Sunrider_Fly
bari14_Fly

קנדידיאזיס (קנדידה) (Candidiasis)

Nikui_IN

מזונות מומלצים


כדי ליהנות מתזונה עשירה ובה בעת לחזק את המערכת החיסונית, הקפידו לבסס את ארוחותיכם על ירקות טריים ודגנים מלאים. אכלו גם מזונות חלבוניים נטולי שומן, כמו קטניות, דגים ועוף שגודל על תזונה אורגנית.

כדי לחדש את אוכלוסיית "החיידקים הידידותיים" בגופכם, אכלו יוגורט טבעי – לא ממותק – מדי יום. בחרו ביוגורט שמכיל חיידקים חיים. אכלו גם מזונות מוחמצים אחרים כמו מיסוֹ, כרוב חמוץ, מלפפון חמוץ ו"חמוצים" אחרים. מזונות אלה מכילים "חיידקים ידידותיים".

שמרי בירה, למרות ששמם עלול לבלבל, אינם מעודדים התרבות יתר של קנדידה אלביקנס. למעשה, שמרי הבירה מחזקים את המערכת החיסונית. תוכלו להוסיף אותם לסלטים או למאכלים אחרים.

מיצים מירקות עליים משפרים את עמידות הגוף כנגד הקנדידה.
שתו 8 כוסות מים נקיים מדי יום, במהלך היום, כדי לסייע לגוף להתנקות מרעלים.

אכלו 2-1 כפות זרעי פשתה טחונים מדי יום. לזרעי הפשתה יש פעילות נוגדת-פטריות.

מזונות שיש להימנע מהם

הקנדידה ניזונה בעיקר מסוכר. משום כך, עליכם להימנע לחלוטין מצריכת מאכלים (במיוחד אלכוהול) המכילים סוכר בשלב הראשוני של הטיפול.
חלק גדול מהאנשים הסובלים מקנדידיאזיס סובלים גם מאלרגיות שלא אובחנו.

בתקופה שבה אתם סובלים מזיהום פטרייתי, הימנעו מאכילת מזונות המכילים פטריית עובש (כמו גבינות עם פטריות עובש), בוטנים וחמאת בוטנים.
הימנעו מאכילת מזון מעובד שמכיל בדרך כלל כמות עצומה של סוכרים.

הימנעו או הפחיתו את צריכת הפירות ומיצי הפירות בשלב הראשון (חודש ראשון) של הטיפול. חשוב במיוחד להימנע מצריכת מזונות אלה בין הארוחות.

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. נעמי

    פטריות רגישות מאוד לחומץ. שטיפה של העור בחומץ יכולה לעזור להחליש את הפטריה. בשופ פנים ואופן לא להשתמש באלכוהול רפואי על פטריה, כי האלכוהול לא פוגע בהן, אבל הוא הורג חיידקים שנלחמים בהם.
    דבר נוסף, כדאי למרוח יוגורט על עור נגוע, אבל רק בתנאי שאין חתכים או פצעים בעור.