Laisha_Fly
Thymoquin_Fly

צמחונים נהנים יותר

מאת: נעמה לוי
זמן קריאה: 2 דקות
עדשים מונבטות, אורז מלא ופשתן – אלה המרכיבים של ההמבורגר הטעים והמזין שמגישים ב"שווארמה הצמחונית", יחד עם עגבניה, בצל ו'מיונז', בתוך לחמניית קמח מלא. למי שרוצה להתפרע יש גם גרסת שחיתות עם 'גבינה'
PassoverFocus_IN

אל הסניף החדש של השווארמה הצמחונית ברחוב קינג ג'ורג' בתל אביב הגעתי עם חששות כבדים, בעיקר לבלוטות הטעם שלי. בתור טבעונית (98 אחוז) שכבר התייאשה מלמצוא מנה טבעונית בריאה, פשוטה, לא יקרה ובעיקר לא מתובלת ומומלחת באגרסיביות – הגעתי אל הסניף כאמור חוששת, אבל בהחלט גם קצת מקווה.

חששותי התבדו: השווארמה הטבעונית וההמבורגר המצוין שלהם בהחלט לא מתובלים ומומלחים בקיצוניות. וזו כבר התחלה טובה.

עניין התיבול האגרסיבי במסעדות טבעוניות הוא בעיה ידועה. בשל הרצון העז של הטבח הטבעוני לקלוע לבלוטות הטעם של כולם, וכדי לפצות על היעדר הבשר, העוף או הגבינה העסיסיים, הם מחפים על כך עם הרבה מאוד תבלינים שמטביעים את חומר הגלם הטבעוני בבריכה של טעמים שגורמת אפילו לו בעצמו לשכוח מיהו. וכדי להשלים את המשימה – מכפילים או אפילו משלשים את כמות המלח. אם אחרי ארוחה כזאת אתם מאוד צמאים, ואפילו צמאים למשהו קר ומתקתק – זה אומר שהאוכל שזה עתה אכלתם היה מלוח ומתובל מדי והגוף עכשיו דורש איזון.

את סניף השווארמה הראשון הקים יאיר בלחסן לפני מספר שנים בבאר שבע. לכאורה לא בדיוק הלוקיישן האולטימטיבי לשווארמה צמחונית. אבל הקהל הצביע ברגליים ופקד את המקום בקביעות. לא רק צמחונים וטבעונים הגיעו אלא גם אוכלי בשר שחיפשו גיוון, טעמו וחזרו שוב.

את הסניף בתל אביב, שממוקם בקינג ג'ורג' קרוב לדיזינגוף סנטר, פתח בחור בשם קובי יפה (40), צמחוני מזה 5 שנים וטבעוני מזה שנה.

כשהגעתי מצאתי אותו יושב באחד משולחנות המקום, מסדר ניירת ומנשנש ירקות חיים. מאז יום הפתיחה, בתחילת חודש אוגוסט, החיים שלו התהפכו, הוא מספר לי. את המקום הוא פוקד מבוקר עד ליל, כולל סופי שבוע, ובעיניים יש לו הרבה התלהבות ורצון לשפר עוד ועוד את המקום, את השירות, את האוכל, את האווירה.

"אי אפשר להקים מקום כזה בלי אידיאולוגיה", הוא מספר לי.  "גם המחירים נמוכים וגם זה חלק מהאידיאולוגיה. אנחנו רוצים להפיץ את הבשורה – את זה שאפשר לאכול מוצרים מהצומח וזה יכול להיות טעים ולא פחות עסיסי".

כשהתלבטתי באיזו מהמנות לבחור – קובי מיד נחלץ לעזרתי והמליץ בחום רב על ההמבורגר. וזו אכן היתה בחירה מוצלחת. ההמבורגר עשוי מעדשים שחורות מונבטות, אורז מלא ופשתן. הוא מגיע בלחמנייה רכה מקמח מלא, עם 'מיונז' טבעוני, עגבניה בצל וחסה. נראה כמו הדבר האמיתי. וגם טעים מאוד.

שווארמהלמי שרוצה להתפרע יש גם המבורגר עם 'גבינה' – גבינת טופו ייחודית, עסיסית ושמנה שפיתח בלחסן, בעלי הרשת.

ומה לגבי מנת הדגל? ובכן, גם השווארמה עסיסית וטעימה. עשויה ממאה אחוז סייטן, ומגיעה בטורטייה מקמח מלא.

השווארמה הצמחוניתדלפק ההזמנה. רוב העובדים צמחונים

מי שמגיע בפעם הראשונה, מספר קובי, מגיע בדרך כלל בגלל השווארמה. מי שחוזר – חוזר בגלל ההמבורגר. ובצדק. ההמבורגר אכן טעים. וכאמור – לא מתובל באגרסיביות.

איך הקהל התל אביבי קיבל אתכם?
"בחום רב. הופתעתי מאוד. קיבלנו הרבה מאוד פירגון גם בתקשורת. הייתי בטוח שמלבד הקהל הצמחוני-טבעוני, לא יגיעו בהתחלה גם קהלים נוספים ושמחנו לגלות שהתבדינו. מהיום הראשון הגיעו למקום כל מיני סקרנים, לא בהכרח צמחונים, ניסו ואהבו וחזרו".

מי שלא מתגעגע להמבורגר או שווארמה יכול ליהנות מסלט טרי עם רצועות טופו. כל הירקות טריים, נחתכים סמוך להגשה ואין טיגון עמוק, מדגיש קובי.

 

ומה בהמשך?

"מקווים שנמשיך להפיץ את הבשורה ושיהיו גם סניפים נוספים בעיר".

השווארמה הצמחונית, קינג ג'ורג' 81, תל אביב. 

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. שרית ישראל

    כן כן, גם אצלינו- הדרומיים יש ביקוש והתעניינות בבריאות טבעית. רוצים עוד מיזמים כאלה בבאר שבע! ואם אפשר שיהיה גם אורגני- עוד יותר טוב.

  2. נאוה

    בירושלים יש ממש ביקוש לאוכל בריא טעים וכשר.
    בינתיים יש מעט מאוד מקומות כאלה.

  3. מורן

    בתור צמחונית 20 שנה לפחות, איני זוכרת בכלל טעם של שווארמה או המבורגר בשרי. (אני בת 27). האם הטעם של ההמבורגר הצמחוני במקום דומה לטבעול?
    ומזה סייטן?

  4. לבנה

    לצערי המאכלים מטוגנים.
    חכל

  5. חזי

    רצוי גם שיציעו תבשילי ומאפי ירקות בתפריט.
    מסעדה כזאת היתה מקבלת אותי בתור לקוח כבד.

סגור לתגובות.