Nikui_Fly
himalayaKrem_Fly

מהיכן קונים קקאו חי?

מאת: קארונה ירון, רופאה סינית ושפית בישול בריא
זמן קריאה: 2 דקות
קליית הקקאו משנה אותו: חומצות השומן החיוניות הופכות לשומן טראנס, התאוברומין לקפאין, האנזימים המטבוליים נהרסים וגם הסיבים. לכן אנחנו מבקשים להשתמש בקקאו חי או במילים אחרות קקאו RAW

צילום: 123RF

Nikui_IN

הראשונים שהתאהבו בקקאו היו הקופים, שוכני העצים ביער הגשם, הם מצצו את בשר הפרי המתקתק והשליכו מטה את הפולים המרים. כמה פולים ברי מזל, נפלו אל מדורות שבט המאיה, והעלו ארומה נפלאה של שוקולד, שגרמה לשבט הסקרן לפתח את משקה השוקולטל שפרושו בשפתם, משקה האלים. אם חוזרים אחורה למעמד הקופים אך בוחרים בפולים המרים ולא בפרי המתקתק, מגלים אוצר בלום של חיוניות ומשאבי טבע: מגנזיום, ברזל, זרחן, אשלגן, תאוברומין, חומצות שומן חיוניות, סיבים תזונתיים ואנזימים מטבוליים. הקקאו החי התגלה כמאזן סוכר וכולסטרול בדם, מסדיר את המחזור ההורמונלי, מעורר מיניות ופוריות, נותן "הי" מתון ללא נפילות, עוזר בפעולת העיכול ומעורר.

קליית הקקאו משנה אותו: חומצות השומן החיוניות הופכות לשומן טראנס, התאוברומין לקפאין, האנזימים המטבוליים נהרסים וגם הסיבים. לכן אנחנו מבקשים להשתמש בקקאו חי או במילים אחרות קקאו נא או באנגלית RAW. הקקאו החי מיובש בשמש או במייבש מזון בטמפרטורה שאינה עולה על 42 מעלות כדי שלא לשנות את הכימיה של מרכיביו, והוא תמיד אורגני, בסחר הוגן וכשר.

בחנויות הטבע אנו מוצאים אבקות קקאו, עיסות קקאו, חמאת קקאו, ופולי קקאו המתוארים כ: "אורגניים" "טהורים" אך שימו לב זהו קקאו קלוי, של חברות: הולי קקאו, סאן ליין וקקאו טבעי (לאחרונים יש את שני סוגי הקקאו: החי והקלוי). לצידם נמצא גם פולי קקאו וניבס קקאו חיים, אך מוגשים בחבילות קטנות של 100 גרם במחירים הנעים בין 22-26 שקלים.

הדרך המשתלמת ביותר כיום לקנות קקאו חי במשקלים של רבע קילו עד 25 קילו היא דרך החנויות המכוונות: KARUNA/ CACAOTV/ BODYFLOW

אבקת קקאו חי (צילום: קקאו טבעי)

אבקת קקאו חי (צילום: קקאו טבעי)


אבקת הקקאו החיה, ניבס הקקאו החי (שבבי קקאו) וחמאת הקקאו החיה שוות באיכותן בכל החנויות, הפולים המשובחים נקראים פרוטי והם מהסוג הקוסטה ריקני מיובשים במייבש מזון, והפולים הפחות משובחים הם הפרויאנים מיובשים בשמש.

KARUNA אבקת קקאו 140 שקל לקילו, חמאת קקאו 60 שקל לרבע קילו, ניבס 160 שקל לקילו, פרוטי 200 שקל לקילו

פולי קקאו

BODYFLOW אבקת קקאו 190 שקל לקילו, חמאת קקאו 60 שקל לרבע קילו, ניבס 170 שקל לקילו, פרוטי 230 שקל לקילו

סוגי קקאו של BODYFLOW

CACAOTV אבקת קקאו 85 שקל לקילו, חמאת קקאו 37 שקל לרבע ק"ג, ניבס 95 שקל לקילו, פרוטי 230 שקל לק"ג.
לחנות זאת יש גם עיסת קקאו חי להציע ופולים פרואנים פשוטים.

אבקת קקאו טבעית

NAVITAS שבבי קקאו חי ב-64 ש"ח ל-500 גרם.

אבקת קקאו NAVITAS

 

 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. אייל

    לא ברור לי אך הגיעו למסקנה שקליה של הקקאו הופכת את השומן של הקקאו לשומן טראנס
    קודם כל יותר מחצי מהשומן בקקאו הוא שומן רווי – שומן רווי לעולם לא יהפוך לטראנס, קצת פחות מחצי הוא השומן הבלתי רווי אבל לא חימום או קלייה יהפכו אותו לטראנס, הן אולי יהרסו ויתחמצנו אבל להפוך לטראנס מחימום או קלייה בלבד??? כמעט בלתי אפשרי!!!