loading
loading

10 יתרונות בריאותיים באכילת פלפלים

מאת: המידע באדיבות - מו"פ ערבה תיכונה וצפונית - תמר
זמן קריאה: 2 דקות
הם מונעים אנמיה, מעניקים הגנה מפני מחלות לב וכלי דם, נלחמים בסרטן ועוד. בואו ללמוד על יתרונותיהם הבריאותיים של הפלפלים
10 יתרונות בריאותיים באכילת פלפלים. צילום: פביאן קולדורף

10 יתרונות בריאותיים באכילת פלפלים. צילום: פביאן קולדורף

loading

מקור הפלפל הוא באיזור בוליביה ופרו בדרום אמריקה, שם שימש למאכל במשך אלפי שנים.

לאירופה הגיע הפלפל רק בשנת 1493 עם חזרתו של קולומבוס ממסעו הראשון ב"עולם החדש".

במאה ה-16 גידולו כבר התפרס בכל ספרד, משם התפשט לשאר מדינות אירופה והעולם, בעזרתה של פורטוגל.

בארץ, מגדלים חקלאי הערבה התיכונה את הפלפלים גם בעונת החורף.

הם עושים זאת בעזרת מחקרי מו"פ ערבה תיכונה, בחממות סטריליות, המשתרעות על אלפי דונמים, תוך ניצול אורך אור היום וחום השמש, בלב המדבר.

הודות לכך, אנחנו יכולים ליהנות מהיתרונות הבריאותיים של הפלפלים במהלך כל השנה. להלן פירוט היתרונות המרכזיים.

למאמרים נוספים על מזונות בריאים:

ארוגולה כבר אכלתם היום?

מהו המזון שיסייע לכם להאריך חיים?

תפסיקו לזרוק את גבעולי הברוקולי. הם טובים למיקרוביום!

10 יתרונות בריאותיים לפלפל

#1 מעכב הזדקנות

הפלפל האדום מכיל נוגדי חמצון – קרטנואידים אדומים וכתומים, השומרים על הבריאות הכללית, מונעים מחלות ומעכבים את תהליך ההזדקנות.

#2 דל קלוריות וידידותי לדיאטה

הפלפל האדום עשוי מ-92% מים ועל כל 100 גרם מכיל 32 קלוריות בלבד, 6 גרם פחמימות, 4.2 גרם סוכרים, 2.1 גרם סיבים תזונתיים, התורמים לתחושת שובע, ו-0.3 גרם שומן. לכן יעיל ומומלץ לשלב בתהליך ירידה במשקל.

#3 עשיר בוויטמין C יותר מתפוז!

פלפל אדום, מכיל ב-190 מ"ג ויטמין C ל-100 גרם, פי 3.6 מאשר בתפוז. מספיק לאכול חצי פלפל ביום כדי לספק את הכמות היומית המומלצת.

פלפלים אדומים מהערבה התיכונה. תמונה באדיבות יח"צ

פלפלים אדומים מהערבה התיכונה. תמונה באדיבות יח"צ

#4 תומך במערכת החיסונית ומועיל נגד צינון ושפעת

ויטמין C הינו נוגד חמצון עוצמתי המגן בפני נזק תאי, מחזק את המערכת החיסונית ובעל אפקט אנטי-דלקתי. בנוסף הוא מסייע למניעת מחלות חורף כמו שפעת וצינון.

#5 תורם לראייה ולבריאות העיניים

פלפלים אדומים עשירים בפיגמנט האורגני בטא-קרוטן, מקור מרכזי ליצירת ויטמין A המסייע לשיפור הראייה, בפרט בתנאי חושך, ועשוי למנוע, במינון נכון, מחלות עיניים כמו קטרקט וניוון מקולרי.

#6 שומר על עור הפנים רענן וקורן

הוויטמין C בפלפל האדום, יעיל לעור פנים יפה, רענן וקורן. בנוסף, הוויטמין A מחזק את תאי העור, מסייע בריפוי פצעים ותורם לגידול תאי דם לבנים.

#7 מונע סרטן

בזכות נוגדי החמצון שבו והכמות הגבוהה של ויטמין C, מומלץ לאכול פלפל מדי יום למניעת סרטן הפה, הגרון ומיתרי הקול, הוושט, הקיבה, השד, המעי והריאות.

#8 בריא ללב

אכילת פלפלים היא הגנה מפני מחלות לב וכלי דם, כמו התקפי לב ושבץ. מומלץ לאנשים עם לחץ דם גבוה לשלב את הפלפל בתפריט מדי יום.

פלפלים - שפע של יתרונות בריאותיים. צילום: גילה טל

פלפלים – שפע של יתרונות בריאותיים. צילום: גילה טל

#9 עשוי להוריד את רמות הסוכר בדם

הפלפלים האדומים מכילים פוליפנולים, שעל פי מחקרים שנעשו בבעלי חיים ובבני אדם, תורמים לייצוב רמת הסוכר בדם ועל פניו מפחיתים את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2.

#10 מונע אנמיה

הוויטמין C מגביר את ספיגת הברזל בגוף, שהמחסור בו הוא אחד הגורמים השכיחים לאנמיה.

בנוסף, הפלפלים האדומים עשירים בוויטמין B6, החיוני ליצירת המוגלובין, החלבון שאחראי על נשיאת החמצן בדם לכל חלקי הגוף.

 

המידע באדיבות – מו"פ ערבה תיכונה וצפונית – תמר, שחוקריו יציגו בביתן בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, בתחנת המחקר "יאיר" בחצבה 23-24 בפברואר 2022, שתשתרע על פני 20 דונם של חממות וביתני תצוגה של מאתיים חברות מהארץ ובעולם, שוק איכרים, מתחמי מזון ועוד. הכניסה ללא תשלום.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. רותי

    לגבי הפלפלים, הכל טוב ויפה אלא שלא ברור האם יש פגיעה בכל הערכים הטובים הללו בזמן בישול או גריל/על האש לצורך קילוף הקליפה. מעניין לדעת

  2. ידידה מיוחס

    האם זה נכון רק לפלפלים האדומים? מה לגבי הצהובים כתומים וירוק בהיר ?

  3. דורית

    מאחר והם קשורים למשפחת הסולניים, איך הם בריאים כל כך. כל המזן אומרים לי להימנע מהם.