supherb_Fly
supherb_Fly

שירבו סגולותינו כרימון - פצצה של בריאות וטעם

מאת: - קשת מיצים
לא צריך לחכות לראש השנה כדי ליהנות מהפרי שיכול לשפר את הבריאות, המראה וההרגשה שלכם

גרגרי בריאות וטעם - הרימון. צילום: PEXELS

Thymoquin_Corner
Thymoquin_HP
Thymoquin_Fly
Thymoquin_In
Thymoquin_Mob
himalayaKrem_HP
himalayaKrem_Fly
himalayaKrem_Mob
himalayaKrem_IN
himalayaKrem_Corner

בין שלל הפירות הצבעוניים והמגרים, יש אחד שמושך במיוחד את תשומת הלב: הצבע האדום העז והכתר שמתנוסס לא משאירים מקום לספק – מדובר בכוכב. בין אם אתם מהמעריצים של הטעם והמראה של הרימון או לא, חשוב שתדעו שמדובר בפרי שלא ברור לנו כיצד עוד לא הוכתר כסופר פוד בזכות הערכים המרשימים שלו.

 

אחד משבעה שעומד בפני עצמו: הרימון

כולם בישראל מכירים את הרימון מגיל צעיר, אחרי הכל, מדובר באחד משבעת המינים. אם חלפו הרבה שנים מאז שסיימתם את הלימודים וכבר שכחתם את מעמד העל של הרימון, נשמח לרענן את זכרונכם: "כִּי ה' אֱלֹהֶיךָ, מְבִיאֲךָ אֶל-אֶרֶץ טוֹבָה: אֶרֶץ, נַחֲלֵי מָיִם–עֲיָנֹת וּתְהֹמֹת, יֹצְאִים בַּבִּקְעָה וּבָהָר. אֶרֶץ חִטָּה וּשְׂעֹרָה, וְגֶפֶן וּתְאֵנָה וְרִמּוֹן; אֶרֶץ-זֵית שֶׁמֶן, וּדְבָשׁ." (דברים, ח', ז'-ח'). התנ"ך שייך את הרימון לנבחרת נחשקת ויוקרתית; נחמד לגלות שעד היום הוא נחשב לפרי מוביל בעל סגולות בריאותיות מרשימות.

 

אינסוף גרגרים ותועלות בריאותיות

גרגרי הרימון עשירים בשלל ערכים תזונתיים:

רימון

טוב ללב – הרימון. צילום: PEXELS

 

נוגדי חימצון מרעננים

כולם מדברים על היתרונות של נוגדי חימצון בעיכוב תהליכי הזדקנות (אנטי אייג'ינג) ומניעת מחלות, אבל לא כולם מכירים את הכוכב בשם פוניקלגין – מדובר בנוגד חימצון רב עוצמה ומרוכז שאפשר למצוא במיץ וכן בקליפה של הרימון. זהו פוליפנול נוגד חימצון שהוכח במחקרים כמונע דלקות.

 

היכולות של הרימון מתרחבות הרבה מעבר למניעת דלקות ולמעשה מדובר בפרי שנלחם בסרטן. מחקרים של אוניברסיטת נאפולי הוכיחו שמיץ הרימון מעכב התפתחו סרטן מסוגים שונים לרבות סרטן השד, סרטן הערמונית ועוד. לא רק שהפרי יכול לבלום את התפתחות הסרטן אלא אף לעודד את המלחמה הפעילה בו.

 

רימון – החלוץ של נוגדי החימצון

למזלנו, הרימון אינו נוגד החימצון היחיד שזמין לנו כיום. מחקרים מחפשים נוגדי חימצון רבים ואנחנו יכולים להיעזר בעוד מאכלים ומשקאות שמונעים תהליכים חימצון ונלחמים במחלות. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון את העוצמה הרבה של הרימון – תוכלו למצוא בו עד פי שלוש נוגדי חימצון לעומת "כוכבים" אחרים: תה ירוק, יין אדום וכן מיץ אוכמניות ידועים כמשקאות עשירים בנוגדי חימצון, אבל אם משווים אותם לרימון, הם מחווירים ביכולות הבריאותיות שלהם.

מיץ רימונים

מיץ רימונים – נבדק והוכח כיעיל בשלל מחקרים. צילום: PEXELS

מניעת מחלות רבות כמספר הגרגרים

זה לא קל לדבר על הרימון, כי כמות המחלות שבהן הוא נלחם היא בלתי נתפסת, הנה כמה מחלות שהמחקרים הוכיחו שהוא מסייע במניעתן:

 

גרגרים אדומים שמלאים בחיוניות ועוצמה

כבר סיפרנו על יכולותיו המדהימות של הרימון בשיפור בעיות בלב ובלחץ הדם. שיפור זרימת הדם טוב באופן כללי לבריאותנו אך יש אספקט שהמחקרים אוהבים להתמקד בו: נושא האונות. בעיות בזרימת הדם יכולות לפגוע בתפקוד המיני ולפי מחקרים מהשנים האחרונות, הרימון הוא תרופה טבעית לשיפור התפקוד המיני.

התוצאות מצביעות על שיפור בתחום הזיקפה, בקרב גברים שסבלו מבעיות וגם אם אינכם סובלים באמת מבעיה, שווה להוסיף לתפריט שלכם את האדום-אדום הזה, שיכול לסייע גם בתחום האונות.

 

מיץ רימון – עדיף על אכילת הפרי?

בין אם אתם נהנים מהחוויה של אכילת הגרגרים או לא, כדאי שתדעו שבניגוד לפירות אחרים, שעלולים לאבד חלק מהערכים כשהופכים אותם למיץ, במקרה של הרימון, המיץ מוסיף המון: גם בקליפת הרימון יש שלל מרכיבים בריאים וסחיטתו מאפשרת ליהנות גם מהערכים התזונתיים שלהם.

 

בנוסף, קילוף הפרי, או איך שקוראים לו באופן רשמי – פריטת רימון, הוא תהליך מורכב שגוזל זמן ויכול ללכלך את מי שפורט וכן את השיש, לכן הפרי חוסך את כל אלו. מיץ רימון ששווה להכיר הוא מיץ הרימון של קשת, שמעניק לכם 100% בריאות, ללא תוספות מיותרות.

צרו קשר עם קשת מיצים טבעיים



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו