Thymoquin_Fly
Laisha_Fly

קיץ מתוק בלי סוכר – המתוק המר

העונה החמה כבר כאן ואיתה אתגר הסוכר הגדול של השנה. כן, בקיץ אנחנו אוכלים יותר סוכר. הרבה יותר
Thymoquin_In

גלידות, ארטיקים, קוקטיילים וקינוחי קיץ שקשה לסרב להם קורצים לנו מכל עבר ולא מאפשרים לנו להישאר אדישים.

הם נמצאים בתפריטי בתי הקפה והמסעדות, מחכים לנו על מדפי הסופר, מחייכים אלינו ליד הקופה בפיצוציה, נוכחים גם בחוף הים ופוגשים אותנו גם ברשתות החברתיות, במגזינים ובשלטי החוצות.

רק לפני כמה עשורים היה סוג אחד של וופלים, סוג אחד של ביסקוויטים ובייגלה היה החטיף המלוח של כולנו. המחשבה באותה תקופה באיזה ארטיק לבחור, הסתכמה בהתלבטות בין שוקו וניל, שוקו שוקו או שוקו בננה.

היום חוקי המשחק שונים. שונים מאוד.

מהדורות קיץ של גלידות חדשות, סדרות מוגבלות של שוקולדים וקרוב ל- 10,000 מוצרי מדף כש- 90% מהם מכילים סוכר מעובד מזיק והרסני. ואם זה לא מספיק, הסוכר מופיע ברשימת המרכיבים בעשרות שמות שונים כשהמטרה היא אחת – לבלבל אותנו.

נשמע מתסכל

"זה אכן כך. אבל החדשות הטובות הן, שאפשר לאכול מתוק ועדיין לקיים את ערכי הבריאות, רק צריך לדעת איך לעשות את זה. החיים אינם שחור או לבן, יש הרבה גוונים בקשת התזונה וכל אדם צריך להכיר את עצמו ולדעת מה מתאים לו."

"הדבר הנכון לעשות הוא לשאול את עצמנו מה אפשר להוסיף לתפריט ולא מה להוריד. מה מותר ולא מה אסור. להתעסק בעושר ולא בחוסר." מסבירה טלי מחלב, מגישת טלויזיה ומאמנת לאורח חיים בריא.

"החיים בהחלט יכולים להיות מתוקים ללא סוכר – המתוק המר. כשיש את הידע החיוני והכלים מעשיים ליישום בחיים שלנו ושל בני המשפחה שלנו, זה הופך לקל ופשוט." מסביר הנטורופת וההרבליסט הקליני, זיו טורבוביץ'.

 

מה למשל?

 

"סוכר כגורם תחלואה ראשון אמור להדאיג אותנו מאוד, הישראלים. מוסיפה טלי מחלב. "אנחנו אמנם שיאני העולם בצריכת פירות וירקות וזה נתון מדהים, אבל אנחנו גם שיאני העולם בצריכת סוכר והנזק הוא נזק מצטבר במשך שנים. לא צריך להיום אדם חולה סוכרת בעשור החמישי לחייו כדי לצמצם את הסוכר המעובד בתפריט ולהתמקד בסוכר שמקורו במזון שלם ומלא כמו פירות, ירקות, קטניות ודגנים מלאים. בסוף, ילד שצורך הרבה סוכר מעובד גדל להיות אדם שצורך המון סוכר מעובד ומשם הדרך לחולי מאוד קצרה."

בימים אלה טלי מחלב וזיו טורבוביץ' משיקים קורס קיץ ללא סוכר.

צרו קשר עם נייצ'ר טלי Nature Tali



    * שדות חובה




    רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו