In2024_Fly
natu_Fly

על מטבוליזם וחיים ארוכים

מאת: ד"ר איילת רוזנפלד
זמן קריאה: 2 דקות
מחקרים הראו שחילוף החומרים שלנו, ולא הגנטיקה, הוא הגורם הראשון שקובע את קצב ההזדקנות שלנו. ד"ר איילת רוזנפלד תלמד אותנו איזה מאכלים ראוי לאכול כדי לשפר את המטבוליזם ולהאריך את החיים
In2024_Article

ישנם שני תהליכים שקורים בגוף במקביל: חילוף חומרים בונה (אנבולי) – שבונה את הגוף, מתקן ומביא לפעילות תקינה של כל מערכות הגוף. וחילוף חומרים הורס (קטבולי) שמביא לפירוק, ניוון, שבירה והרס של תאים.

אנחנו צריכים בגוף את שני התהליכים הללו. כל יום מתרחשים בגופנו תהליכים בהם תאים נהרסים, מתים ומתחלפים ונוצרים תאים חדשים. הבעיה מתחילה כאשר אין איזון בין שני התהליכים, והתהליכים הקטבוליים, שגורמים להרס וניוון, הם אלו ששולטים.

השאלה היא איך אפשר לדאוג לגוף חזק, אנרגטי שבונה ומתקן את עצמו כל הזמן?

מדענים בריטים גילו פערים גדולים בין הגיל הרשום בתעודת הזהות, הגיל הכרונולוגי, למצב הפיזי של הנבדקים והגיעו למסקנה שאפשר להוריד את הגיל הביולוגי ע"י שינוי ההרגלים.

אנחנו היחידים שלוקחים אחריות על הבריאות שלנו ! וזה משהו שחובה להבין. אנחנו היחידים שבונים את הגוף שלנו ואנחנו היחידים שפוגעים בגוף שלנו, אנחנו היחידים שיוצרים מחלה בגוף ולכן אנחנו היחידים שיכולים לרפא מחלה.

רוב האנשים נוטים לייחס השפעות חיצוניות לבעיות הבריאותיות שלהם – וירוסים, חיידקים, קרינה וכו' ולא מבינים שבעיה פיזית, בריאותית, נוצרה בגלל איזושהי פעולה שהם עשו.  בד"כ זה נעשה בצורה לא מודעת, אנחנו הרי לא מתכוונים ליצור מחלה, אבל פעולות שאנחנו עושים, יום יום, מוציאים את הגוף מהאיזון.

אחד התחומים החשובים ביותר שמשפיעים על הבריאות ושבו אנחנו חייבים לקחת אחריות הוא התזונה. דרך התזונה הגוף מקבל חומרים. החומרים האלו נכנסים לתאים שלנו ואחראיים לכל מה שקורה בהם.

מזון בריא חייב לקיים שני פרמטרים:

כמות האוכל הבריא חלקי כמות הרעלים = אוכל בריא

כדי לבחור אוכל בריא הוא צריך להכיל הרבה ערך תזונתי עם מעט מאוד (ואפילו כמעט בכלל לא) רעלנים. ככל שאנחנו אוכלים יותר מאכלים שמכילים חומרים שהתא לא צריך, איכות התאים נפגמת ומתפתחת מחלה.

לכן, מה שצריך תמיד זה לשאוף להגדיל את הערך התזונתי ולהקטין את כמות הרעלים.

מה הכוונה בחומרים מזינים? הגוף חייב חומרים כדי לבנות את עצמו וכדי לייצר אנרגיה. בכל ביס שאנחנו אוכלים חייבים להיות החומרים האלו שהגוף צריך. הגוף צריך חלבונים, פחמימות מסוימות, שומנים ספציפיים, ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, ומים.

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו