכולתו.

 

 

שימוש בטכנולוגיה הליפוזומלית לנטילת תוסף מגנזיום מאפשרת יתרונות נוספים כמו מניעת התפרקות החומר הפעיל במערכת העיכול ומניעת תופעות לוואי של מערכת העיכול  הטכנולוגיה הליפוזומלית ידידותית לרקמות הגוף גם מבחינת התגובה החיסונית.

 

מגנזיום גליצינאט ליפוזומלי LIPO MAG

LIPO MAG של חברת EcoSupp הוא תוסף מגנזיום מסוג ביס-גליצינאט המיוצר תוך שילוב של שתי הטכנולוגיות המתקדמות לשיפור ספיגת מינרלים – טכנולוגיית ה-TRAACS והטכנולוגיה הליפוזומלית.

שימוש בשתי טכנולוגיות אלו בתהליך היצור מבטיח פורמולה איכותית המכילה מגנזיום גליצינאט בספיגה גבוהה במיוחד ומונעת תופעות לוואי אופייניות לנטילת תוספי מינרלים.

LIPO MAG  אינו יוצר אינטראקציה עם מזונות אחרים אשר מעכבים ספיגת מגנזיום.

המוצר מתאים לספורטאים.

בטעם ניטרלי, ללא סוכר, ללא ממתיקים מלאכותיים וללא חומרי טעם וריח.

ללא רכיבים מן החי, מתאים לצמחונים וטבעונים.

 

הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי בלבד ואין הוא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. יהודית

    ברצוני להזכיר שיש סוג נוסף של מגנזיום מגנזיום כלוריד בהתזה ישירה על העור (שמן מגנזיום).

  2. עמליה

    אני מעדיפה לצרוך מגנזיום מפירות וירקות ולא מבית מרקחת.

  3. עמליה

    הייתי רוצה שתמליצו על מקורות טבעיים לצריכת מגנזיום. ולא על כימיקלים תעשייתיים.
    מגנזיום מצוי בשקדים באגוזים בתירס בתרד
    בדובדבנים בצמוקים בשזיפים מיובשים בסלק.
    מערכת העיכול שלנו לא מעכלת כימיקלים.

  4. חגי

    כתבה מענינת ומאירה תודה