Thymoquin_Fly
Sunrider_Fly

רומא: לאכול, בריא, וטעים!

מאת: - נטורופתיה, אירידולוגיה, דיקור. התמחות בטיפול במחלות כרוניות וסרטן, ניקוי גוף מרעלים, סדנאות בישול ואפיה בריאים
גם שוחרי בריאות ותזונה מקצועיים מודים שהם נשברים בחו"ל. אפרת נבון רוצה לנפץ את הסטיגמה ומגישה לכם את רומא הטעימה והבריאה, על קצה המזלג
Sunrider_Article

כחובבת מסעות שחובבת תזונה נקיה ובריאה, תכנוני החופשות שלי כוללים מחקר מקדים על ההיצע הקולינרי הבריא שבהם ואני מחפשת אחר מסעדות אורגניות ובתי טבע בהם אסעד את ליבי באופן שיישאר בריא…

הפעם, שמתי פעמי לרומא וחוץ מאתריה המשופעים ביצירות אמנות מרהיבות נהניתי מאד גם מהארוחות במסעדות ובתי קפה בריאים. ארחיב על שלושה מהם ועל רשת חנויות טבע איטלקית נפוצה:

Grezzo chocolate bar:

הקונספט: בית קפה אינטימי שכולו מקדש לשוקולד. הכל מוכן במקום, טבעוני, אורגני, נטול גלוטן ונטול סוכר.

בתפריט: פרלינים בשלל מרקמים, ציפויים וצורות, קינוחים כמו טירמיסו, קרמבו, זאכר טורט, בסקוויטים ממולאים ועוד, גלידות, כדורי שוקולד, צ'וקולטה סמיכה חמה ועוד.

הפרלינים ב-Grezzo chocolate bar. צילום: אפרת נבון כהן

הפרלינים ב-Grezzo chocolate bar. צילום: אפרת נבון כהן

 

אני התענגתי על: גלידות מעולות על בסיס קשיו (טעמתי את הקפה, שוקולד לוז, פיסטוק ופירות יער), פרלינים שמיימיים, עוגיות נהדרות והכי הפיל אותי משקה שוקולד סמיך, מחמם, מהמם- אל תצאו בלעדיו! יצאתי משם שיכורה משוקולד ואהבתי למזון העל הזה גברה אחרי החוויה המענגת הזו.

כתובת גן העדן השוקולדי: Via Urbana, 130, 00184 Roma

 

Ecru :

הקונספט: מסעדה טבעונית אורגנית , 95% רו פוד, ללא גלוטן, ללא סוכר.

בתפריט: סלטים בסגנונות שונים, לחמים על בסיס קמח פשתן וקמח שקדים, צ'יפס ירקות רואו, מרקים, קרקרים מפשתן וגרעינים, ממרחים מיוחדים: ממרח קשיו מותסס, מיונז טבעוני, ממרח קשיו ג'ינג'ר ועוד. המבורגר טבעוני, קרפ בננה ואגוזי ברזיל ממולא בקרם אגוזי לוז וקקאו, גרניטה, יוגורט קשיו עם רואונולה, שייקים סמיכים על בסיס חלב שקדים או חלב אגוזי ברזיל, פרלינים, עוגיות מיוחדות על בסיס קמח ערמונים וקמח שקדים, גלידות ועוד.

אפרת אוכלת ב- בecru

אפרת אוכלת ב- בecru

 

אני דגמתי: סלט שורשים, גרעינים ועלים עם עלים מיוחדים שלא פוגשים בארץ (עלי אניס לדוגמה), צ'יפס דלעת וקייל שהשתדכו יפה לרוטב שקדים, מיסו וג'ינג'ר, המבורגר מושלם "בלחמניית" פשתן וגרעינים עם רוטב קשיו מותסס, מרק אבוקדו ותרד עם זרעי המפ, קרפ שהיה עילאי, פרלינים טובים, טירמיסו מעולה, בסקוויטים מקמח ערמונים ותה ירוק שיש בו פצפוצי אורז מלא קלוי שהיה טעים ומיוחד.

כתובת המסעדה: Via Acciaioli, 13, 00186 Roma

 

 

Ilmargutta:

הקונספט: מסעדה מעוצבת, מסוגננת וגדולה שבכל צהריים וערב נפרס בה בופה הכולל שולחן למאכלים קרים ושולחן למאכלים חמים. כל סועד לוקח מה שהוא רוצה וכמה שהוא רוצה במחיר אחיד של 15 יורו (בסופ"ש העלות היא 25 יורו). רוב המוצרים אורגניים, יש מנות צמחוניות ויש טבעוניות, חלקן עם גלוטן ושימו לב שחלק מהקינוחים מכילים סוכר. הירקות והפירות מגיעים מהגן הפרטי של המסעדה בו הם הנקטפים מדי יום ומשמשים את המטבח. בנוסף יש במקום בר הפתוח מהבוקר עד חצות.

בתפריט: מבין המנות הקרות: סלטים שונים, מרק ברוקולי קר, סלט שעועית, ממרח שעועית לבנה, קרפציו ארטישוק, עלי תרד ושקדים מתובלים ועוד.

מבין המנות החמות: לזאניה ארטישוק, תבשיל תרד וסייטן, ריזוטו עם דלעת וערמונים, פסטות, חצילים ממולאים, קציצות, מרקים שונים, תבשילי ירקות מוקפצים ועוד.

בבר מגישים שייקים, מיצים, קינוחים, שתיה חמה.

כתובת המסעדה: Via Margutta, 118, 00187 Roma 

 

SiNatural:

בנוסף, ברומא אפשר למצוא בקלות חנויות טבע שהרשת העיקרית בהן נקראת SiNatural, עם מוצרים מיוחדים כגון פסטות אורגניות טריות כמו ניוקי ורביולי, טורטיות על בסיס קמח כוסמין, רטבי כמהין/פסטו איכותיים, קמח מחיטת אמר ואיינקורן וכמובן מוצרים שכולנו מכירים מחנויות הטבע בארץ. אני רכשתי לי שם צעצועים חדשים כמו קמח ערמונים ופצפוצי אמרנט תפוחים ומתכוונת לשחק בהם במטבח במטרה לבנות מהם מתכונים מוצלחים. יש מספר גדול של חנויות טבע השייכות לרשת הזו והן פרושות בכל רחבי רומא- תוכלו למצוא אותן ב google maps בקלות.

אז גם אם אתם פריקים של בריאות כמוני אתם בהחלט יכולים ליהנות קולינרית מרומא בלי בעיה, ואני כבר מחכה לחופשה הטעימה והבריאה הבאה שלי- יש לכם רעיונות ליעד מעניין?

 

אחד מהדברים המעניינים שהגיעו איתי מרומא לישראל הוא קמח ערמונים, מוזמנים לקרוא מתכון שמשלב קמח ערמונים למאפינס חלבה מפנקים.

צרו קשר עם אפרת נבון, נטורופתית, מדקרת ואירידיולוגית



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו