himalayaKrem_Fly
Nikui_Fly

סוכרת- מגיפת המאה

מאת: ד"ר ראול רודריגז
זמן קריאה: 2 דקות
"לא לסוכרת"- ד"ר רודריגז בהקדמה לספרו של ד"ר מארק היימן המתאר את המחלה כמגפה השוללת מרבים את חירותם לאיכות חיים בריאה וטובה לאורך שנים

צילום: 123RF

bari14_In

האנושות מצויה באמצעה של מגיפה קטלנית, מגיפת התסמונת המטבולית. המגיפה מתבטאת ב: השמנת-יתר, קדם-סוכרת, סוכרת, מחלת כלי דם ולב (יתר לחץ דם, התקפי לב, אירועים מוחיים, נמק), היפרליפידמיה, כבד שומני, אבני מרה, גאוט, סרטן, דיכאון, שיטיון, דלקות מפרקים…ומוות בטרם עת.

למגיפה סיבות רבות, אך עיקרה טמון בעובדה שהאדם הממוצע צורך כיום ביום אחד את כמות הסוכר שצרכו אבותיו לפני כמאה שנים – בשנה. מערכת הבריאות הקונבנציונלית, המנוהלת למעשה על-ידי תעשיית הבריאות (חברות התרופות, מכשור רפואי, רופאים…), מאוהבת במגיפת הסוכרת, שכן היא מספקת לה מאות מיליוני חולים כרוניים, צרכני תרופות וטיפול לאורך זמן ושנים. האסטרטגיה היא לא לרפא, אלא לשמור על המטופל חולה כרוני ונסמך על הטיפול. זאת בשעה שקיים טיפול פשוט וזול שמרפא את המחלה!

התרופות לטיפול בסוכרת משמינות. השמנת-היתר גורמת לסוכרת וכך גם התרופות המטפלות בעודף המשקל, וכדי לטפל בתופעות הלוואי של הנ"ל צריך כמה וכמה תרופות. לכל בר דעת ברור שאם נתדלק מכונית הנוסעת על בנזין בסולר – המנוע ייהרס. כך שהפתרון הוא לתדלק בבנזין. האנושות, שמזונה התבסס על מזונות פשוטים, לא מעובדים, עתירי סיבים ודלים בסוכר, עברה תוך זמן קצר למזון תעשייתי, סינתטי, חסר מאוד ברכיבים תזונתיים חיוניים (ויטמינים, מינרלים, פיטונוטריאנטים…) ורווי בסוכר, בשמנים, בשומנים רוויים ובשומני טראנס וברעלים רבים. התוצאה הבלתי נמנעת היא אנושות חולה וחברות מזון וחברות תרופות עשירות.

משנת 1981 ועד 2008 מספר חולי הסוכרת גדל בארה"ב פי שבעה. מ-35 מיליון ל-240 מליון חולים. זהו נתון מזעזע שמקפל בתוכו מאות מיליוני סיפורים של סבל שנמשך שנים, טרגדיות שהורסות כלכלית מאות מיליוני בתי אב וכלכלת מדינות.

המערכת הרפואית, הנושאת באחריות לבריאות הציבורית וממומנת על ידו בדמים רבים, כשלה. וכמו טיטניק שאינה מסוגלת ואינה רוצה לשנות כיוון וקונצפציה, היא ממשיכה לשוט לעבר הקרחון של מגיפת הסוכר והתסמונת המטבולית.

הסוכרת היא בעיקרה מחלה סביבתית והסיבה חבויה בצלחת וברעלים סביבתיים.
וממש כפי שנמות אם ננשום חנקן במקום חמצן, כך המזון הסינתטי המודרני המוצף סוכרים יביא לכך שנחלה, נסבול ונמות בטרם זמן.

בים הבורות והקונצפציה הרפואית הטועה, ספרו של ד"ר מארק היימן משמש גלגל הצלה לאותם אנשים שהחליטו להיטיב את בריאותם.

בשפה בהירה, תוך הפיכת המורכב לפשוט ומובן, תוך הסתמכות על ידע רב הלקוח גם ממחקרים רבים ומניסיון קליני נרחב, מסביר ד"ר היימן לקורא על מגיפת הסוכרת והתסמונת המטבולית, על סיבותיה, היקפה המפלצתי, הופעתה בגיל צעיר יותר ויותר, ועל ביטוייה הרבים, מיתר לחץ דם לשיטיון מסרטן ועד דיכאון כמו גם על המחיר הכלכלי התופח בעבור כישלון כה מהדהד. בנוסף מדגיש ד"ר היימן את העובדה שכלי הטיפול המקובלים, התרופות השונות והאינסולין מחריפים ומאיצים את התפתחות התסמונת.

אך ד"ר היימן אינו מסתפק בסילוק הבורות וההטעיה סביב מגיפת הסכרת, אלא מתווה דרך לאבחון ובהמשך לשינוי וריפוי. ד"ר היימן מלווה את הקורא כמו מורה דרך נאמן צעד אחר צעד שלב אחר שלב במעלה הדרך למניעת התסמונת המטבולית ולריפוי.

האמת ברורה. הריפוי מהתסמונת המטבולית, פשוט והגיוני, כפי שמוכיח הספר, וכפי שייווכחו אלו שילכו בדרך, שאותה סולל לפנינו ד"ר היימן באופן כה אלגנטי. זכורים לי ימיי כרופא מתחיל, סטג'ר בבית החולים איכילוב. מהר מאוד נוכחתי לדעת שהטיפול שאותו הענקנו במסירות, הוא טיפול מסוכן, שדיכא תסמינים ולמעשה לא ריפא, או כמאמרו של מולייר: "אנשים אינם מתים ממחלותיהם אלא מהתרופות שאותן יקבלו מרופאיהם".

רפואה מהסוג המוצג בספר, היא רפואה אמיתית, רפואה שמרפאה.

 

ד"ר ראול רודריגז (M.D.)

ספר "לא לסוכרת" בהוצאת פוקוס

רוצים לדבר על הכתבה? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלנו
  1. מעין

    המאמר בקישור הבא מגדיר מה זו סוכרת מסוג 2 ומפרט מהם הסמפטומים וגורמי הסיכון של המחלה; המלצות הטיפול ברפואה המערבית וכלים מעולם היוגה והמדיטציה שעוזרים לטיפול בסוכרת מסוג 2.
    https://simply-yoga.co.il/yoga-for-diabetes2/