PassoverFocus_Fly
Thymoquin_Fly

שינוי תזונתי משנה חיים - מלי מאיו-לוי

מלי חגגה 65 אבל חשה צעירה משנותיה בזכות תזונה מדויקת
Thymoquin_In

למרות שהיא נראית הרבה יותר צעירה, מלי כבר חגגה יום הולדת 65.

מלי היא אמנית רב תחומית. בשנים האחרונות בעיקר מרצה ומופיעה בתחום הזמר העברי ומלמדת פיתוח קול. בנוסף לכל, היא מטפלת איורוודית מוסמכת.

  1. מה דחף אותך לבצע את השינוי?

סבלתי מאסטמה קשה שהתחילה בגיל חודש. מגיל ארבעים חלה החמרה משמעותית במצבי עד להגעה לחדר מיון לפחות 3 פעמים בשנה והזדקקות לתרופות רבות כולל סטרואידים בסבבים אין סופיים. בכל פעם שסיימתי את מינון הסטרואידים התחיל התקף חדש. הרגשתי מוגבלת. כל בוקר החל באינהלציה, ביום תרופות ומשאפים, שינה בחצי ישיבה. באחד הימים לא יכולתי לעלות במדרגות ביתי לקומה השנייה לחדרי הילדים. ישבתי על המדרגות ובקשתי את נפשי למות. הייתי בת 47. זמן קצר לפני יום הולדתי. לכבוד יום הולדתי נסענו למלון בצפת. לגמרי במקרה ראיתי פרסום לעיסוי איורוודי. אחרי חצי שעה של עיסוי החל גופי לפלוט ליחה. ביקשתי לפתוח חלון ואויר קר של חורף חדר לריאותיי ומילא אותן בחיים. התחלתי לבכות.המעסה נתן לי מספר טלפון של המורה שלו: ד"ר ערן מגון והודה בפניי שכל כך נבהל מהטופס שמלאתי בספא שטרח והתייעץ אתו לפני העיסוי. לא היה לי מה להפסיד. נסעתי לפגישה במרכז וחזרתי ממנה עם רשימת קניות. כולם צחקו עלי…הרי כבר ניסיתי קודם גם אקופונקטורה, גם הומאופתיה, כל מה שנתן שביב תקווה לשינוי. בכל הפעמים זה נגמר בבית חולים. וכך התחיל מסעי עם האיורודה.

 

  1. באיזו גישה תזונתית בחרת ומדוע?

האיורוודה היא רפואה הודית עתיקה. קסמה לי הגישה האינדיווידואליסטית בריפוי תוך התאמת התזונה לטיפוס הגוף-נפש של המטופל. לא הכל מתאים או בריא לכולם. יש מזונות שיועילו לאחד ויזיקו לאחר.

 

  1. איך זה השפיע על החיים שלך? כמה היה קשה או קל ליישם אותה?

מהרגע שהתחלתי להכין תה יומי, לבשל לעצמי, לעסות את גופי ולקבל סדרת עיסויים במקביל, השתנו חיי. אחרי שבועיים הרגשתי בפעם הראשונה מזה שנים שאיני זקוקה למשאף. כל כך פחדתי ללכת ללמד בלעדיו שהחזקתי אותו ביד אחת ובשנייה רשמתי על הלוח. אחרי שלושה שבועות לא נזקקתי לאינהלציות בבוקר ובערב. השינוי היה קיצוני ומהיר. ירדתי 15 ק"ג מבלי לשים לב. הקושי בשיטה הוא העבודה העצמית: אתה חייב לבשל לעצמך (בשלתי כפול גם למשפחה), חייב להקפיד על זמני הארוחות (צריך לקחת אוכל לעבודה) ולהשקיע זמן לעיסויים.

 

  1. האם היו לך רגעי משבר בדרך? איך הצלחת להתגבר עליהם?

רגעי המשבר היו בהתחלה כשנמנעתי ממלח לחלוטין והתקשיתי לבשל אוכל טעים ואסתטי. זה לקח זמן עד שלמדתי להתאים את התבלינים לתבשילים השונים, להפריד ירקות ולהגיע לטעמים מאוזנים. היום אני מומחית…

 

  1. עבור אילו אנשים התזונה שבחרת טובה?

התזונה האיורוודית היא תזונה מונעת מחלות ושומרת איזון ובריאות. ברגע שאדם מאובחן הוא יודע מאילו מאכלים להימנע או להמעיט ומהם המאכלים המייטיבים עמו.

 

  1. יש עוד שינויים בתזונה שחשבת לבצע בעתיד?

לצערי איני צמחונית לחלוטין. בין היתר משום שקשה לבשל כפול ומשפחתי רובה אינה צמחונית. אני מניחה שתהליך הפחתת הבשר ימשך גם בעתיד.(אנו אוכלים בעיקר דגים והודו ונמנעים מבקר).

  1. מה הטיפ שלך למי שרוצה להתחיל בשינוי ולא יודע איך?

כשבחרתם בשיטת תזונה ואתם כבר מתכננים שינוי, הכינו מראש רשימת קניות: תבלינים, דגנים, ירקות, טופו, קרקרים וכו'. קנו מספיק מצרכים עבור תפריט לשבוע. אם כל המצרכים יהיו בהישג יד יהיה לכם קל לשמור על השגרה. כדאי לבשל בבית אוכל בריא, טרי ומתאים לכם. ובכל זאת אל תמנעו מארוחות משותפות לצרכים חברתיים. למדו את עקרונות  השיטה ובחרו את הרע במיעוטו מהתפריט בבתי קפה ומסעדות.

בהצלחה!

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו