In2024_Fly
supherb_Fly

ריטה שטרן, נטורופתית

מיקום: עפולה נטורופתית, תזונאית ליווי ואימון אישי. מרצה ומטפלת הוליסטית, כותבת מאמרי בריאות. יחד נחקור ונמצא את הגורמים שמונעים ממך בריאות פיזית ונפשית ונטפל בהם בהתאמה. מתמחה בליווי אינטגרטיבי לחולי סרטן ומשפחותיהם
In2024_Article

ריטה שטרן


מיקום: עפולה




שמי שטרן ריטה ואני נטורופתית, בוגרת נטורופתיה ותזונה טבעית במכללת מדיסין וחברה רשומה באגודה הנטורופתית הישראלית ומועדון המטפלים הישראלי.

אני מטפלת, מרצה ומעבירה סדנאות בנושא אורח חיים בריא, מניעה של מחלות בכל הגילאים וטיפול במחלות קיימות אקוטיות או כרוניות, כותבת מאמרים על תזונה ובריאות.

ניסיון חיי לימד אותי שאי אפשר להפריד בן הגוף והנפש ועדיפה המניעה על פני המחלה. בעברי התעסוקתי, טרם השינוי המקצועי שעשיתי, עבדתי בהייטק כמהנדסת ומנהלת במשך 28 שנים. במהלך השנים, עבדתי, כמו הרבה אנשי היי-טק, בלחץ, במשך שעות ארוכות מאוד, ללא מודעות למחיר הבריאותי. העבודה הייתה מאתגרת ומתגמלת אך גם תובענית מאוד. עקב אורח חיי הלחוץ והבלתי מאוזן, החלו אצלי בעיות בריאות שהרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה להבין או לרפא וכך התוודיתי לרפואה הנטורופתית שהצילה את חיי. בדיעבד, אני מבינה שהיה קשר מובהק בין הלחץ בו חייתי ובין בעיות הבריאות שלי.

בחיפוש אחרי פתרון הגעתי לנטורופת שהנחה אותי וטיפל בי כאדם שלם, גוף ונפש, תוך חיפוש שורש הבעיה. בעזרתו פיתחתי מודעות בהקשר למחיר הפיזי והנפשי של החיים בסטרס כרוני, מחיר התזונה הבלתי מאוזנת וחוסר בשעות השינה ולמדתי אורח חיים מאוזן מותאם מציאות. חזרתי לתפקוד מלא והמשכתי לעבוד בהיי טק, בסביבה לוחצת ומלחיצה אבל הפעם מתוך מודעות והקפדה על אורח החיים החדש שאימצתי. המשכתי לעבוד בתחום ההיי-טק עוד חמש עשרה שנים ושגשגתי מבחינה מקצועית. זה היה ברור לי שאת שיעור החיים שלמדתי עליי להנחיל גם לעמיתיי למען יישמרו ותשמר בריאותם.


מה שמאפיין אותי כמטפלת זה כושר אנאליטי הוליסטי ללא שיפוטיות, ראיית תמונת המצב כולה והפרטים הקטנים (תכונות שפיתחתי כמנהלת בהייטק). הקשבה, אמפתיה, סבלנות וליווי אישי וצמוד לאורך כל התהליך הטיפולי עד לתוצאה המיוחלת. אני מאמינה בהתאמת טיפול אישי, משלל הכלים שברשותי, ביחד עם המטופל ועל דעתו, כולל הסברים והדרכה, תפריטים ומתכונים, מתוך הבנה שכאשר מבינים את הרציונל קל יותר ליישם. אני מאמינה בשינוי הרגלים בצעדים מותאמים אישית, תוך התמדה שמבטיחה הצלחה לאורך זמן.




בארגז הכלים שלי:


כלים אבחוניים:

• תשאול נטורופתי ושיחת אבחון
• בדיקות קונבנציונאליות- ניתוח בדיקות מעבדה ואבחונים קונבנציונליים
• אירידיולוגיה – אבחון בקשתית העין לגילוי חולשות גנטיות, מחלות אקוטיות וכרוניות
• כירולוגיה וציפורניים


כלים טיפוליים:

• תזונה – כלי טיפולי ראשון במעלה לשמר בריאות וחיוניות, למנוע מחלות, לרדת במשקל, לטפל במחלות קיימות ולשפר את איכות החיים.
• צמחי מרפא – צמחים הם מתנה מהטבע. במשך אלפי שנים השתמשו בצמחים בדרכים שונות לטפל במחלות ולשמר בריאות.
• ארומתרפיה – לשמנים אתריים תכונות רפואיות בהרחה, במריחה, באמבט ובקומפרסים.
• קשרי גוף-נפש, דמיון מודרך ואימון למודעות והתפתחות – העולם הפנימי שלנו, רגשות, מחשבות, אמונות, דעות, דפוסי התנהגות, משברים ולחצים, כל אלה משפיעים על הפיזיולוגיה וההפך. עובדה זו מוכחת היום מחקרית! אני עושה שימוש בטכניקות נשימה, הרפיה, דמיון מודרך, מדיטציות על מנת לאפשר חזרה לאיזון בין הגוף לנפש.
• תוספי ויטמינים ומינרלים – ויטמינים ומינרלים משתתפים בתהליכים חשובים. יש חומרים שהגוף אינו מסוגל לייצר ועליו לקבלם מהתזונה או מתוספי תזונה.
• הילינג (בכירה) ורייקי (מאסטר) – טיפולים אנרגטיים להחזרת האיזון האנרגטי.
• סוג'וק – דיקור קוריאני בכפות הידיים לטיפול בסימפטומים שונים.
• פרחי באך – תמציות פרחי באך לטיפול בדפוסי חיים שאותם אנחנו רוצים לשנות.
• הומאופתיה מודרנית
• ליווי אינטגרטיבי לחולי סרטן ובני משפחותיהם – ליווי תזונה, רגשי ורוחני.


היה זה לינקולן שאמר: " ובסוף, מה שחשוב באמת זה לא מספר השנים בחייך אלא – החיים בשנותיך…"



פרטים ליצירת קשר:


טלפון נייח: 04-6401166


טלפון נייד: 054-4995475


אימייל: sternrita@gmail.com


כתובת פייסבוק: https://www.facebook.com/SternRita.Nathuropat


הערה: הפורטל לתזונה בריאה Eatwell משמש כערוץ פרסומי בלבד ואין הוא ממליץ על מטפל כזה או אחר ואינו נושא באחריות כלשהי למוצר/שירות שניתן ע"י חברה או בעלי המקצוע המפורסמים באתר או בכלל.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו