Laisha_Fly
supherb_Fly

3 מתכונים לפנקייקים פרוביוטיים

מאת: עדי זוסמן - RD BSc MBA, תזונאית קלינית בכירה, מייסדת ומנהלת המרכז ובית הספר לבריאות מערכת העיכול "דרך הבטן"
זמן קריאה: 2 דקות
פנקייק מכוסמת (ללא גלוטן), פנקייק מחמצת מקמח כוסמין ופנקייק מכל קמח שתרצו

פנקייקים פרוביוטיים. צילום: עדי זוסמן

bari14_In

גם פנקייק וגם פרוביוטיקה?

קבלו 3 מתכונים מוצלחים לפנקייקים, להנאתכם ולבריאות מערכת העיכול שלכם.

למתכונים פרוביוטיים נוספים:

יוגורט טבעוני ללא שום תוספות מוזרות

הכרוב הכבוש של ד"ר בולסוויץ

גבינת קשיו טבעונית

מתכון לפנקייק כוסמת

פתרון מעולה למזון ללא גלוטן שמתאים גם לצליאק וגם לרגישים לגלוטן ולנמנעים מחיטה וחבריה.

מצרכים:

כוס כוסמת ירוקה

רבע כפית מלח אטלנטי

שמן לטיגון – קוקוס / זית / גהי

אופציונלי – ביצה (עדיף ביצת חופש אורגנית)

הוראות הכנה:

לשטוף ולהשרות למשך הלילה 1 כוס כוסמת ירוקה ב-4 כוסות מים.

בבוקר לסנן, להעביר למעבד מזון עם 1 כוס מים ורבע כפית מלח אטלנטי,ולטחון היטב עד לקבלת בלילה.

להשאיר את הבלילה בכלי זכוכית מכוסה במגבת למשך 2-3 שעות.

לערבב היטב.

ניתן (אך לא חובה) להוסיף ביצה טרופה.

לטגן את הפנקייקים על כפית שמן.

לגיוון, אם אין שלשולים או סיכון לחסימת מעיים, ניתן להוסיף לבלילת הכוסמת חצי
כוס שמיר קצוץ. מוסיף טעם ואסתטיקה.

להגיש באהבה עם טחינה או אבוקדו.

פנקייק כוסמין מחמצת

אפשרות נפלאה לגוון את הלחם ולהכין מנה משביעה, שניתן לאכול כארוחה קלה או לקחת לעבודה/ לימודים.

למי שיש מחמצת:

לערבב 1/2 כוס מחמצת עם 1 כוס קמח כוסמין 70%.

להוסיף 1/2 כוס מים, 1/2 כפית סילאן/ מייפל.

להשאיר את הבלילה לתסיסה מחוץ למקרר למשך 4-6 שעות, בהתאם למזג האוויר.

למי שאין מחמצת:

לערבב 1 כוס קמח כוסמין עם 1/2 כוס מים וחצי כפית סילאן/ מייפל.

להשאיר להתססה למשך 8-10 שעות (מחוץ למקרר, כדי לאפשר למיקרואורגניזמים לעבוד).

לאחר ההתססה:

ניתן לערבב עם ביצה, להוסיף חצי כוס משקה צמחי אורגני
(שקדים או סויה) ולערבב היטב עד לקבלת מרקם מתאים לפנקייקס.

כעת מתבלים, לפי הטעם.

אם רוצים כיוון מתוק – אפשר להוסיף קינמון ותמצית וניל אורגני, ואם רוצים כיוון מלוח – מעט מלח, כמון ואגוז מוסקט.

מטגנים על מחבת על-דבק עם מעט שמן קוקוס או שמן זית.

מומלץ להגיש עם גבינת עזים קשה, או אבוקדו, או סלט ביצים או טחינה ביתית.

ניתן להקפיץ ירקות פרוסים לרצועות + נבטי שעועית, לגלגל בפנקייק מוכן ולאפות כמה דקות בתנור.

מתקבל סוג של אגרול בריא.

פנקייקים מכל קמח אחר

על אותו רעיון ניתן להכין פנקייקס מכל קמח אחר: קמח חומוס, עדשים, קמח קינואה, קמח שיפון וכד'.

בפסח ניתן להשתמש בקמח שקדים (אז אין צורך בהתססה), או קמח תפוחי אדמה (פחות אוהבת להמליץ מאחר שמדובר בסוג של עמילן נטול כל ערך תזונתי. אבל אפשר שבוע בשנה, למען הגיוון).

חשוב לתת זמן התססה כדי ליצור פירוק חלקי של עמילנים וחלבונים שישנם בקמח וכך להקל על העיכול.

זמן השריה משתנה 2-8 שעות, תלוי במזג האוויר (קיץ- פחות, חורף יותר), סוג הקמח (קמח קטניות דורש יותר זמן) ומצב העיכול של האוכלים.


אהבתם? רוצים לקבל עוד כלים וטיפים חשובים לבריאות מערכת העיכול שלכם?

עדי זוסמן מזמינה אתכם לפאנל מיוחד בהשתתפותה ובהשתתפות ד"ר מיכאל הרלינג ותמרה צוברי שיתקיים ביום חמישי ה-11.4 במסגרת כנס אוכלים בריא 14:

לפרטים והזמנת כרטיסים כנסו לאתר אוכלים בריא 14

להנחה הקלידו קוד קופון: 1313 בעת הרכישה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו