supherb_Fly
In2024_Fly

קטשופ של זכאים

מאת: ״השף פקיניו״ - ספר מתכונים לילדים שילדים מכינים
זמן קריאה: 2 דקות
להכין קטשופ בבית זה ממש קל וממש כדאי. זה גם כיף וגם טעים והכי חשוב - בריא!!
supherb_IN

המרכיבים לבקבוק קטשופ

2 קילו עגבניות מכמה שיותר סוגים:
עגבניות שטח, עגבניות שרי, עגבניות תמר ועוד.
1 בצל גדול
5 שיני שום
1/3 כוס שמן זית
מלח ים אטלנטי
3 כפות חומץ בן יין

איך מכינים

קלפו את הבצל וחתכו אותו לקוביות גסות. את העגבניות חתכו לקוביות קטנות ואת שיני השום קלפו וכתשו. חממו את השמן בסיר על אש גבוהה ומיד הכניסו את הבצל. המתינו שיזהיב מעט והוסיפו את שיני השום כתושות, ערבבו וחכו שריח השום יציף את המטבח. הוסיפו את העגבניות לסיר בזהירות ואל תיבהלו מהרעש שהן עושות. הנוזלים שלהן שמתערבבים עם השמן יוצרים את הפיצוצים הללו. מרגע שהכנסתם את העגבניות אל הסיר, לא לערבב, פשוט המליחו מעט את העגבניות (זה יעזור להן להתפרק לרוטב) והמתינו כשלוש דקות. לאחר כשלוש דקות ערבבו מידי פעם עד שכל העגבניות יהפכו לרוטב. כשיש לכם רוטב, הסירו את הסיר מהאש והניחו לו להצטנן.

העבירו את הרוטב למסננת צפופה מאוד ובעזרת כף או מצקת מעכו את הרוטב דרך המסננת אל הקערית. אמור להתקבל לכם נוזל אדום סמיך מעט. העבירו את הנוזל אל סיר וחממו אותו על אש נמוכה. הוסיפו שלוש כפות של חומץ בן יין וערבבו. צמצמו את הרוטב (כלומר בשלו על אש נמוכה עד שיתאדו כל הנוזלים). שימו לב, עליכם להיזהר מהנתזים של הקטשופ החם, ואפילו כדאי לכסות את הסיר כיסוי חלקי עם מכסה.

חשוב לטעום את הקטשופ בסיום הבישול ולתקן את התיבול לפי הטעם. לאחר שהקטשופ מוכן, צננו אותו ואז העבירו אל צנצנת אטומה ומעוקרת. צנצנת זכוכית מעוקרת זו צנצנת שעברה תהליך של סטריליזציה, כלומר, הצנצנת שהתה במים רותחים במשך עשר דקות. העיקור מפחית משמעותית את הסבירות שהקטשופ בתוך הצנצנת יתקלקל והקטשופ ישמר לזמן רב יותר.

קרדיט

את המתכון כתב הראל זכאים. הראל הוא השף של מסעדת ״זכאים״ ואחד משלושה אחים שהקימו את המסעדה. מסעדת היא מסעדת בוטיק טבעוני אורגינלי עם אג׳נדה אקולוגית, שממוקמת במרכז תל-אביב. אם אהבתם את המתכון של הקטשופ, אתם מוזמנים לבקר במסעדה.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו